Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@16:50:57 GMT

فرونشست میدان بزرگ شهید مطهری در قم + فیلم

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۳۲۸۸۳

فرونشست میدان بزرگ شهید مطهری در قم + فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش جماران؛ تسنیم نوشت: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی استان قم گفت: عامل این حادثه نشت لوله آب بوده که زیر لوله گاز خالی‌شده و شکستگی در لوله گاز سبب رخ دادن این حادثه شده است.

عباس جعفری مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی استان قم با اشاره به انفجار گاز که صبح امروز در ضلع شمالی میدان مطهری اتفاق افتاده است، اظهار داشت: عامل این حادثه نشت لوله آب بوده که زیر لوله گاز خالی‌شده و شکستگی در لوله گاز سبب رخ دادن این حادثه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی استان قم با اشاره به اینکه این حادثه تلفات جانی نداشته است، افزود: چند باب مغازه آسیب جدی دیده و میزان خسارات وارده شدید بوده است.

وی با بیان اینکه حادثه به دلیل حفاری مترو اتفاق نیفتاده است، گفت: این حادثه در ساعت کم رفت‌وآمد و خلوت اتفاق افتاده و ساعتی بوده که کسی در محل نبوده و خوشبختانه تلفات جانی نداشته‌ایم، این اتفاق در ساعت 7 صبح رخ‌داده است.

جعفری با اشاره به محدودیت‌های اعمال‌شده در محل و ایمن‌سازی محل بیان کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با اداره آب، برق و گاز این شرکت‌ها گفتیم که آب و برق و گاز را قطع کنند تا عملیات به‌درستی انجام گیرد.

همچنین، ایرنا نوشت: سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: در حادثه ای که صبح امروز در میدان مطهری این شهر رخ داد بر اثر نشست زمین و انفجار، حفره بزرگی ایجاد شد، که خوشبختانه تلفاتی نداشته است.

حمید کریمی ، در تشریح این حادثه بیان کرد: ساعت 6 و 50 دقیقه صبح امروز به مرکز فرماندهی آتش نشانی اعلام حادثه ای مبنی بر نشست زمین و آتش سوزی در مغازه ای در میدان مطهری قم می شود که بلافاصله واحدهای عملیاتی آتش نشانی به محل حادثه اعزام می شوند.

وی ادامه داد: آتش نشانان در حین عملیات اطفا متوجه نشت گاز بسیار شدیدی می شوند که در اثر آن انفجاری رخ می دهد و مغازه ای به طور کامل ریزش می کند و حفره ای بسیار بزرگی ایجاد می شود که تیر برق و درخت اطراف خود را به زیر می کشد.

وی بیان کرد: خوشبختانه آتش نشانان با تدابیر انجام شده همه جریان های اصلی آب، برق و گاز منطقه را قطع کردند و به همین دلیل از بروز حوادث جانبی جلوگیری شد.

کریمی گفت: طبق شنیده هایی مبنی بر سقوط یک تن در حفره ایجاد شده، سه تن از آتش نشانان با استفاده از چرثقیل داخل حفره شدند و داخل آن را بازدید کردند اما خوشبختانه چیزی مشاهده نشد.

وی افزود: با ورود عوامل شهرداری کار آواربرداری آغاز شده است تا کامل به کف حفره دسترسی پیدا شود و اگر مشکلی بود برطرف و همچنین برای تعمیر جریانات و اتصالات شهری و پرکردن حفره اقدام شود.

وی ادامه داد: علت این حادثه می تواند عوامل مختلفی از جمله ساخت و ساز مترو، نشت آب و سایر موارد باشد؛ در عین حال برای اعلام نظر نهایی باید کار آواربرداری به صورت کامل تمام و کارشناسان به محل حادثه ورود پیدا کنند تا با بازدیدهای انجام شده بتوان علت دقیق حادثه را بیان کرد.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: روز قدس تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 ریزش ساختمان ریزش ساختمان در قم روز قدس تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۳۲۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست زمین در خیابان علامه مجلسی اصفهان/ آب‌گرفتگی شدید در این خیابان+ فیلم

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از نشست زمین و آب‌گرفتگی در خیابان علامه مجلسی خبر داد.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره نشست زمین در یکی از خیابان‌های اصفهان، اظهار کرد: حادثه نشست زمین به طول هشت متر در عرض چهار متر در اثر شکستگی خط لوله آب‌رسانی ۳۰۰ میلی‌متری آزبست در خیابان علامه مجلسی رخ داده است.

وی افزود: حادثه مذکور باعث آب‌گرفتگی خیابان، پیاده‌رو و تعدادی از مغازه‌ها شد، عوامل پلیس راهور نسبت به اعمال محدودیت ترافیکی در محل اقدام کردند و تیم‌های شرکت آب و فاضلاب، شهرداری اصفهان و سازمان آتش نشانی برای ایمن‌سازی به محل حادثه اعزام شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: لازم است بدانیم اقدامات لازم برای تخلیه آب انجام شد و پس از تخلیه آب و قطع جریان آن عملیات حفاری برای ترمیم و اصلاح خط لوله اقدام خواهد شد.

کد خبر 748928

دیگر خبرها

  • انفجار گاز پیک‌ نیک با یک مصدوم در قزوین
  • اختصاص ۵۰ میلیارد تومان به تملکات میدان شهید مطهری قم
  • مرگ جوان اصفهانی به دنبال سقوط در کانال آب
  • آتش نشانان ناجی جوان٣٣ساله کوهنورد
  • فرونشست زمین در خیابان علامه مجلسی / لوله ۳۰۰ میلی‌متری آب شکست
  • نشست زمین در خیابان علامه مجلسی اصفهان/ آب‌گرفتگی شدید در این خیابان+ فیلم
  • فرونشست زمین در خیابان علامه مجلسی اصفهان
  • فرونشست زمین و شکستگی لوله آب در خیابان علامه مجلسی
  • خودروی سواری در تصادف با میکسر مچاله شد
  • حریق در هتل پارسیان کوثر تهران مهار شد