Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه استان ها-محمد حسین عابدی: هر چند ماه یک‌بار باید منتظر یک ایده جدید از حجت الاسلام نورالله عباسی روحانی جوان خوش ذوق شاهرودی بود، ماه رمضان سال گذشته با کمپین چادر برای عروسک‌ها غوغایی به پا کرد، از قم تا کرمان برایش پیام می‌آمد، مشهدی‌ها از او الگو گرفتند، سمنانی‌ها تشویقش کردند، بدون هزینه حجاب را برای خردسالان آموزش داد «هرکس عروسکی دارد برایش چادر بدوزد، کمک از مادران، جایزه از من!» شعارش بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امسال اما پارک ترافیکی را برای بچه‌های شهرک همت شاهرود راه‌اندازی کرده است برای دیدارش باید به همان پارک رفت. جایی که تا دو سال پیش تلی از خاک در بدو ورود خوش‌آمد می‌گفت امسال اما پارکی با نمای زیبا، آبشاری از نور، چادری بزرگ، جمعیتی چشم‌گیر ... اینجا محفل عاشقان است.

آن‌قدر خوش‌روست که در بدو ورود به استقبالت می‌آید، محاسن سیاهش نشان می‌دهد هنوز خیلی تا ۴۵ سالگی فاصله دارد اما ایده‌هایش برای تبلیغ از سنش نیز افزون است، زاده روزهای انقلاب که به‌رسم متداول همان سال‌ها نامش را نورالله گذاشتند، طلبگی را در عنفوان جوانی پیشه کرد، خود و خانه‌اش را وقف تبلیغ دین کرده، حتی کودک خردسالش را هم در این کار دخیل می‌کند، خانواده عباسی روز و شب‌های ماه رمضان خواب ندارند ...

اینجا نماز جماعت همیشه برپاست

چادر برپاست، درست در میانه پارک برای اینکه مردم از باران این روزهای شاهرود در امان باشند، کم‌کم جمعیت می‌آید تکبیر مؤذن می‌گوید که نماز برپاست، هر شب اینجا محفل جزء خوانی، دعاخوانی، سخنرانی مذهبی، تبلیغی، کارشناس روانشناسی و خانواده، کارگاه آموزشی، ایستگاه نقاشی و ده‌ها کار فرهنگی دیگر برپاست، همه با تلاش نورالله عباسی همان طلبه جوان شاهرودی ...

چهار سال پیش کارش را در شهرک همت آغاز کرد با یک‌تکه موکت در میان پارکی که هنوز خاکی بود، آن‌قدر رفت‌وآمد تا توانست امکانات بگیرد، پارک به پارکی واقعی بدل شد، چادر، کانکس، سیستم صوت، نور، آسفالت، همه و همه این روزها جمع‌اند تا میزبان عاشقان باشند عاشقانی که خیلی‌شان به علاقه نورالله جوان می‌آیند و کارهایی که اینجا کرده است. پس از نماز تلاوت قرآن برپاست، پس‌ازآن دعاخوانی زنان یکسو و مردان سوی دیگر جمع‌اند همه همسایه‌ها ساعات پس از افطار اینجا هستند هر کس را بخواهی می‌یابی ... بانویی در میان جمعیت دلمه برگ انگور که خودش پخته پخش می‌کند یکی شله‌زرد آورده است اینجا صمیمیت پخش می‌کنند و نگاه مهربان در ظرف خالی‌اش پس می‌گیرند.

ایجاد شهرک ترافیکی با محوریت آموزش آداب اسلامی و حقوق شهروندی

کمی آن‌سوتر خیابان فرعی است که خطوط متعددی در آن کشیده و تبدیل به پارک ترافیکی شده است، نوراالله درباره آن می‌گوید: پارک‌های ترافیکی بسیارند اما ما ایده‌ای دادیم که نامش پارک ترافیکی اسلامی بود، شاید بگویند مگر دیگر پارک ترافیک‌ها اسلامی نیستند اما این پارک ویژگی خاصی دارد آن‌هم اینکه یک طلبه در کنار افسر راهنمایی رانندگی به بچه‌ها ازلحاظ مذهبی و فرهنگی هم حقوق شهروندی، رانندگی و حق مردم را آموزش می‌دهد، مثلاً اگر افسر رانندگی درباره بوق زدن ممنوع در مقابل بیمارستان توضیح می‌دهد طلبه بلافاصله حدیثی درباره رعایت حال بیمار بیان می‌کند این ایده‌ای جدید است.

