Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-24@16:25:49 GMT

برداشت محصولات کشاورزي در بدره آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۳۱۱۸۶

برداشت محصولات کشاورزي در بدره آغاز شد

خبرگزاري آريا - ايلام - ايرنا - رئيس جهاد کشاورزي بدره گفت: برداشت محصولات کشاورزي در سطح هشت هزار هکتار از اراضي اين شهرستان آغاز شده است.

حسن زيني وند روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار کرد: عمليات برداشت غلات و حبوبات در سطح بيش از هشت هزار هکتار از اراضي اين شهرستان از اوايل خرداد ماه آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: از اين سطح سه هزار هکتار به کشت گندم، چهار هزار و 600 هکتار به کشت جو و 400 هکتار به کشت حبوبات اختصاص دارد که پيش بيني مي شود از اين سطح سه هزار تن گندم برداشت و حدود يک هزار و 500 تن گندم مازاد از کشاورزان خريداري شود.
رئيس جهاد کشاورزي بدره تاکيد کرد: عمليات برداشت توسط 20 دستگاه کمباين و ساير ادوات با نظارت مستمر کارشناسان ترويج اين مديريت در حال انجام است.
زيني وند يادآور شد: گروه هايي در روند برداشت محصول نظارت کامل خواهند داشت و با معاينه فني کمباين ها قبل از شروع کار و هنگام عمليات برداشت از تلفات احتمالي حاصل از ريزش محصول و وارده آمدن خسارت به کشاورزان جلوگيري مي کنند.
وي اضافه کرد: يک مرکز خريد در شهرستان کار خريد گندم مازاد بر نياز از کشاورزان شهرستان بدره را به صورت شبانه روزي انجام مي دهد.
شهرستان بدره در 80 کيلومتري مرکز ايلام داراي 12 هزار هکتار زمين کشاورزي است.
7177/6119
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۳۱۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گندم و جو در گناوه/ وضعیت محصول در دیم‌زارها مطلوب نیست

عباس تخم افشان در گفت و گو با خبرنگار مهر از آغاز برداشت گندم و جو در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: در سال زراعی جاری حدود ۳۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان گناوه به کشت گندم و جو اختصاص یافت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گناوه با اشاره به اینکه در فروردین ماه، ستاد برداشت محصولات زراعی برگزار شد گفت: به دلیل خشکسالی، کاهش نزولات آسمانی، پراکنش نامناسب بارندگی‌ها و همچنین تنش‌های محیطی در پاییز و زمستان سال گذشته، متأسفانه هم اکنون برداشت مزارع دیم از وضعیت نامطلوبی برخوردار است ولی تلاش می‌شود برداشت محصول از همه مزارع آبی و دیم به بهترین نحو ممکن انجام شود.

وی افزود: از مهمترین تصمیمات اتخاذ شده در ستاد برداشت، برنامه ریزی جهت تأمین سوخت کمباین‌ها بود و در حال حاضر با حمایت فرماندار محترم شهرستان گناوه، هیچ‌گونه کمبودی برای تأمین سوخت وجود ندارد.

تخم افشان اضافه کرد: کمباین داران باید با مراجعه به دهیار روستا و یا بخشدار، معرفی نامه دریافت و پس از ثبت نام، جهت تأیید سوخت به این مدیریت مراجع. کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گناوه بیان کرد: از آنجا که تحویل گندم به سیلو مستلزم ثبت اطلاعات در سامانه جامع پهنه بندی است لذا چنانچه کشاورزان تاکنون اطلاعات خود را در سامانه مذکور ثبت نکرده باشند باید هر چه سریع‌تر در بخش مرکزی به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گناوه و در بخش ریگ به مرکز جهاد کشاورزی ریگ مراجعه و اطلاعات خود را ثبت کنند.

وی با اشاره به آمادگی مراکز خرید تضمینی گندم جهت دریافت محصول گفت: از مهمترین مراکز تحویل گندم، انبار مال قاید در شهرستان گناوه، مجتمع انبارهای چغادک در شهرستان بوشهر، سیلوی برازجان و کارخانه آرد الزهرا است و کشاورزان می‌توانند محصول خود را به مراکز مذکور تحویل دهند.

کد خبر 6084917

دیگر خبرها

  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • برداشت گندم و جو در کهگیلویه و بویراحمد با ۳۲۱ دستگاه کمباین
  • خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت آغاز می شود
  • آغاز خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت
  • برداشت گندم و جو در گناوه/ وضعیت محصول در دیم‌زارها مطلوب نیست
  • آغاز برداشت گندم از سطح بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع شادگان  
  • خرید محصولات پاییزه در خوزستان از ۵۳۶ هزار تن گذشت
  • برداشت گندم از مزارع بذری استان بوشهر آغاز شد