Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@03:51:48 GMT

3500 نفردر هفته جهاد کشاورزی به کار مشغول می شوند

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۳۰۸۶۱

3500 نفردر هفته جهاد کشاورزی به کار مشغول می شوند

سمنان- ایرنا-اشتغالزایی یکی از راهبردهای دستگاههای اجرایی است که در همین ارتباط 79 طرح تولیدی و عمرانی با اشتغالزایی سه هزار و 500 نفر در هفته گرامیداشت جهاد کشاورزی استان سمنان به بهره برداری می رسد.

به گزارش ایرنا، کشاورزی علاوه بر نقش راهبردی در تامین امنیت غذایی و سلامت جامعه، حوزه ای مهم برای رونق کسب و کار، اشتغال دانش آموختگان و بهره گیری از عرصه های طبیعی برای تولید محصول و اشتغالزایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بخش کشاورزی به دلیل وجود استعدادهای خدادادی در نقاط مختلف کشور از نظر تناسب آب و هوایی و موقعیت جغرافیایی از فرصت سرمایه‌گذاری بیشتری برخوردار است و اشتغال آفرینی در بخش های متنوع این حوزه از کشاورزی، دامپروری، مرغداری، پرورش آبزیان، صنایع تبدیلی و مکمل تا صنایع وابسته به تولید تجهیزات کشاورزی، نیازمند برنامه ریزی و حمایت تسهیلاتی و مدیریت مناسب است.
اشتغالزایی مهمترین دغدغه دولتمردان است و بر اساس برآوردهای کشوری، ایجاد یک شغل در بخش کشاورزی به حدود 300 میلیون ریال سرمایه گذاری نیاز دارد در حالی که این رقم در بخش صنعت از 700 میلیون در واحدهای کوچک و متوسط تا 30 میلیارد ریال در صنعت پتروشیمی عنوان می شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان روز سه شنبه به مناسبت هفته کشاورزی ذر گفت و گو با خبرنگاران افزود: در این هفته 79 طرح تولیدی و عمرانی با سرمایه گذاری 272 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.
سیدحسن میرعماد خاطرنشان کرد: از این تعداد 11 طرح تولید با سرمایه گذاری 133 میلیارد ریال و 68 طرح عمرانی با 138 میلیارد ریال است که برای 536 نفر به طور مستقیم و برای سه هزار نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی می کند.
وی با اشاره به بهره مندی یکهزار و828 خانوار از طرح های افتتاحی در هفته جهادکشاورزی در استان ، خاطرنشان کرد: در این هفته 49 طرح در بخش آب و خاک، پنج طرح در تولیدات دامی، 6 طرح در تولیدات گیاهی و 19 طرح در بخش عشایری افتتاح می شود.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان، اجرای طرح هایی برای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی را از مهمترین رویکردهای این سازمان در سالهای اخیر ذکر و اضافه کرد: به همین منظور سند بهره وری آب با پایش سطح زیر کشت تدوین شده است.
میرعماد تاکید کرد: بر اساس چشم انداز تعریف شده و با اجرای این سند طی 10 سال مصرف آب بخش کشاورزی در استان 30 درصد کاهش می یابد و به میزان 300 تا 320 میلیون مترمکعب در مصرف آب کشاورزی صرفه جویی می شود.
به گفته وی، مدیریت مصرف آب در این بخش نقش مهمی در تعدیل داشته های منابع زیرزمینی، پایداری در تولیدات و استانداردسازی تولید در واحد سطح خواهد داشت.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به این که بیش از 60 درصد از کانال های انتقال آب در بخش کشاورزی استان سنتی است، یادآور شد: با اعتبار 110 میلیون ریالی از منابع ملی سال گذشته 43 کیلومتر کانال سطح سه و چهار احداث شد.
وی ادامه داد: با 25 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی 60 کیلومتر لوله گذاری به منظور بهینه سازی انتقال آب به مزارع و جلوگیری از هدررفت و تبخیر آب اجرا شد و با پنج میلیارد و 300 میلیون ریال کمک به تعاونی های تولید بخش کشاورزی 12 کیلومتر از کانال های آب بهسازی شد.
میرعماد، قنات ها را از قدیمی و پایدارترین شیوه های تامین آب در مناطق خشک کشور از جمله استان سمنان نام برد و گفت: سال 96 تعداد 80 رشته قنات به طول 32 کیلومتر از اعتبارات استانی و ملی احیا و مرمت شد.
رئیس سازمان جهادکشاورزی سمنان تصریح کرد: خسارت خشکسالی به عرصه های مختلف کشاورزی در استان در سال زراعی 96-97 بر اساس برآوردها 2 هزار و 200 میلیون ریال است و خسارت سرمازدگی چهار هزار میلیارد ریال برآورد شده است.
استان سمنان 198 هزار هکتار اراضی کشاورزی با 46 هزار بهره بردار دارد، سهم کشاورزی از اشتغال استان 17 درصد و سهم کشاورزی از ارزش افزوده استان 20.5 درصد است.
در استان سمنان سالانه یک میلیون و 460 هزار تن انواع محصولات تولید می شود و ارزش صادرات بخشی از اتولیدات به خارج از کشور در سال زراعی گذشته 22 میلیون دلار بود.
6103/6026

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد جهادكشاورزي اشتغال مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۳۰۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۳ ماموریت پلیسی در استان سمنان/ ۸ مواد فروش دستگیر شدند

سردار جلیل موقوفه‌ای  ضمن بیان اینکه طی شبانه روز گذشته سه مأموریت ویژه پلیسی در استان سمنان به انجام رسید، گفت: مواد مخدر، بازگشت پول به مالباخته و رفع تصرف اراضی از جمله آنها است.

وی ضمن بیان اینکه در مهمترین رویداد پلیسی طی چندین عملیات در سطح استان حوزه مبارزه با مواد مخدر هشت نفر دستگیر شدند، افزود: از این افراد در مجموع بالغ بر پنج کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی استان سمنان بابیان اینکه دو مورد تصرف اراضی در حوزه شمال شهرستان مهدی‌شهر شناسایی شد، ابراز داشت: یک هزار و ۸۵۱ متر مربع به ارزش تقریبی ۱۸۷ میلیارد ریال رفع تصرف صورت گرفته است.

موقوفه‌ای ضمن بیان اینکه از کلاه برداری دانشجویی که قصد سفر خارج برای ادامه تحصیل داشت خبر داد و تصریح کرد: یک میلیارد ریال از حساب شهروند دامغانی کلاه برداری شده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • تخصیص 108 میلیارد اعتبار برای طرح های آب و خاک محمودآباد
  • طرح ملی زراعت چوب در لالی اجرا شد
  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد
  • برداشت نوبرانه گوجه سبز در سرپل ذهاب
  • کمک ۱۲ میلیارد ریالی خیران گرمسار برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • آغاز تولید امسال تخم چشم زده ماهی قزل‌آلا در اصفهان
  • سوخت تخصیصی بخش کشاورزی جهرم رصد می‌شود
  • جذب اعتبارات برای جبران خسارات سیل اخیر
  • کشت نیشکر در صومعه‌سرا آغاز شد
  • انجام ۳ ماموریت پلیسی در استان سمنان/ ۸ مواد فروش دستگیر شدند