وی می‌گوید: خیابان را با همکاری شهرداری خط‌کشی و ۸۰ متر بنر منقوش به تصاویر بصری در دو طرف نصب کردیم، برای بچه‌ها ماشین‌های واقعی آوردیم، آمبولانس واقعی، ماشین پلیس، ماشین آتش‌نشانی همه را در کنار یک خط پارک کردیم تا حق تقدم را به آن‌ها بیاموزیم و بدانند که در میان خودروی سواری، اورژانس و آتش‌نشانی کدام‌یک حق تقدم دارند، برای بچه‌ها از رعایت حال سالمندان گفتیم، در روز افتتاحیه شهردار، فرماندهان ناجا، مقامات شهری آمدند پارک ترافیکی کوچکمان به یک رویداد بزرگ بدل شد خودمان هم‌فکرش را نمی‌کردیم.

این طلبه جوان همواره از مساعدت‌ها و دغدغه برخی نهادها همچون شهرداری و شورای اسلامی شهر شاهرود، سپاه پاسداران و اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان می‌گوید و در ادامه اظهار می‌دارد: در انتهای مسیر تصویر بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) را نصب کردیم تا بچه‌ها چشمشان به این تصویر باشد نگاهشان حب اهل‌بیت(ع) را بپذیرد و جایزه رعایت حق تقدمشان سلامی به علی بن موسی‌الرضا(ع) باشد، مراسم را هم با صلوات خاصه آغاز کردیم  به نحوی که جمعیت انبوه در دو سوی خیابان جا نمی‌شدند...

نقش خودباوری در موفقیت جوانان​

نورالله درباره دیگر اقدامات در شهرک همت شاهرود نیز می‌گوید: اینجا نقطه‌ای حاشیه شهر است، شاید قشر ضعیف جامعه اینجا غالب باشند اکثراً از روستاها مهاجرت کرده‌اند و وضعیت اقتصادی عالی ندارند، اما ما با همین کارهای تبلیغی ساده توانستیم از مردم هشت گوسفند عقیقه بگیریم روزی تصمیم گرفتیم تا به مردم افطار بدهیم آن‌هم ته‌چین محلی (شله) مجنی! روی آتش و هیزم با دیگ مسی و به‌صورت سنتی حتی آشپز هم آوردیم همه به خرج مردم. برخی می‌گفتند کار سختی است اما من می‌گفتم مردم باشند کارها سخت نیست در ضمن اجر بیشتری هم دارد. دست‌آخر یک هزار و ۲۰۰ نفر در ضیافت افطار اطعام شدند، هشت دیگ برپا شد در میان خیابان مجبور به سفره انداختن شدیم، شبی فراموش‌نشدنی بود.

اینجا ایستگاه نقاشی برای بچه‌ها ترتیب داده‌اند تا وقتی مادرانشان تلاوت قرآن را انجام می‌دهند بچه‌ها با یک مربی سرگرم باشند، برای بچه‌ها علاوه بر نقاشی، سیره اهل‌بیت(ع) می‌آموزند، اینجا تمام پسربچه‌ها تمثال رهبر معظم انقلاب اسلامی را به گردنشان دارند همه عضو بسیج شده‌اند همه مسئولیتی دارند، تفاوت ما با دیگر جاها این است که نه‌تنها به بچه‌ها بی‌اعتنایی نمی‌کنیم بلکه آن‌ها مسئول انجام کارها شده‌اند، امروز سیستم صوت که شاید چند میلیون تومان قیمت داشته باشد با دست بچه‌ها راه‌اندازی می‌شود، مسئولیت‌ها آن‌قدر تکرار شده که دیگر بچه‌ها خودکار کارهایشان را انجام می‌دهند.

یک خاطره خوب

از نورالله درباره یک روز خاص در این ماه مبارک می‌پرسم روزی خاطره‌انگیز برایش و می‌گوید: بهترین روزمان همان وقتی بود که خادمان علی بن موسی‌الرضا(ع) آمدند و پرچم متبرک بارگان ملکوتی امام رضا(ع) را آوردند روزی عجیب‌وغریب بود معنویات را می‌توانستیم ببینیم همه آمده بودند.

