Web Analytics Made Easy - Statcounter

هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، طی ابلاغیه ای خطاب به روسا و سرپرستان دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی سراسر کشور، آنها را ملزم کرد جهت تامین داروهای مورد نیاز مراکز درمانی تحت پوشش خود، صرفا از داروهای ژنریک تولید داخل خریداری کنند.

ایران آنلاین / در متن ابلاغیه حسن هاشمی آمده است:

با توجه به ضرورت مدیریت هزینه های دارویی در مراکز درمانی وابسته، همچنین در راستای اجرای سیاست های کلی نظام سلامت و اسناد بالادستی لازم است از تاریخ اول تیر ماه جاری اقدامات زیر در زمینه خرید داروهای داروهای مورد نیاز مراکز درمانی تحت پوشش آن دانشگاه صورت پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این ابلاغیه، به منظور حداکثر بهره برداری از منابع محدود نظام سلامت لازم است با استفاده از شیوه های خرید راهبردی دارو بیشترین بهره بهرداری از بودجه های خرید دارویی به عمل آید.
در این ابلاغیه آمده است: در مورد داروهایی که نمونه ژنریک آن در بازار دارویی کشور وجود دارد باید صرفا داروی ژنریک خریداری شود.
خرید داروهای برند ژنریک تولید داخل صرفا در صورتی مجاز است که قیمت آن توسط شرکت های عرضه کننده در حد قیمت داروی ژنریک موجود در بازار کاهش یابد.
وزیر بهداشت در این ابلاغیه آورده است: لازم است معاونین غذا و دارو، درمان و توسعه و مدیریت منابع آن دانشگاه/دانشکده را موظف کنند تا بر اجرای صحیح این دستورالعمل نظارت و حسن اجرای آن را گزارش کنند. همچنین پرداخت هزینه های خرید داروهایی که خارج از این دستورالعمل خریداری می شوند، مجاز نیست./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۳۵۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعال شدن مراکز خرید محصولات کشاورزی در استان گلستان از ۱۵ اردیبهشت

محمد برزعلی گفت: پیش بینی می‌کنیم امسال بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تُن انواع محصول ازجمله گندم، جو و کلزا برداشت شود.

وی از کشاورزان خواست: محصولات خود را فقط به مراکز مجاز تحویل دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • سگ گزیدگی؛ ماموریت روزمره در مراکز درمانی! | حجم بالای حمله سگ های بدون صاحب به شهروندان | ویدئو
  • الزام مراکز طرف قرار داد بیمه سلامت به ارائه خدمات پوشش بیمه‌ای
  • توهین دو وزیر به خرد بدنه دارویی نظام‌سلامت
  • فعال شدن مراکز خرید محصولات کشاورزی در استان گلستان از ۱۵ اردیبهشت
  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحد‌های خوراک دام و طیور
  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحدهای خوراک دام و طیور
  • راهنمای خرید، چاپ لیبل فوری ارزان 1 روزه از کجا ؟
  • ابلاغیه اجرای تفسیریه ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی
  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • افزایش استعفای پرستاران سلامت مردم را نشانه گرفته است