Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-04@23:24:56 GMT

2600 قطعه طيور غير مجاز در شازند کشف شد

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۳۴۲۵۱

2600 قطعه طيور غير مجاز در شازند کشف شد

خبرگزاري آريا - اراک - ايرنا - سرپرست شبکه دامپزشکي شهرستان شازند گفت: 2 هزار و 600 قطعه طيور تخمگذار غير مجاز در بازرسي از سطح روستاهاي اين شهرستان کشف و ضبط شد.

رضا معيني مقدم روز سه شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: اين تعداد مرغ غيرمجاز توسط 2 دستگاه خودرو بدون داشتن مجوز قرنطينه اي و بهداشتي از استان هاي همجوار به استان مرکزي وارد و در هنگام فروش در بين روستاييان شناسايي و ضبط شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: عرضه خارج از شبکه اين طيور تخم گذار که در پايان دوره پرورش قرار داشتند طبق دستور العمل هاي ابلاغي و براي مقابله با بيماري هاي تنفسي و ساير بيماري ها از جمله آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان و نيوکاسل با همکاري نيروي انتظامي متوقف شد.
سرپرست شبکه دامپزشکي شهرستان شازند خاطر نشان کرد: بر اساس دستور مقام قضايي طيور يکي از خودروها معدوم شد و طيور خودروي ديگر به کشتارگاه اعزام شد.
معيني مقدم گفت: مرغ هاي تخمگذار در پايان دوره پرورش براي استفاده در مصارف صنعتي از جمله سوسيس و کالباس کشتار مي شود و توزيع اين طيور به صورت غير مجاز در بين روستاييان ممنوع است.
وي از روستاييان خواست: براي جلوگيري از شيوع بيماري هاي واگيردار و تنفسي در بين جمعيت طيور مرغداري هاي سنتي در روستاها، نياز خود را از مراکز مجاز و مورد تاييد اداره کل دامپزشکي تهيه کنند.
60 واحد پرورش مرغ شامل 2 واحد مرغ تخمگذار و 58 واحد پرورش مرغ گوشتي در شهرستان شازند فعال است و اين شهرستان از نظر شمار واحدهاي پرورش طيور رتبه نخست را در سطح استان مرکزي دارد.
1955/6013/
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۳۴۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید برق در اوج گرمای تابستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیرعامل نیروگاه حرارتی شازند گفت: این نیروگاه دارای چهار واحد تولید برق از بخار با ظرفیت هزار و ۲۰۰ مگاوات در اوج مصرف شبکه است که به دلیل ظرفیت و محل جغرافیایی در پایداری شبکه نقش ارزنده‌ای دارد. 
ایران پاک افزود: بر اساس برنامه زمانبندی تعمیرات اساسی واحد چهار نیروگاه از زمستان سال گذشته و تعمیرات دوره‌ای واحد‌های یک و سه از فروردین ماه آغاز شد که تعمیرات این واحد‌ها به اتمام رسیده است.
او ادامه داد: تعمیرات دوره‌ای واحد دو نیروگاه از چند روز پیش آغاز شده و نیرو‌های متخصص به صورت شبانه روزی در تلاش‌اند تا در چند روز آینده این واحد هم به مدار تولید برگردد و در روز‌های گرم پیش رو و اوج مصرف برق نیروگاه شازند با تولید پایدار و بدون قطعی به مردم خدمت رسانی کند.
محمدی معاون تعمیرات نیروگاه حرارتی شازند هم گفت: به دلیل فشار و دمای بالای بخار و دوران و حرکت توربین‌های فوق سنگین در دور‌های بالا تعمیرات، نگهداری و ساخت قطعات پیچیدگی‌های فنی زیادی دارد که دانش آن در کشور بومی شده و پیچیده‌ترین تعمیرات به دست متخصصان داخلی و شرکت‌های فن آور استان در حال اجراست.
بر اساس زمانبندی‌های فنی واحد‌های نیروگاه حرارتی هر چهار سال تعمیر اساسی و هر شش ماه تعمیر دوره‌ای می‌شوند.

دیگر خبرها

  • بیش از ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در استان بوشهر تولید می‌شود
  • هشدار دامپزشکی زرند درباره بیماری تب کنگو
  • امدادرسانی به ۲۶۰۰ هموطن متاثر از سیل در ۲۱ استان
  • آغاز تولید ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در بوشهر + فیلم
  • ساماندهی مراکز مجاز جمع آوری سیب صنعتی د رارومیه
  • تخریب سازه‌های بتونی غیر مجاز و آزاد سازی سواحل شهرستان نور
  • صادارت۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ از مرز دوغارون شهرستان تایباد به افغانستان
  • تولید برق در اوج گرمای تابستان
  • (ویدیو) روش متفاوت روستاییان هندی برای طبخ آبگوشت زغالی
  • ثبت بالاترین رکورد جوجه‌ریزی در سال ۱۴۰۲ / کاهش ۴۱ درصدی کانون بیماری در واحدهای پرورشی