یکی از دغدغه‌های نورالله آسیب‌های اجتماعی و خانواده است و می‌گوید: اعتیاد و مسائلی ازاین‌دست آسیب‌ها اگر مدیریت نشوند در حاشیه شهرها دامنگیر مردم خواهد شد، با توجه به خشکسالی و بیکاری بسیاری از مردم مهاجرت از روستا را برگزیده‌اند، درنتیجه فضای شهر در بدو ورود و این ناشناس بودن و وجود خرده فرهنگ‌ها باعث بروز برخی بحران‌ها و گرفتار شدن در دام مشکلات می‌شود، برای همین سعی کرده‌ایم تا برای مردم کارگاه‌های آموزشی کاربردی برگزار کنیم که امسال نیز در ماه مبارک رمضان از حضور دکتر رستمی روانشناس برجسته کشور به مدت ۱۰ شب دعوت شد که خوشبختانه بازخورد خوبی هم داشت.

هر چیز که برای پذیرایی مردم کم آید ابوالفضل را صدا می‌زند فرزند بزرگش و می‌گوید برو از خانه بیاور، نورالله حتی در صندوق‌عقب ماشینش برای بچه‌ها جایزه و شکلات هم دارد، این نشان می‌دهد فکر همه‌جا را کرده است، هیچ‌چیز از چشمان تیزبینش دور نمی‌ماند اینجا قلمرو عاشقی وی در لباس یک روحانی است.

تبلیغ با ابزاری ساده

نور را می‌توان بویید وقتی در بین این مردم هستی، روی یک‌تکه فرشینه ساده نشسته‌اند از مسائل روز می‌گویند و می‌شنوند سادگی که در مراکز شهر میان دود و صدای بوق و ماشین گم‌شده اینجا همه یار هم هستند کاری که نورالله کرده را شاید ده‌ها کانال تلویزیونی و تلگرامی و رسانه‌ای نکرده باشند با ساده‌ترین ابزارها ... همه دارائی‌اش یک چادر و کانکس که آن را نیز از سپاه استان گرفته، شهرداری که برایش فضاسازی کرده، و چند لامپ و موکت و پشتی و سیستم صوتی و برخی ابزار تبلیغ، همین‌ها است، اما ایده‌هایش تبلیغش را جلو می‌برند، نورالله هرسال یک فکر خوب در آستین دارد ...

نورالله می‌داند چه چیز را کجا بگوید ... از بانوان حاضر در جمع می‌خواهد اگر عکس مادر شوهرشان را درگوشی‌ تلفن همراهشان دارند یک‌شب شام با خانواده در بهترین رستوران شهر مهمان او هستند ... تعدادی دست بالا می‌کند و خنده بر لبان مردم می‌نشیند ... شاید تعدادی که از این محفل بروند بیشتر قدر مادرهایشان را بدانند ... مادران خود و همسرشان ... یک شوخی وی کافی است تا فکرت درگیر شود ... او می‌داند چه چیز را کجا بگوید ...

یک تبلیغ ۱۰۰۰ ایده

صمیمی و گرم به بدرقه می‌آید ماه رمضان در حال تمام شدن است پارسال نزد او بودیم سال آتی نیز قطعاً مهمانش هستیم هرسال ایده‌ای نو دارد ... چهره گرمی دارد، هنگام خوشامدگویی از او می‌خواهم دیگر اقدامات این پارک را مختصراً بیان کند و او می‌گوید: اعزام زائران حرم امام خمینی(ره) و ویژه‌برنامه ارتحال امام، اردوی خانواده‌ها پس از ماه رمضان در جنگل ابر، حضور مدافعان حرم در بین مردم، اقامه نماز جماعت صبح، حضور در گلزار شهدا و ... از دیگر برنامه‌هایی است که ما در شهرک همت برگزار می‌کنیم.

باید با صفی از نور و رنگ خداحافظی کرد اینجا در شهرک همت شاهرود همه نورالله را می‌شناسند، شاید وقتی به مادر شوهرشان فکر می‌کنند، در مقابل بیمارستان بوق می‌زنند، گوسفندی را می‌خواهند عقیقه کنند، به بیماری بیندیشند، به سالمندی محبت کنند و ... یاد نورالله عباسی بیفتند...

کد خبر 4318587

منبع: مهر

کلیدواژه: تبلیغات اسلامی سمنان شاهرود ماه مبارك رمضان مبلغان دینی راهپیمایی روز قدس بوشهر سالروز ارتحال امام خمینی ماه مبارك رمضان روز جهانی قدس شیراز شهرکرد مشهد گرگان یاسوج شب قدر خرم آباد خطبه های نماز جمعه امام خمینی ره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۳۰۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم به شکل مطلوب برگزار خواهد شد

وزیر کشور در نشست هم اندیشی استانداران بر برگزاری مطلوب مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی و کاهش آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.

