Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-20@03:09:51 GMT

جانبازان به پادگان دژبان ارتش رفتند + عکس

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۳۳۴۴۲

جانبازان به پادگان دژبان ارتش رفتند + عکس

جانبازان ۷۰ درصد دوران دفاع مقدس در پادگان فرماندهی دژبان ارتش جمهوری اسلامی ایران حضور یافتند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، ۲۰  نفر از جانبازان قطع نخاع دوران دفاع مقدس با حضور در دژبان ارتش با فرماندهان، پرسنل کادر و کارکنان وظیفه حاضر در این مرکز دیدار و گفت‌وگو کردند.

در ابتدای این برنامه جانبازان بر سر مزار مطهر شهید گمنام در پادگان امام خمینی (ره) حاضر شدند و ضمن قرائت فاتحه شاخه گلهایی را به مزار شهید اهداء کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه برنامه، یگان‌های مختلف دژبان ارتش از جلوی جایگاه که جانبازان در آنجا مستقر بودند رژه رفتند.

سپس جانبازان با حضور در حسینیه پادگان در جمع کارکنان دژبان از برنامه‌های فرهنگی دیگر بهره مند شدند.

امیر سرتیپ دوم حسینی فرمانده دژبان ارتش ضمن خیر مقدم به جانبازان گفت: در سالهای خدمتم در دژبان ارتش احساس می‌کنم دو مدال افتخار الهی به من داده شد، یکی به خاطر تدفین شهید گمنام در این پادگان و پر کردن عطر شهید در این فضا و دیگری حضور شما شهیدان زنده در جمع کارکنان دژبان که باعث مباهات و افتخار ما محسوب می‌شود.

وی افزود: این برنامه‌ها در راستای اجرای اوامر فرماندهی کل ارتش سرلشکر عبدالرحیم موسوی و رییس ستاد، ارتش امیر دریادار سیاری است که باید بصیرت در کارکنان از این درجه بالا، بالاتر برود.

در ادامه مراسم رییس عقیدتی سیاسی دژبان به جانبازان خیر مقدم گفت و اضافه کرد:شما سر افرازن هنوز هم در خط مقدم دفاع فرهنگی هستید و ما هم به شما افتخار میکنیم.

سپس جانباز زمانی قهرمان ملی تیراندازی، به نمایندگی از جانبازان از توجه ارتش به ویژه فرماندهی کل در بازدید از آسایشگاه جانبازان و همچنین توجه دیگر فرماندهان تشکر کرد و افزود: من به نوبه خودم شهید صیاد شیرازی را به خاطر بی‌تکلفی و مهربانی اش برای خویش الگو قرار دادم و همواره از او یاد می کنم.

در پایان مراسم امیر سرتیپ حسینی از طرف فرماندهی کل ارتش لباس فصل تابستان ارتش را که در بازدید از آسایشگاه جانباز طالقانی از وی در خواست کرده بود به جانباز فوق تقدیم کرد.

این مراسم به همت فرماندهی دژبان ارتش و سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش برگزار شد.

منبع: ایسنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: جام جهانی 2018 روسیه خروج آمریکا از برجام حمایت از کالای ایرانی ارتش جمهوری اسلامی ایران جانباز جانبازان و معلولین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۳۳۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش پادگان دژ در دفاع از خرمشهر و حماسه مقاومت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، پادگان شهید جوانشیر یا همان پادگان دژ در شرق جاده اهواز- خرمشهر از پادگان‎های تاثیر گذار در دوران هشت سال دفاع مقدس است که اوج آن در دفاع ۳۴ روزه خرمشهر رقم خورد.
شرح بخشی از فداکاری و مقاومت ارتشیان در جریان دفاع مقدس در کتاب دژ خرمشهر به قلم علیرضا پوربزرگ آمده است.
در طول هشت سال جنگ تحمیلی، شاهد وجود یگان‌ها و نیرو‌های زیادی بودیم که در مقابل دشمن تا پای جان ایستادند و حماسه آفریدند:، اما گردان ۱۵۱ پیاده دژ خرمشهر به یقین نخستین یگانی است که در آغاز جنگ این حماسه را رقم زد. 
این گردان که در سال ۱۳۴۹ تاسیس شد شامل ۵ گروهان بود و بخشی از پوشش نیروی زمینی ارتش از خط مرزی شلمچه تا طلاییه را برعهده داشت و برای انجام این ماموریت به ۳۲ پاسگاه تقسیم شد. پس از پایان جنگ ایران و عراق تا امروز، گردان ۱۵۱ دژ پیاده هنوز به دفاع از حریم کشور اسلامی ایران مشغول است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نیرو‌های مسلح ایران اسلامی در اوج اقتدار و آمادگی هستند
  • دیدار با جانبازان دفاع مقدس در میبد
  • نقش پادگان دژ در دفاع از خرمشهر و حماسه مقاومت
  • گردهمایی جانبازان ۷۰ درصد شهرستان همدان
  • اهدای خون کارکنان پایگاه هوانیروز شهید وطن پور
  • حضور متفاوت زنان پلیس در مراسم رژه ارتش | تصاویر
  • تا پای جان برای ایران
  • کاشت نهال در پادگان دژ خرمشهر
  • ارتش، فدایی بودن برای ملت را با خون امضا کرده است
  • هم‌رزم صیاد از فدایی بودن ارتش برای ملت می‌گوید