Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نشست رایزنی فرماندهان عملیات نظامی ارتش پاکستان و افغانستان برای بررسی روند همکاری های امنیتی، ایجاد مراکز هماهنگی در نوار مشترک مرزی و تبادل اطلاعات درخصوص عناصر تروریستی برگزار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، نشست رایزنی فرماندهان عملیات نظامی ارتش پاکستان و افغانستان برای بررسی روند همکاری های امنیتی، ایجاد مراکز هماهنگی در نوار مشترک مرزی و تبادل اطلاعات درخصوص عناصر تروریستی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک هیات نظامی افغانستان به ریاست فرمانده عملیات نظامی ارتش این کشور با سفر به شهر 'راولپندی' پاکستان با مقامات ارتش این کشور دیدار کرد.

منابع آگاه گفتند:سفر هیات عالیرتبه نظامی افغانستان به پاکستان همزمان با افزایش تعامل میان ارتش های دو کشور انجام می شود که هدف اصلی آن نهایی کردن برنامه استقرار افسران ارتباطی، ایجاد مراکز هماهنگی در نوار مشترک مرزی، تبادل اطلاعات و رصد تردد تروریست ها در مناطق مرزی اعلام شده است.

به گزارش روزنامه دیلی تایمز پاکستان، افسران ارتباطی که قرار است توسط اسلام آباد و کابل منصوب شوند درباره مظنونان تروریستی با یکدیگر تبادل اطلاعات کرده و در عملیات های اطلاعاتی علیه این مظنونان نیز حضور می یابند.

بر این اساس، پاکستان و افغانستان همچنین تصمیم دارند تا مراکز هماهنگی زمینی را در گذرگاه مرزی' تورخم' افغانستان و منطقه مرزی'چمن' پاکستان تاسیس کرده و در مراحل بعدی این مراکز در دیگر گذرگاه های مشترک مرزی بین دو کشور آغاز به کار می کند.

تحولات اخیر در روند همکاری ها میان اسلام آباد و کابل تنها چند روز مانده به سفر ژنرال 'قمر جاوید باجوا' فرمانده ارتش پاکستان به افغانستان، صورت می گیرد.

ژنرال 'باجوا' قرار است هفته جاری به دعوت'اشرف غنی' رئیس جمهوری افغانستان به این کشور سفر کند.

برخی منابع خبری اعلام کرده اند که ژنرال 'قمر جاوید باجوا' فرمانده ارتش پاکستان فردا-سه شنبه -به کابل سفر می کند.

قرار است فرمانده ارتش پاکستان در رأس یک هیات نظامی به کابل پایتخت افغانستان سفر کند.

این دومین سفر فرمانده ارتش پاکستان به کابل در 9 ماه گذشته به شمار می رود.

به نوشته ایرنا، چندی پیش نیز حنیف اتمر مشاور امنیت ملی افغانستان،'معصوم استانکزی' رییس امنیت ملی و 'ویس برمک' وزیر امور داخله افغانستان برای ادامه گفت و گوها با پاکستان به اسلام آباد سفر کرده و با ژنرال 'باجوا' فرمانده ارتش و 'ناصرخان جنجوعه' مشاور امنیت ملی پاکستان دیدار و گفت و گو کردند.

/انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان فرمانده ارتش پاکستان ژنرال باجوا افغانستان حنیف اتمر رئیس امنیت ملی پایتخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۳۵۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشته‌شدن ۱۰ تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه پاکستانی داون، پلیس و نیروهای امنیتی پاکستان در جریان عملیاتی دست کم ۱۰ تروریست را در مناطقی از ایالت‌های بلوچستان و خیبرپختونخواه کشتند.

سرویس مطبوعاتی ارتش پاکستان با صدور بیانیه‌ای در این ارتباط اعلام کرد که این رخ‌داد در تبادل آتش جداگانه در مناطقی از ایالت‌های بلوچستان و خیبرپختونخواه رخ داده است.

شاخه رسانه‌ای ارتش پاکستان در این باره خبر داد که ۶ تروریست در یک عملیات اطلاعاتی که توسط نیروهای امنیتی در منطقه وزیرستان شمالی واقع در خیبرپختونخواه انجام شد، کشته و مخفیگاه آنها نیز منهدم شد.

از سوی دیگر، اداره مبارزه با تروریسم (CTD) بلوچستان پاکستان اعلام کرد که ۴ تروریست در این ایالت کشته شدند.

به گزارش روابط عمومی ارتش پاکستان (ISPR)، نیروهای امنیتی این عملیات را در پی گزارش‌هایی مبنی بر حضور تروریست ها در منطقه انجام دادند.

ارتش پاکستان در بیانیه خود تصریح کرد: عملیات پاکسازی در این منطقه در حال انجام است.

کد خبر 6097479

دیگر خبرها

  • تمدید اقامت دوماهه پناهجویان افغانستانی در پاکستان
  • مسائل بشردوستانه نباید با سیاست گره بخورد
  • وقوع انفجار در کابل
  • کشته‌شدن ۱۰ تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان
  • درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • دیدار رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا و فرمانده نیروی هوایی ارتش با خانواده شهید زاهدی
  • فضل الرحمان: برای بهبود روابط پاکستان و طالبان مجازات می‌شوم
  • کمیسیون عملیات مرزبانی در سیستان و بلوچستان برگزار شد
  • دستگيري سارقان کابل و تجهيزات مخابراتی در خرم آباد