به گزارش مشرق، احمد وحیدی در نشست هم اندیشی با استانداران سراسر کشور با تقدیر از استاندارهای سراسرکشور در برگزاری مطلوب انتخابات، نکات تکمیلی را در برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز جمعه ۲۱ اردیبهشت به حاضرین در جلسه یادآور شد.

وزیر کشور انتخابات مرحله اول مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در اسفند ۱۴۰۲ را از جهات مختلف قابل قبول و مطلوب دانست و افزود: با عنایت به راهبردهای چهارگانه انتخاباتی رهبر معظم انقلاب اسلامی، مرحله دوم انتخابات نیز به یاری خداوند متعال به شکل مطلوب برگزار خواهد شد.

رییس شورای امنیت کشور با اشاره به مسئولیت توأمان استانداران در ستاد انتخابات و شورای تأمین استان اظهار کرد: همواره ممکن است اشکالات و خطاهای کوچکی در عرصه اجرا وجود داشته باشد اما استانداران محترم باید فرمایش مقام معظم رهبری در حق الناس بودن رأی مردم را در نظر داشته باشند و تلاش کنند تا انتخابات پیش رو در مطلوب ترین وضع ممکن برگزار شود.

وحیدی افزود: انتخابات یکی از عرصه هایی است که معاندان و بداندیشان آن را فرصتی برای ایجاد بدبینی نسبت به نظام جمهوری اسلامی در جامعه می شمارند و از این رو تمامی دست اندرکاران برگزاری انتخابات، باید پیش بینی های لازم را انجام دهند تا چنین افکاری همانند گذشته ناکام بماند.

در بخش دیگری از این نشست، استانداران، گزارشی از وضعیت آسیب های اجتماعی و برنامه های پیش رو با تاکید بر ماموریت های استانی ارائه کردند و به بحث گذاشتند.

وزیر کشور آسیب های اجتماعی را در کنار استحکام اقتصادی و مسئله عدالت سه مسئله اصلی پیش روی نظام جمهوری اسلامی دانست و افزود: آسیب های اجتماعی بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب حتی در اولویتی بالاتر از مسائل امنیتی و سیاسی قرار می گیرد و از این رو توجه دو چندانی را می طلبد.

وحیدی با اشاره به مسئولیت وزارت کشور در زمینه آسیب های اجتماعی عنوان کرد: استانداران باید در صف مقدم مبارزه با معضلات و آسیب های اجتماعی باشند. از این رو نیازمند تدوین برنامه ای جامع با خصوصیات کیفی و کمّی هستیم که نه تنها خصوصیات خاص هر استان و شهر در نظر گرفته شده باشد بلکه دارای انسجامی در روش باشد تا طرح به شکل ملی اجرایی شود.

وی وظیفه استانداری ها را متولّی گری در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی دانست و افزود: استانداری ها نمی توانند با تصدی گری در امور اجتماعی نقش مناسب و متناسب خود را در این حوزه انجام دهند. از این رو باید نهادهای واسطه ای تقویت شوند تا بتوانند با تقدم رویکرد پیشینی و پیشگیری بر رویکرد پسینی و درمانی، کاهش و حل معضلات و آسیب های اجتماعی را به ثمر رسانند.

دیگر خبرها

  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با بهره گیری از تولیدات علمی و پژوهشی جامعه دانشگاهی گیلان
  • کنایه روحانی به جنجال ساخت مسجد در پارک قیطریه
  • نقش‌آفرینی بانوان خراسان شمالی در کاهش آسیب‌های اجتماعی محوری است
  • بانوان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کنند
  • کنایه حسن روحانی به جنجال ساختن مسجد در پارک قیطریه/ مگر در انقلاب کسی را به زور باحجاب کردیم؟
  • اثرگذاری دانشگاه در کاهش آسیب های اجتماعی با تولید مقالات علمی
  • شهرداری به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا
  • وزیر کشور: انتخابات در بهترین وضع برگزار شود
  • استانداران در صف مقدم مبارزه با آسیب‌های اجتماعی باشند
  • مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم به شکل مطلوب برگزار خواهد شد