Web Analytics Made Easy - Statcounter

  به گزارش تسنیم، فرمانده نظامی قرارگاه درعا، مستشار نظامی در عراق یا «خلیل عقاب» دانشکده افسری در دانشگاه امام حسین همه از توصیفات فرمانده 25 ساله ای است که در جوانی موفقیت های بسیاری را در امور نظامی به دست آورد و در همین سن کم به شهادت رسید. شهید خلیل تختی نژاد متولد 1372 و از پاسداران سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان و فرمانده عملیات قرارگاه درعا بود که شب نوزدهم ماه مبارک رمضان و در نخستین شب از شب‌های پر فیض قدر مصادف با 13 خرداد ماه 97 در منطقه البوکمال به شهادت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهید خلیل تختی‌نژاد، دومین شهید مدافع حرم اهل بیت(ع) از استان هرمزگان است.

علی شوشتری دوست و همرزم شهید در گفتگو با تسنیم با اشاره به ورود خلیل تختی نژاد به سپاه می‌گوید: با هم وارد سپاه شدیم. 4 سال در دانشگاه افسری امام حسین(ع) هم دوره بودیم. سال 90 به سپاه آمدیم و 4 سال با هم در دوره دانشگاه زندگی کردیم. پدر خلیل قدیم پاسدار کمیته بود. اولین بار که خلیل را دیدم مسئول آماد و پشتیبانی گردان بود. سرنیزه یا کلاه خودی را سالم تحویل گرفته بودم و وقتی تحویل دادم کمی خراب شده بود. خیلی غر زد و گفت این سالم بوده اما خراب تحویلم دادی. گفت: «پدر من اجازه نداده سر سوزنی بیت‌المال وارد زندگی‌مان شود. اجازه نده که به خاطر صدمه تو به بیت المال زندگی من هم آلوده شود.»

«خلیل عقاب» دانشکده افسری بود

او ادامه می‌دهد: ارادت خاصی به حضرت علی اکبر(ع) داشت. یک نوحه محلی در وصف حضرت علی اکبر(ع) شهر خودشان داشتند که آن را همیشه ما با هم زمزمه می‌کردیم. در دانشکده او را «خلیل عقاب» صدایش می‌کردیم. در زورخانه بیشتر از همه ما چرخ می‌زد. آنقدر چرخش بالا بود که این لقب را به او داده بودیم. وقتی دوره دانشکده ما تمام شد، خلیل می‌توانست برود و مسئولیت پشت میز نشینی بگیرد ولی چون روحیه‌اش این اجازه را نمی‌داد از سال 91 به شدت دنبال سوریه رفتن بود و آخر روزی‌اش شد و قبول کردند که برود. می‌توانست بماند و کارهای دستوری داشته باشد و چند نفر زیر دستش باشند ولی میدان رزم را انتخاب کرد.

متخصص جنگ شهری عراق و سوریه بود

هم رزم شهید مدافع حرم تختی نژاد از تخصص شهید در امور نظامی گفته و ادامه می‌دهد: به غیر از سوریه سال 93 به عراق هم رفت و آنجا هم حضور مستشاری داشت. استعداد عالی و هوش و شجاعت مثال زدنی داشت. در کار پروازی حرف نداشت. تخصصش جنگ شهری و رهایی گروگان و اغتشاشات شهری بود. شجاعتش خیلی بالا بود. ابتکار عملش واقعا عالی بود.

شوشتری با اشاره به خصوصیات خاص و ذکاوت شهید تختی نژاد می‌گوید: هوش خیلی بالایی داشت. آنقدر که بعد از چند جلسه کلاس درس را خوب یاد می‌گرفت و استاد به عنوان کمک مربی و استاد از او استفاده می‌کرد. اگر جایی مسئولیتی به عهده می‌گرفت اینطور نبود که فقط بایستد و دستور دهد. خودش پا به پای نیروهایش کار می‌کرد. اهل رئیس بازی درآوردن نبود. وقتی وارد مجموعه می‌شدید و کسی را نمی‌شناختید، متوجه نمی‌شدید که رئیس کیست و مرئوس کیست؟ آنقدر که متواضعانه رفتار می‌کرد. در عین حال یک غرور سازنده‌ای هم در کارش داشت.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۳۳۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده کل سپاه: ۱۰۰ هزار نفر از کارکنان سپاه مسکن ندارند (فیلم)

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ماجرای تاریخی و غرور انگیز سردار هخامنشی در غزه راه‌ اندازی بیمارستان صحرایی نیروی زمینی سپاه در مناطق سیل‌زده سیستان‌ و بلوچستان‌‌ (فیلم) سردار سلامی : خانواده ها را دعوت کنید از نزدیک وضعیت سربازی فرزندانشان را ببینند (فیلم)

دیگر خبرها

  • معرفی جانشین فرمانده سپاه حضرت ابوالفصل (ع) لرستان
  • تلاش وزارت خارجه برای تسهیل فعالیت شرکت‌های ایرانی در عراق و سوریه
  • آمادگی وزارت خارجه برای تسهیل فعالیت شرکت‌های ایرانی در سوریه
  • هدف گذاری ۲۰ میلیارد دلاری در تجارت ایران با عراق
  • استان تهران در تکاپوی برگزاری کنگره ۱۲ هزار شهید
  • سالروز بمباران شهرستان شازند توسط رژیم بعث عراق
  • جان باختن زوج جوان در حادثه رانندگی محور بردسکن به خلیل آباد
  • تصاویری از احترام نظامی وزرای دفاع ایران و سوریه
  • فرمانده کل سپاه: ۱۰۰ هزار نفر از کارکنان سپاه مسکن ندارند (فیلم)
  • عملیات اجرایی ساخت ۷۰۰ واحد مسکونی در اراک کلید خورد