Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مصرف برخی گزینه های غذایی سطح خلق و خوی را افزایش داده و از بروز افسردگی پیشگیری می کند.
زغال اخته: دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی است که باعث کاهش استرس اکسیداتیور در بدن می شود. استرس اکسیداتیو یکی از ویژگی های اصلی بیماری افسردگی است. خواص آنتی اکسیدانی این میوه همچنین از رشد سلول های جدید حمایت می کند و راهی برای درمان افسردگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


موز: غنی از پتاسیم و منیزیم است و مصرف روزانه دو عدد از آن به رفع علائم افسردگی کمک زیادی می کند.
بادام: منیزیم موجود در بادام یک راه معجزه آسا برای درمان میگرن و افسردگی است. مصرف کافی منیزیم با کاهش علائم میگرن، تحریک پذیری و افسردگی ارتباط مستقیم دارد.
آووکادو: حاوی پتاسیم است و در هر 100 گرم از این میوه 485 میلی گرم پتاسیم وجود دارد. این ماده معدنی، درمان استرس و افسردگی است.
مارچوبه: دارای اسید فولیک و ویتامین های گروه ب برای حمایت از سلامت روان هستند و آنهم با تبدیل تریپتوفان در بدن به سروتونین.
شکلات: شکلات تیره یا به طور خاص کاکائو، سطح سروتونین و دوپامین را در مغز افزایش می دهد و منجر به کاهش سطح کورتیزول یا انتقال دهنده عصبی استرس در مغز می شود.
اسفناج: حاوی بیشترین میزان اسید فولیک نسبت با سایر سبزیجات تیره رنگ است. اسید فویک سطح دوپامین و سروتونین را در مغز افزایش می دهد. اسفناج غنی از منیزیم نیز هست.
ماهی قزل آلا: حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که غشاهای سلولی را نرم می کند و سروتونین را به مغز می رساند. اگر از داروهای ضد افسردگی استفاده می کنید، ماهی قزل الا را فراموش نکنید چون نه تنها اثربخشی از داروها را افزایش می دهد، بلکه عوارض جانبی آنها را نیز به حداقل می رساند.
چای سبز: این نوع چای در درمان بیماری افسردگی برای سالیان دراز استفاده می شده است. چای سبز حاوی پلی فنول ها است که منجر به افزایش دوپامین در مغز و افزایش حساسیت به انسولین می شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: اصفهان بسته سلامت غذا افسردگی موز زغال اخته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۳۲۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروخانه در توزیع اینترنتی دارو مسوول است

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام عین اللهی، در پاسخ به سوالی درباره اینکه با فروش اینترنتی دارو موجب ایجاد مافیا نمی‌شود، افزود: هدف از ابلاغ آئین نامه این طرح آن بود که مردم راحت تر به دارو دسترسی داشته باشند، همانطور که مردم مواد غذایی را به راحتی بر بستر اینترنت سفارش می‌گذارند و تهیه می‌کنند.

وی ادامه داد: افراد می‌توانند داروی خود را از داروخانه مدنظرشان تهیه کنند، سپس انتقال دارو با شماره پیگیری انجام می‌شود و پیک اطلاعی از داروها ندارد. در این روش انتقال داروها در بسته بندی‌هایی قرار دارد که محتویات آنها مشخص نیست و مسئولیت دارو و محتویات آن به عهده داروساز مسئول فنی داروخانه است، پیک مربوط به سکو اینترنتی هم با شماره پیگیری داروها را بسته بندی شده تحویل می‌گیرد و تحویل بیماری که دارو را سفارش داده قرار می‌دهد.

کد خبر 6094731 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • داروخانه در توزیع اینترنتی دارو مسوول است
  • حال مستأجران بهتر می شود؟!
  • آنچلوتی: کمی استرس دارم!
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • چند روش ساده برای تقویت مو
  • خوراکی‌هایی که افسردگی شدید می‌آورند
  • خوردنی هایی که افسردگی می‌آورند
  • خوردنی و غذاهایی که افسردگی شدید می آورند
  • این داروها عامل میگرن هستند
  • ۵ ویتامین ضروری و مکمل مفید برای سلامت مردان