Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-30@12:54:50 GMT

بهبود زخم های عمیق در 120 ثانیه/با پلاسمای سرد

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۳۴۹۵۲

بهبود زخم های عمیق در 120 ثانیه/با پلاسمای سرد

رکنا: با پلاسمای سرد می توان زخم های عمیق را سریع تر بهبود بخشید.

یک شرکت آلمانی به نام کلد پلاسما تک یکی از فناوری های جذاب نمایش داده شده در فیلم سینمایی Movie استار ترک را در جهان حقیقی به کار خواهد گرفت.

به گزارش دیجیتال ترندز، این فناوری انقلابی اساسی در زمینه مداوای زخم ها و به خصوص جراحت های حاد که جان بیماران اورژانسی را تهدید می کند، ایجاد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در قالب این فناوری از وصله های تولید شده با استفاده از پلاسمای سرد که با کمک سیلیکون تولید شده اند برای مداوا و ترمیم سریع زخم ها استفاده می شود. این روش یادآور ابزاری موسوم به بازسازی کننده پوست در فیلم علمی – تخیلی استار ترک است که با استفاده از آن زخم های عمیق و خطرناک افراد به سرعت ترمیم می شدند.

وصله یادشده از یون ها و تشعشعات اشعه ماورا بنفش به منظور ضدعفونی و التیام بخشیدن سریع زخم ها استفاده می کند و در واقع جایگزینی برای آنتی بیوتیک محسوب می شود. یکی دیگر از مزایای این روش نسبت به استفاده از آنتی بیوتیک سرعت بالاتر آن برای بهبود زخم ها است.

پلاسمای سرد در واقع یک گاز یونیزه شده است که یک پوشش سیلیکونی و منبع تامین انرژی برای تسهیل چسباندن آن به زخم نیز در نظر گرفته شده است. ترکیب این مواد با یکدیگر و همین طور اکسیژن موجود در هوا قادر به از بین بردن باکتری ها و بهبود زخم ها در عرض کمتر از دو دقیقه است.

این در حالی است که بهبود نسبی زخم ها و جراحات مشابه با استفاده از آنتی بیوتیک ها در بیمارستان ها به حدود ۴۵ دقیقه زمان نیاز دارد. انتظار می رود استفاده از این روش درمانی تا قبل از پایان سال ۲۰۱۸ در آلمان اغاز شود.

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: جام جهانی سلامت ماه رمضان مهم ترین های 24 ساعت فیلم سینمایی Movie فیلم آلمان انرژی تهدید بیماران سرعت زخم عمیق عکس روزنامه ایران زن مشهد دختر مرد فیلم آزار جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۳۴۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیر انسان در حرکت در مسیر الهی است

ایسنا/زنجان نماینده منتخب مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با اعتقاد به اینکه برخی افراد با وجود علم و دانش، راه گمراهی را در پیش گرفتند، گفت: این افراد مبانی دین را که مهمترین مولفه ایجاد عدالت اقتصادی در جامعه است، انکار می‌کنند که باید متولیان فرهنگی در این زمینه ورود کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین جواد جعفری امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت ماه) در همایش حکمت مطهر که به‌مناسبت هفته عقیدتی - سیاسی سپاه در زنجان برگزار شد، اظهار کرد: در سایه دانش عمیق، انسان سعادت آخرت را نصیب خود می‌کند و افرادی که به دنبال آگاهی عمیق نبودند و به حداقل آگاهی بسنده کنند، خیر زیادی ندارند.

وی بیان کرد: با بررسی احادیث می‌توان به اهمیت توجه به علم و دانش در جامعه اسلامی پی برد، پیروان اهل بیت حرکت در مسیر علم و دانش را سرلوحه امور خود قرار دادند.

نماینده منتخب مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شهید مطهری الگوی جامعه بود و افکار و عقایدش روشنگر راه تمام رهجویان است، افزود: خیر انسان در حرکت در مسیر الهی است چون در این راه، بینش عمیقی پیدا و زیر سایه دانش و آگاهی عمیق تقرب پیدا می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۲۰ ثانیه با اخبار ایلام
  • جزئیات گفت‌وگوی هیئت‌های حماس و فتح در چین
  • مطالعه استفاده از نانوذرات در درمان سرطان ریه در مرکز لیزر و پلاسمای اهواز
  • چین میزبان رایزنی نمایندگان فتح و حماس
  • خیر انسان در حرکت در مسیر الهی است
  • جراح ماهی ؛ از جالب ترین شگفتی های خلقت با 30 سال عمر (+عکس)
  • پرتاب به آینده با اینترنت ۵.۵G | چینی ها استارت زدند
  • قلیان اکسیژن؛ یک پک عمیق به سمت ناکجا؟!
  • (ویدئو) نمایشگاه خودروی پکن در ۶٠ ثانیه
  • صنعت حمل و نقل بین المللی: مروری جامع با نگاهی عمیق به نقش هوش مصنوعی