Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-19@11:15:19 GMT

حفاران غیرمجاز ناکام ماندند

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۳۴۹۱۰

حفاران غیرمجاز ناکام ماندند

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛  سرهنگ آیت اله عیدی پور فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی فارس گفت: در سه روز گذشته در سه عملیات موفق در شهرستان‌های جهرم، فیروزآباد و مرودشت تعداد ۷ نفر حفار غیرمجاز که به قصد تحصیل اموال تاریخی (عتیقه) در حریم آثار تاریخی فرهنگی اقدام به حفاری کرده بودند دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید به اینکه این عملیات‌ها که پس از کسب اخبار و اطلاعات از سوی دوستداران میراث فرهنگی و انجام ساعت‌ها کار تحقیقاتی، مراقبتی و اجرای کمین از سوی نیروی‌های پرتلاش یگان حفاظت میراث فرهنگی و با همکاری و حضور به موقع نیرو‌های انتظامی و تعامل بسیار خوب مراجع قضایی صورت گرفت.

سرهنگ عیدی پور با اشاره به ناکام ماندن سودجویان و دستگیری تعدادی از اعضاء سه باند ادامه داد: تعداد ۳ دستگاه خودرو، ۲ دستگاه موتوربرق، ۲ دستگاه پیکور، ۲ دستگاه بالابر و ۸ عدد ادوات حفاری کشف و ضبط شد.

عیدی پور بیان کرد: پرونده این افراد پس از بررسی و اقدامات اطلاعاتی جهت شناسایی اعضاء باند توسط نیروی انتظامی تکمیل و به مراجع قضایی ارجاع داده خواهد شد.
انتهای پیام/ر

دستگیری سه باند حفاری غیرمجاز در فارس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مکان های تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۳۴۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ۲۲ دستگاه اجرایی استان فارس برای ارائه خدمات مطلوب به میهمانان نوروزی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: ستاد خدمات سفر استان فارس با حضور ۲۲ دستگاه اجرایی استان در یک برنامه هماهنگ میزبانی از مسافران نوروزی را برنامه‌ریزی کرده است.

محمد ثابت اقلیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در فارس، اظهار کرد: در ستاد اجرای خدمات سفر استان فارس که متشکل از ۲۲ دستگاه اجرایی، امنیتی، انتظامی، امدادرسان و خدمات رسان را شامل می‌شود در یک برنامه مدون و هماهنگ تلاش شده است تا یک بستر مناسب برای استان فارس و به ویژه کلان شهر شیراز در میزبانی از میهمانان نوروزی و گردشگران فراهم کند.

وی افزود: شهر شیراز یکی از قطب‌های گردشگر پذیر کشور در ایام نوروز است و دستگاه‌های خدمات رسان در این ایام به نحو احسن فعالیت‌های خود را برای خدمت‌رسانی به میهمانان و گردشگران نوروزی برنامه‌ریزی کرده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه میراث فرهنگی، تصریح کرد: در بعد میراث فرهنگی نیز اقداماتی همچون آماده‌سازی اماکن گردشگری انجام شده است و در آرامگاه سعدیه که عملیات مرمت آن در هفت فاز تعریف شده بود، این عملیات‌ها به اتمام رسیده است و داربست‌های فلزی این مجموعه باز شد، همچنین اقدامات لازم برای مجموعه حافظیه صورت گرفت.

ثابت‌اقلیدی ادامه داد: یکی از اماکن پر بازدید دیگر که آماده‌سازی آن صورت گرفت، مجموعه ثبت جهانی تخت جمشید بود که با اقدامات انجام شده در این سایت گردشگری، گردشگران و مسافران نوروزی در بازدید از این مکان یک تحول چشمگیر رو شاهد خواهند بود، چراکه در این مکان تاریخی یک فعالیت عمیق جهادی صورت گرفت.

وی اضافه کرد: برنامه‌های فرهنگی همزمان با مراسم تحویل سال نو علاوه بر اینکه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار می‌شود در اماکن تاریخی و گردشگری دیگر همچون حافظیه و مجموعه ثبت جهانی تخت جمشید نیز برگزار خواهد شد و برنامه‌های فاخر دیگری با مشارکت دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی استان اجرا می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس گفت: در خصوص ساعات بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی نیز ساعات بازدید از اماکن از ۸:۰۰ تا ۱۸:۰۰ در نظر گرفته شده است، اما در اماکن منتخب همچون حافظیه و سعدیه ساعت بازدید تا ۲۳:۰۰ شب است، از سوی دیگر تا زمانی که شاهد مراجعه بازدیدکنندگان به اماکن باشیم، درب اماکن گردشگری به روی مردم باز است.

ثابت اقلیدی تاکید کرد: مدیریت وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی این اهتمام را دارد که پذیرای مردم باشد و تا زمانی که مردم برای بازدید از اماکن گردشگری تقاضا داشته باشند امکان تمدید ساعت بازدید فراهم خواهد شد تا مسافران و گردشگران نوروزی خیال با خیال آسوده و در آرامش از اماکن بازدید کنند.

از نظارت جدی بر خانه مسافرها تا ساماندهی تابلوهای میهمان پذیرها

وی همچنین به موضوع نظارت بر خانه مسافرها اشاره کرد و افزود: در خصوص خانه مسافرهای تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی نیز سیستم‌های نظارتی ما اماکن اقامتی را کمیته ذیل دستگاه آموزش و پرورش تعریف شده است و اداره کل آموزش و پرورش استان مباحث اقامت رو مدیریت خواهد کرد. این در حالی است که در موضوع پذیرش میهمانان در مدارس تمرکز ما بر پذیرش فرهیختگان فرهنگی کشور است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس اظهار کرد: سیاست ما بر این است تا عموم مردم به مراکز اقامتی رسمی همچون هتل، مهمان پذیر و سایر اقامتگاه‌ها مراجعه کنند.

ثابت اقلیدی افزود: خانه مسافرها نیز یکی از تأسیسات گردشگری هستند و طی جلسات توجیهی که با صاحبان این مکان‌ها داشتیم، بر موضوع نظارت بر آن‌ها بسیار تاکید داشتیم، اما در زمان تعطیلات نوروز از فعالیت افراد فاقد مجوز در خانه مسافرها با جدیت جلوگیری خواهیم کرد.

وی خاطر نشان کرد: در خصوص مهمان‌پذیرها نیز با بررسی که صورت گرفت، این موضوع را شاهد بودیم که بسیاری از تأسیسات و تابلوهای آنها، منظر شهری را مخدوش کرده بود؛ بنابراین در این راستا ساماندهی تابلو این اماکن انجام شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس در پایان تصریح کرد: در موضوع تجهیزات هتل‌ها و مهمان‌پذیرها با هماهنگی که با تشکل‌های ذی‌ربط داشتیم تحول بسیار خوبی در این عرصه صورت گرفت.

کد خبر 737579

دیگر خبرها

  • مشارکت ۲۲ دستگاه اجرایی استان فارس برای ارائه خدمات مطلوب به میهمانان نوروزی
  • حکم قضایی برای توقف پخش یک سریال رمضانی در عراق
  • فیلم/ توصیه رئیس عدلیه به مراجع قضایی در ایام نوروز
  • ۲۲ زندانی استان ایلام در آستانه سال نو آزاد شدند
  • آزادی ۲۲ زندانی ایلام در آستانه سال نو
  • دستگیری فعال غیرمجاز ارز در تبریز
  • بازداشت باند حفاران غیرمجاز در سروستان
  • باند حفاران غیرمجاز در سروستان بازداشت شدند
  • تخریب ۲۳ بنای غیرمجاز در باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی نهاوند
  • تدارک دستگاه‌های اجرایی مازندران برای تامین رفاه مسافران نوروزی