Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رشت- ايرنا- مديرعامل شرکت آب و فاضلاب شهري گيلان گفت: در حال حاضر با وجود تصفيه خانه فاضلاب فخب حدود 45 درصد از ورود فاضلاب شهر رشت به رودخانه ها جلوگيري مي شود.

به گزارش ايرنا، سيدمحسن حسيني روز سه شنبه در نشست با اصحاب رسانه استان در رشت افزود: هم اکنون در تصفيه خانه فخب 42 هزار و 300 مترمکعب در شبانه روز ، فاضلاب تصفيه مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه براي طرح ساماندهي رودخانه ها در دو مرحله 30 ميليارد تومان اعتبار در اختيار شرکت آب و فاضلاب شهري استان قرار گرفت، اظهار کرد: با اين اعتبارات تا کنون 24 هزار متر مکعب فاضلاب را جمع آوري کرده ايم و براي 32 هزار و 600 مترمکعب ديگر هم برنامه داريم.
وي به برنامه هاي شرکت آب و فاضلاب گيلان براي ساخت تصفيه خانه هاي فاضلاب در استان اشاره و بيان کرد: تصفيه خانه جنوب شهر رشت در مسکن مهر را در دو فاز با ظرفيت 12 هزار و 500 متر مکعب در شبانه روز در حال ساخت داريم که براي به بهره برداري رساندن آن تا پايان سال اهتمام داريم.
حسيني ساخت تصفيه خانه محلي کوي امام رضا(ع) در رشت با ظرفيت 10 هزار متر مکعب در شبانه روز را نيز از ديگر برنامه هاي شرکت آب و فاضلاب شهري گيلان عنوان و بيان کرد: با اجراي تصفيه خانه هاي فاضلاب ،در مجموع 63 هزار و 500 متر مکعب در شبانه روز از فاضلابي که وارد رودخانه ها و محيط زيست مي شود ، جلوگيري خواهد شد.
وي با بيان اينکه براي اجراي طرح ساماندهي رودخانه ها برنامه ريزي هاي خوبي داريم ، تصريح کرد: توانستيم ،ايستگاه هاي پمپاژ قديم که از محل پروژه هاي ملي و بانک جهاني احداث شده بود را به بحث ساماندهي رودخانه ها پيونددهيم و راندمان خوبي را در اين بخش داشته باشيم.
وي با تاکيد بر اينکه طي دو سال گذشته تمامي شبکه هاي فاضلابي که در شهر رشت در حال اجرا بوده به تصفيه خانه فاضلاب متصل شده است ، خاطرنشان کرد: در مکان هايي شبکه فاضلاب اجرا مي شود که امکان اتصال به شبکه فاضلاب و جود داشته باشد.
حسيني يادآور شد: تصفيه خانه فاضلاب فخب در حال حاضر، 42 هزار و 300 متر مکعب فاضلاب را تصفيه مي کند.
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب گيلان خاطر نشان کرد: با شبکه هاي در حال احداث و اتصال آن به تصفيه خانه ظرفيت آن افزايش يافته و جلوي ورود فاضلاب به رودخانه ها و محيط زيست نيز گرفته مي شود.
وي اجراي فاضلاب در شهرهاي تالش ، آستار، انزلي، صومعه سرا، فومن ، رشت، سياهکل، آستانه ، لاهيجان و رودسر را از برنامه هاي شرکت آب و فاضلاب شهري استان عنوان کرد.
*** آب شرب گيلان در تمامي شهرها از کيفيت خوبي برخوردار است
حسيني در ادامه به جمعيت تحت پوشش آب اين شرکت اشاره و بيان کرد: در حال حاضر 99 و 97 دهم درصد جمعيت شهري گيلان تحت پوشش شرکت اب و فاضلاب هستند که اهتمام داريم اين آمار را به 99 و 99 درصد برسانيم.
وي با بيان اينکه شرکت آب و فاضلاب شهري گيلان در 50 شرستان خدمات ارائه مي کند، اظهار کرد: 63 درصد از منابع توليدي آب شهروندان از منابع سطحي، 30 درصد چاه ها و هفت درصد چشمه هاي استان تامين مي شود.
وي تصريح کرد: در گيلان از شرق تا غرب پروژه هاي آبرساني داريم که در حال حاضر کارفرماي پنج پروژه شرکت آب و فاضلاب گيلان و سه پروژه شرکت آب منطقه اي گيلان مي باشد.
حسيني در ادامه به اجراي پروژه هاي آبرساني در آينده نزديک اشاره و بيان کرد: با اجراي اين پروژه ها منابع مان را پايدار تر مي کنيم.
وي تصريح کرد: آب شربي که الان به مردم مي دهيم در حد استانداردهاي ملي است اما با اجراي پروژه ها از نظر کيفيت و کميت ارتقاء خواهيم داشت.
وي تصريح کرد: در حال حاضر با نمونه برداري هاي انجام شده ، آب شرب استان در تمامي شهرها از کيفيت خوبي برخوردار است.
حسيني اعتبار پيش بيني شده براي پروژه هايي که بزودي در استان اجرا مي شود را 50 ميليارد تومان عنوان کرد.
*** سرانه مصرف آب شرب در شهرهاي گيلان از متوسط کشوري پايينتر است
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب شهري گيلان به اول تيرماه آغاز هفته صرفه جويي آب اشاره و بيان کرد: خوشبختانه گيلان با سرانه مصرف 177 ليتر به ازاي هر نفر در شبانه روز از متوسط کشوري پايينتر است اما هنوز مي توان صرفه جويي کرد.
وي تصريح کرد: اگرچه ميانگين بارندگي در استان به يکهزارو 100 ميلي متر نيز مي رسد اما منابع آبي محدود است؛ از اينرو بايستي مصرف بهينه داشته باشيم.
** سامانه 122 ارائه بسياري از خدمات را براي شهروندان تسهيل کرده است
حسيني در ادامه افزود :مردم مي توانند علاوه برپيگيري مشکلات آب ، خريد انشعاب خود را نيز از طريق سامانه 122 انجام دهند.
وي قرائت آن لاين و برند سازي 122 به معناي پل ارتباط با مشترکان را از جمله برنامه هاي آتي اين شرکت در رابطه با اين سامانه عنوان کرد.
حميدرضا ناطقي رئيس ارتباطات مردمي ( سامانه 122)شرکت آب و فاضلاب شهري گيلان نيز گفت: سامانه 122 گيلان قابليت هايي دارد همچون اين توانايي که فقط اين استان و اصفهان خدمات فروش انشعاب را ارائه مي کنند.
وي تسويه حساب از طريق سامانه 122 استان را يکي ديگر از قابليت هاي آن عنوان و بيان کرد: با تماس با سامانه 122 و وارد کردن صحيح رقم کنتور مبلغ پرداختي خود را دريافت ومي توانيد بلافاصله پرداخت کنيد.
وي خاطرنشان کرد: مردم مي توانند از طريق اين سامانه مشکلات خود را در حوزه آب و فاضالاب شهري پي گيري و رفع کنند.
در حال حاضر يک ميليون و 764 هزار و 741 نفر تحت پوشش آب شرب شرکت اب و فاضلاب هستند. 68 درصد جمعيت گيلان نيز تحت پوشش جمع آوري فاضلاب قرار دارند.
7296 /6030
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۳۷۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با ۹۵ درصد درخواست انشعاب خاص

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، محمد کریمی با اعلام این خبر گفت: در راستای حمایت از تولید و اشتغال و با هدف عینیت بخشیدن به شعار سال و در جهت کمک به رشد تولید تصمیمات و اقدامات خوبی در شرکت آب و فاضلاب صورت پذیرفته است.

مهندس کریمی افزود: ۹۵ درصد درخواست های انشعابات غیر خانگی تحت عنوان انشعابات خاص که جهت راه اندازی کارگاه ها، گلخانه ها و... به شرکت آب و فاضلاب از سراسر استان در سال گذشته ارائه شد مورد موافقت قرار گرفت.

وی در خصوص روند واگذاری انشعابات خاص گفت کلیه درخواستها توسط کارشناسان این شرکت مورد بازدید میدانی و ارزیابی فنی قرار می گیرند و پس از اخذ مدارک و جمع آوری اطلاعات مربوطه، پرونده تکمیل شده و جهت بررسی نهایی و اتخاذ تصمیم به کمیسیون مربوطه ارسال می گردد.

وی افزود: در کمیسیون انشعابات خاص (غیرخانگی) در سال گذشته تعداد ۳۶۲ پرونده مورد بررسی قرار گرفت که در نتیجه آن با ۹۵٪ درخواست های متقاضیان موافقت شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان افزود: ۴۰مورد از انشعابات خاص مورد درخواست نیز برای بررسی مجدد با نظر مساعد ارجاع داده شده است.

مهندس کریمی گفت: شرکت آب و فاضلاب استان همواره در تلاش است تا امسال هم در راستای تحقق شعار سال (جهش تولید با مشارکت مردم) با ارایه خدمات مناسب، زمینه را برای رونق تولید و ایجاد اشتغال بیشتر با مشارکت مردم در استان چهارمحال و بختیاری فراهم نماید.

مهندس تقی صالحی زاده مدیر دفتر بهره برداری و توسعه شبکه توزیع آب و دبیر کمیسیون انشعابات خاص نیز در این خصوص گفت:تنها علت عدم موافقت با تعداد محدودی از درخواست های انشعابات خاص مورد تقاضا، فراهم نبودن شرایط فنی برای واگذاری است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903312

دیگر خبرها

  • پاسخ عجیب آبفا خوی به بوی بد فاضلاب: مربوط به برخی فصول سال است!
  • با ۹۵ درصد درخواست‌های انشعابات غیر خانگی آب و فاضلاب موافقت شد
  • تصفیه فاضلاب ١١ شهر و روستای استان همدان
  • موافقت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با ۹۵ درصد درخواست انشعاب خاص
  • مزارع کشاورزی که با فاضلاب خام و پساب آبیاری شوند، معدوم خواهند شد/چرخه تصفیه خانه‌ها باید تکمیل شود
  • اعتراض مردم خوی به بوی نامطبوع تصفیه خانه فاضلاب 
  • تعیین تکلیف پساب تصفیه خانه یزد
  • کاربرد های آنتی اسکالانت در تصفیه آب چیست؟
  • تخریب بیش از ۳۰۰ هکتار مزارع آلوده به فاضلاب خام در شیراز
  • هشدار رهاسازی آب سد سفیدرود در گیلان