Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری کرمان با اشاره به اینکه علیرغم تبلیغات روانی دشمنان، ایران در زمینه حقوق بشر بسیار فعال است؛ خاطرنشان کرد: توقع ما از جامعه جهانی شناخت و درک آنان از تلاش های ایران در حمایت از پناهندگان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان حمید ملانوری، سرپرست سیاسی و امنیتی استانداری کرمان امروز ( 22 خرداد ) در دیدار با خانم دایرنیاکرنیاک، سرپرست دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان ایران گفت: امروز کشور ایران استقبال زیادی در حمایت از امور پناهندگان و افرادی که  مورد ظلم و ستم قرار گرفته اند، می کند و  در این زمینه نیز کمک های زیادی داشته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: یکی از فلسفه های شکل گیری انقلاب اسلامی ایران حمایت از مستضعفین است که به دلیل ظلم و جور پناهنده شده اند و علی رغم تبلیغات روانی دشمنان که ما را ناقض حقوق بشر معرفی می کنند، ایران در زمینه حقوق بشر بسیار فعال است.

 

سرپرست سیاسی، امنیتی استانداری کرمان با اشاره به اینکه ورود پناهندگان به ایران تأثیر بر ابعاد فرهنگی، اقتصادی و غیره گذاشته است، عنوان داشت: 30 هزار دانش آموز و 500 دانشجو در استان مشغول به تحصیل هستند و این یعنی اینکه بخشی از امکانات آموزشی استان به پناهندگان اختصاص پیدا کرده است.

 

به گفته وی علی رغم اینکه دغدغه امروز کشور در زمینه معیشت و اشتغال است اما تعدادی از مشاغل در اختیار اتباع افغان قرار دارد لذا در زمینه اشتغال و اقتصاد پناهندگان نیز اتفاقات مثبتی رقم خورده است و یک سوم پناهندگان افغانی یعنی ۳۵۰ هزار نفر در استان حضور دارند.

 

ملانوری با اشاره به اینکه در حوزه سلامت نیز یکسری مراکز بهداشتی و درمانی در شهرستان های استان مخصوص افراد پناهنده راه اندازی شده است و یکی از دلایل این همکاری میان ایران و افغانستان وجود اشتراکات نزدیک دینی و فرهنگی است، ابراز داشت: پناهندگان نیز تأثیرات مختلفی بر ابعاد فرهنگی، روانی و حتی امنیتی کشور گذاشته اند و برای مدیریت این مسائل ایران به تنهایی نمی تواند موفق شود.

 

وی ضمن تشکر از برخی کشورها در جهت مساعدت آنها در زمینه امور پناهندگان، افزود: توقع ما از جامعه جهانی شناخت و درک آنان از تلاش های ایران در این زمینه است و سفر سفرا به کرمان فرصت خوبی برای دیده شدن تلاش های استان در امور پناهندگان و کمک به بهتر شدن زندگی و امور پناهندگان در زمینه معیشت، آموزش و بهداشتی است.

 

حمید شمس الدینی، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین استانداری کرمان با اشاره به اینکه هیات دیپلماتیک سفرا و دیپلمات های 11 کشور از چهارم تا ششم تیرماه به استان کرمان سفر می کنند و در این سفر دیپلمات و سفیر از 11 کشور حضور خواهند داشت؛ بیان داشت: این هیات در پنجم تیرماه در شهرستان کرمان و رفسنجان متمرکز می شوند و در روز ششم تیرماه نیز در کرمان از پروژه های مختلف بازدید می کنند و نیازهای موجود در حوزه پناهندگان را مورد بازدید قرار می دهند.
 

پایان پیام/480

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی روز قدس روز قدس مجلس دولت حسن روحانی اردبیل شهید مدافع حرم مساجد کارآفرینی حجت الاسلام ارزانی امور پناهندگان حمایت از مستضعفین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۳۵۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر فراموشی در کمین زندگی عشایری

قائم‌مقام سازمان امور عشایری کشور گفت: به دلایل مختلف نمادهای هویتی عشایر مغان در حال از دست رفتن است و مستندات زندگی عشایری رفته رفته به دست فراموشی سپرده می شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، مهدی میزبان ‌در آئین اختتامیه جشنواره کوچ عشایر در جعفرآباد مغان اظهار داشت: به دلایل مختلف نمادهای هویتی عشایر مغان در حال از دست رفتن است و مستندات زندگی عشایری رفته رفته به دست فراموشی سپرده می شود.

وی با تاکید بر اینکه سران طوایف عشایر باید نسبت به این فقدان حساسیت نشان دهند، خاطرنشان کرد: استفاده از نماد آلاچیق به عنوان سازه نماد استان اردبیل در همه تریبون‌ها و مراکز رسمی استان باید انجام شود تا با این روش های جلوی فراموشی و نسیان داشته های عشایری را بگیریم.

قائم مقام سازمان امور عشایری ایران با تاکید بر برندسازی محصولات و تولیدات عشایری باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: ضروری است تا دستاوردها و محصولات تولیدی عشایر مغان از قبیل لبنیات، تولیدات سنتی و بافته های داری آنها برندسازی شده و به نام این طوایف ثبت شود.

میزبان با اشاره به اینکه عشایر هویت و تاریخ ملت ایران هستند، خاطرنشان کرد: دومین جشنواره بین المللی عشایر مغان ظرفیتی عظیم برای معرفی توانمندی های عشایر ایران در سطح ملی و بین المللی است و در این زمینه باید تمامی دستگاه های اجرایی پای کار باشند.

قائم مقام سازمان امور عشایری کشور عشایر مغان را جزو عشایر بااصالت و ریشه دار کشور معرفی کرد و گفت: معرفی و تبیین خدمات و ثمرات عشایر شاهسون مغان ضروری است و در این راستا برگزاری کنگره و همایش ملی و استانی برای معرفی و تبیین جایگاه جامعه عشایری در زندگی مردمان ایران زمین و به خصوص استان اردبیل مهم به نظر می رسد.

میزبان ثمرات برگزاری دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون مغان را یادآور شد و بیان کرد: هدف از برگزاری این رویداد هماهنگی دستگاه های اجرایی برای مدیریت کوچ و معرفی آداب و سنن و زندگی مردمان کوچرو استان اردبیل و استان های شرکت کننده است.

وی خواستار برندسازی محصولات تولیدی جامعه عشایری مغان از جمله پنیر و لبنیات تولید شده توسط این قشر شد و گفت: لازم است که تولیدات این زحمتکشان در قالب برند شاهسون تولید و در بازارهای داخلی و بین المللی عرضه شود.

قائم مقام سازمان امور عشایری کشور از حضور 656 ایل و طایفه مستقل عشایری در کشور خبر داد و تصریح کرد: این عشایر در قالب سه ایل بزرگ بختیاری، قشقایی و شاهسون در حال کار و تولید هستند.

میزبان با بیان اینکه 60 اداره و دستگاه اجرایی در راستای ساماندهی امور عشایر دخیل هستند، اظهار کرد: خدمات رسانی به جامعه عشایری و هماهنگی برای خدمات بیشتر دو وظیفه اساسی سازمان امور عشایری کشور است که با تمام توان در ادای وظیفه به این جامعه مهم و بزرگ کشور تلاش می کنیم.

وی جمعیت جامعه عشایری کشور را 251 هزار خانوار و بیش از یک میلیون و 315 هزار نفر اعلام کرد و افزود: جامعه عشایری ایران 1.4 درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهند اما در عین حال 25 درصد گوشت قرمز و 35 درصد صنایع دستی و بخش زیادی از گیاهان دارویی و مواد لبنی کشور را تامین می کنند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • بانوان نماد خودباوری و مسؤولیت پذیری در جامعه
  • خطر فراموشی در کمین زندگی عشایری
  • دیدار مدیران کل امور اتباع و فنی و حرفه‌ای استان قزوین
  • ترکیه به تلاش برای توقف جنگ وحشیانه علیه غزه ادامه می دهد
  • نقش بارز کارگران و کارفرمایان در جهاد اقتصادی
  • لزوم حمایت از جامعه کارگری برای تحقق شعار سال
  • بازدید معاون مدیر منطقه ای برنامه جهانی غذا از یزد
  • حمایت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا (س) از طرح نور
  • همت والای کارگران زمینه ساز تحقق شعار سال خواهد شد
  • بیانیه مشترک حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) در حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب