Web Analytics Made Easy - Statcounter

یاسر عبدالزهرا الحجاج رایزن فرهنگی جمهوری عراق در پی ارتحال حجت الاسلام و المسلمین احمدی پیام تسلیتی صادر کرد. ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰ فرهنگی دین ، قرآن و اندیشه نظرات

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا, یاسر عبدالزهرا الحجاج رایزن فرهنگی جمهوری عراق در ایران در پی درگذشت حجت الاسلام و المسلمین احمد احمدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی پیام تسلیتی صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن پیام به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
کل نفس ذائقه الموت و وانما توفون اجورکم یوم القیامه

خبر درگذشت خدمتگذار بزرگ علم و دین، حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمد احمدی را دریافت کردم. مرحوم دکتر احمدی بعد از سال 2003م. و تشکیل دولت نوین در عراق، همواره دغدغه تحصیلات عالی در این کشور را داشت. این دغدغه و حسن نیت، منجر به امضای قراردادی میان این دولت و سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها که ایشان مدیریت آن را بر عهده داشت گردید.

علاوه بر آن، نقش آن فقید سعید در عرصه دانشگاهی ایران زمین، علی الخصوص در بنیانگذاری سمت، تاسیس دانشگاه تربیت مدرس و همچنین تالیف آثار متعدد در علوم اسلامی در یادها ماندگار و باقیات صالحاتی برای ایشان خواهد بود.
اینجانب به عنوان رایزن فرهنگی دولت عراق در جمهوری اسلامی، این ضایعه را به جامعه حوزوی و دانشگاهی ایران تسلیت عرض می کنم و برای آن فقید سعید آرزوی علوّ درجات را دارم.

دکتر یاسر عبدالزهرا الحجاج
رایزن فرهنگی جمهوری عراق در ایران»

انتهای پیام/

R1405/P1439/S4,37/CT1 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "عراق"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عراق اخبار عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۳۸۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آل‌صادق: ایران افتخار می‌کند که مانع فراموشی جنایت جنگی حلبچه شد

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سی و ششمین سالگرد بمباران شیمیایی حلبچه تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران همواره و در هر شرایطی در کنار ملت عراق ایستاده است.

به گزارش ایسنا، محمد صادق آل‌کاظم، سفیر جمهوری اسلامی ایران در صفحه کاربری خود در شبکه ایکس نوشت: همزمان با سی و ششمین سالگرد بمباران شیمیایی حلبچه با قربانبان و بازماندگان این جنایت جنگی ابراز همدردی می‌کنم.

وی نوشت: جمهوری اسلامی ایران همواره و در هر شرایطی در کنار ملت عراق ایستاده و افتخار می‌کند که مانع فراموشی این جنایت نظام بعث شد.

بمباران شیمیایی حلبچه یا کشتار حلبچه، یک حمله شیمیایی توسط نیروهای تحت امر صدام در شهر حلبچه کردستان عراق بود که در ۲۵ اسفند ۱۳۶۶ و طی روزهای پایانی جنگ ایران و عراق اتفاق افتاد.این بمباران بخشی از عملیات گسترده‌ای به‌نام عملیات انفال بود که بر ضد ساکنان مناطق کردنشین عراق انجام گرفت.

در پی این حمله حدود پنج هزار تن از مردم حلبچه که عموماً غیرنظامی بودند کشته شدند.بر اساس بررسی‌های سازمان ملل متحد، در این حمله، از گاز خردل و چند ماده شیمیایی عامل اعصاب نامعلوم، استفاده شده‌است.این حمله از سوی دادگاه عالی کیفری عراق به‌صورت رسمی به‌عنوان نسل‌کشی مردم کرد عراق شناخته شد. فرمانده این عملیات، علی حسن المجید(پسر عموی صدام)توسط دادگاه عراق به‌دلیل صدور فرمان انجام عملیات، گناهکار شناخته و در سال ۲۰۱۰ اعدام شد.حمله شیمیایی به حلبچه، همچنان به‌عنوان بزرگ‌ترین حمله شیمیایی مستقیم به یک منطقه شهرنشین در تاریخ باقی‌مانده‌است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • همکاری ایران با افغانستان در ارائه بورسیه‌های تحصیلی و تجارب گردشگری
  • ارائه بورسیه‌ تحصیلی و تجارب گردشگری ایران به افغانستان
  • پیام تسلیت آیت الله علما در پی در گذشت آیت‌الله حاج شیخ محمدعلی حجتی
  • پیام تسلیت استاندار کرمانشاه در پی درگذشت آیت الله محمدعلی حجتی
  • رایزن فرهنگی ایران در افغانستان: تاریخ و فرهنگ دو ملت جدا شدنی نیست
  • آل‌صادق: ایران افتخار می‌کند که مانع فراموشی جنایت جنگی حلبچه شد
  • مصدق خود را بالاتر از قانون می‌دانست؟
  • پیام تسلیت امام جمعه کرمانشاه در پی درگذشت آیت‌الله شیخ محمدعلی حجتی(ره)
  • شوک درمانی احمدی‌نژاد چه تاثیری بر خانواده‌ها گذاشت؟
  • انتخابات در منطقه جنگ زده؛ از روند نزولی «مشارکت» در ایران تا «صف بلند» رأی دادن در ترکیه /مشارکت در انتخابات پاکستان و عراق چقدر بود؟