Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید نوری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: برای مرحله نخست مرمت ۲۵ اثر مهم و در حال تخریب شهرستان در اولویت مرمت قرار دارند.

وی اظهار داشت: عصارخانه محله وشاد، مسجد جامع محمد آباد، مسجد جامع نقشینه و آب انبار سفید شهر و برخی از بقاع امام زادگان از جمله مهمترین آثاری است که عملیات  مرمتی آنها آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل در ادامه به وجود ۵۰۰ اثر شناسایی شده تاریخی و مذهبی اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۳۵ اثر تاریخی شهرستان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و از این نظر در استان تاریخی و پهناور استان اصفهان رتبه دوم را دارد.

وی تاکید کرد: برای مرمت آثار تاریخی در معرض تخریب شهرستان برنامه ای جامع تدوین شده است تا با کمک بخش ها و سازمان های مردم نهاد بناهای مهم تاریخی شهرستان ثبت و اعتبارات استانی و ملی برای مرمت آنها جذب شود.

نوری به تلاش و همت بالای انجمن ها و گروه های مردمی در حفظ آثار تاریخی شهرها و بخش های شهرستان هم اشاره کرد و گفت: برخی از این سازمان های مردم نهاد با فعالیت مستمر خود تواسته اند در کشور نیز برای خود جایگاه کسب کنند.

کد خبر 4319156

منبع: مهر

کلیدواژه: مجید نوری مرمت و احیا میراث فرهنگی اصفهان راهپیمایی روز قدس بوشهر سالروز ارتحال امام خمینی ماه مبارك رمضان روز جهانی قدس شیراز شهرکرد مشهد یاسوج گرگان شب قدر خرم آباد خطبه های نماز جمعه امام خمینی ره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۳۲۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال‌احمر به مناطق متاثر از سیل و آب‌گرفتگی در اصفهان + عکس و فیلم

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر اصفهان با اشاره به وقوع سیل و آب گرفتگی در شهرستان‌های این استان از امدادرسانی به شهرستان‌های نائین، کاشان و آران و بیدگل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر استان اصفهان، محمدنوید متقی اظهار کرد: امروز سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت، گزارش سیل و آب‌گرفتگی در شعب شهرستان‌های نائین، کاشان و آران و بیدگل استان اصفهان اعلام شد.

وی ادامه داد: سیل دو دستگاه خودروی کامیون را در شهرستان نائین با خود برد و باعث آسیب و خرابی به سه باب خانه در شهرستان آران و بیدگل شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر اصفهان افزود: تیم‌های عملیاتی در شعب نائین و آران و بیدگل، در حال امدادرسانی و امدادگران در شهرستان کاشان در حال ارزیابی اولیه آسیب وارده هستند.

کد خبر 747314

دیگر خبرها

  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد
  • امدادرسانی در نائین و آران و بیدگل ادامه دارد
  • امدادرسانی هلال‌احمر به مناطق متاثر از سیل و آب‌گرفتگی در اصفهان + عکس و فیلم
  • آب بردگی ۲ دستگاه کامیون در نائین
  • وقوع سیل در کاشان؛ امدادرسانی ادامه دارد
  • حضور امدادگران در سیل کاشان
  • وقوع سیل در کاشان/ امدادرسانی ادامه دارد
  • اختصاص ۸۰۰ میلیاردریال برای اجرای طرح‌های مرمتی در آذربایجان غربی
  • افزایش تخصیص اعتبار برای تکمیل بازار جعفرخان بفروئیه
  • مشکلات محله تاریخی قاضی از زبان شهروند آران و بیدگل + تصاویر