Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@08:13:24 GMT

راهبرد دولت افزايش توليد و رفع موانع آن است

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۳۵۶۱۹

راهبرد دولت افزايش توليد و رفع موانع آن است

خبرگزاري آريا - ياسوج- ايرنا- استاندار کهگيلويه و بويراحمد گفت: راهبرد دولت و نظام تسهيل توليد و رفع موانع آن با هدف اشتغال زايي پايدار و درآمدزايي است.

به گزارش ايرنا، علي محمد احمدي روز سه شنبه در نشست کارگروه ستاد تسهيل و رفع موانع توليد کهگيلويه و بويراحمد در ياسوج، اظهار داشت: موضوع اشتغال و توليد در کهگيلويه و بويراحمد بيش از گذشته مورد توجه خواهد بود و تلاش مي شود بخش هاي توليدي استان راه اندازي و بخش هاي راکد فعال شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بر همکاري دستگاه هاي اجرايي با دانشگاه ياسوج براي رفع مشکل واحدهاي توليدي تاکيد کرد و افزود: بايد پيوند ارگانيک بين دانشگاه و صنعت ايجاد شود.
احمدي بيان کرد: دانشگاه ياسوج توان رفع مشکل واحد هاي توليدي در حال رکود را دارد که هم اينک 10 واحد توليدي مشکل دار به دانشگاه ياسوج معرفي شده است.
وي عنوان کرد: خروجي بانک ها در پرداخت تسهيلات به واحدهاي توليدي مورد توجه است و بر اساس اين ميزان پرداختي ها عملکرد بانک ها سنجيده مي شود.
استاندار کهگيلويه و بويراحمد تصريح کرد: تمام دستگاه هاي دولتي و پيمانکاران آن ها بايد هر چه سريع تر قرارداد هاي خود را با بانک مسکن قطع کرده و حساب هاي خود را مسدود کنند.
وي ابراز داشت: مصالح نظام در ستاد تسهيل استان به تصويب مي رسد و همگي موظف به اجرا هستند و هيچگونه توجيه غير منطقي پذيرفته نيست.
سال گذشته 2 هزار و 100ميليارد ريال تسهيلات رونق به واحدهاي توليدي اين استان در بخش‌هاي صنعت، معدن و کشاورزي پرداخت شد.
حدود نيمي از واحدهاي توليدي راکد در اين استان ظرف سه سال گذشته با پرداخت تسهيلات رونق و ساير کمک‌هاي فني و اعتباري به چرخه توليد بازگشته‌اند.
حدود 50 درصد از واحدهاي صنعتي و توليدي استان در سال‌هاي 1392 و 1393 راکد و يا نيمه فعال بودند.
هم اينک کمتر از 35 درصد اين واحدها راکد هستند و ظرف سه سال گذشته 125 طرح صنعتي، توليدي و کشاورزي در مناطق مختلف استان با کمک تسهيلات رونق به چرخه توليد بازگشتند.
444 طرح صنعتي با سرمايه گذاري افزون بر 270 هزار ميليارد ريال در اين استان در حال اجراست.
تعداد کل واحدهاي صنعتي داراي پروانه بهره برداري در استان 643 واحد است که 572 مورد از اين تعداد فعال هستند.
ميزان سرمايه گذاري واحدهاي صنعتي به بهره برداري رسيده اين استان افزون بر 6 هزار و 64 ميليارد ريال است.
کهگيلويه و بويراحمد داراي 13 شهرک و ناحيه صنعتي فعال است.
بر اساس آمارها بخش صنعت، 36 درصد سهم اشتغال اين استان را در اختيار دارد.
9868/1662
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۳۵۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ وزیر کشور در بازدید از یکی از کارخانه‌های احیا شده در مشهد گفت: از ابتدای دولت در استان خراسان رضوی بیش از ۳۰۰ کارخانه راکد به چرخه تولید بازگشتند و این اقدام استاندار برای حمایت از تولید تا پایان دولت، توسط ایشان باید پیگیری و ادامه پیدا کند.

احمد وحیدی افزود: این بنگاه‌های اقتصادی در حوزه صنعت «صنوف تولیدی و واحد‌های تولیدی»، معدن، کشاورزی، گردشگری و صنایع دستی بودند که به چرخه تولید برگشتند.

وی خطاب به نماینده عالی دولت در خراسان رضوی گفت: جای دارد استاندار خراسان رضوی با همین رویه و روش که منجر به احیای واحد‌های تولیدی شد، حمایت خود را از کارخانه‌ها تا پایان دولت ادامه دهد.

وزیر کشور افزود: در سال جهش تولید با مشارکت مردم، همه ما باید دست به دست هم دهیم تا کارنامه‌ای ماندگار از این عرصه به یادگار بگذاریم.

دیگر خبرها

  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • رشد اعتبارات سفر دولت در استان سمنان/ واحدهای تولیدی جان گرفتند
  • بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • بازدید هیات هرمزگانی از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک کشور چین
  • رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ  
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ  
  • احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی