Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@19:28:36 GMT

استهلال ماه شوال توسط ۱۳۰ گروه رصد

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۳۸۵۴۴

استهلال ماه شوال توسط ۱۳۰ گروه رصد

مسئول ستاد استهلال قم با بیان اینکه در کشور ۱۳۰ گروه رصد استهلال ماه شوال را انجام می‌دهند، گفت: بر اساس محاسبات علمی به این نتیجه رسیدیم که روز جمعه عید فطر است.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام سهرابی در نشست بررسی رویت‌پذیری هلال ماه شوال اظهار داشت: برخی اوقات هلال با تلسکوپ قابل رویت نیست اما با یک دستگاهی که متصل به تلسکوپ می‌شود و حکم دوربین را دارد، قابل مشاهده است اما برای مراجع شیعه قابل تأیید نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رصد هلال ماه با هواپیما نیز از بحث‌هایی است که دارای اختلاف است، رویت هلال قبل از غروب خورشید نیز از جمله مسائل اختلافی است.

مسئول ستاد استهلال قم با بیان اینکه در کشور 130 گروه رصد، استهلال ماه شوال را انجام می‌دهند، بیان کرد: شهادت شهود درباره رویت هلال قبلاً شیوع بیشتری داشت اما هم‌اکنون با توجه به گسترش فن‌آوری‌ها شاهد کاهش این مسئله هستیم.

بیشتر بخوانید:

اقامه نماز عید فطر به امامت رهبر انقلاب

سهرابی ادامه داد: گروه‌هایی که در سراسر کشور استهلال ماه شوال را انجام می‌دهند نتایج آن‌ها توسط مسئولان استان‌ها به دفتر مقام معظم رهبری ارسال می‌شود و پس از بررسی اینکه با موازین علمی منطبق است یا نه در اختیار ایشان قرار گرفته می‌شود و ایشان براساس ادله اعلام قطعی می‌کنند.

مسئول ستاد استهلال قم تصریح کرد: براساس محاسبات علمی به این نتیجه رسیدیم که روز جمعه عید فطر است اما پس از بحث‌های رویت و دریافت گزارشات به نتیجه قطعی در این زمینه می‌رسیم.

سهرابی با اشاره به عوامل مؤثر در اثبات اول ماه گفت: فاصله زمین از ماه، مدت مکث، زمان غروب خورشید، عوامل جوی نظیر دما، فشار و رطوبت، غبار و شفافیت آسمان، وضعیت جغرافیایی از نظر طول و عرض و ارتفاع، عوامل انسانی مثل قدرت تفکیک چشم از جمله این عوامل است.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: جام جهانی روسیه برجام حمایت از کالای ایرانی کره شمالی رهبر انقلاب ستاد استهلال عید فطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۳۸۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازیگران و عوامل «گنجشک مفرغی» معرفی شدند

به گزارش روابط عمومی تماشاخانه‌ی ایران‌شهر؛ نمایش گنجشک مفرغی به کارگردانی شهرام کرمی با بازی اصغر همت، مجید رحمتی، یلدا عباسی، ایمان سلگی اجرا می‌شود.

این نمایش از ۲۵ اردیبهشت ماه در سالن استاد سمندریان این تماشاخانه به صحنه می‌رود.

طراحان و عوامل این نمایش عبارتاند از: امیر حسین شفیعی تهیه کننده، سینا ییلاق بیگی طراح صحنه، مژگان عیوضی طراح لباس، بابک کیوانی طراح صدا و آهنگساز، تینا بخشی طراح گریم، رضا خضرایی طراح نور، مازیار تهرانی طراح پوستر و بروشور، محمد حسن درباغی‌فرد دستیار کارگردان و برنامه‌ریز، مصطفی قاهری طراح گرافیک و ساخت تیزر، امیر قالیچی تبلیغات مجازی، سیامک سقایی عکاس و نیلوفر رازمند منشی صحنه.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱ فوتی و ۱ مصدوم در برخورد پراید با کامیون در محور قصرشیرین به سرپل‌ذهاب
  • درخواست مخاطبان برای تولید نون‌ خ ۶
  • عوامل موثر بر قیمت طراحی سایت ۱۴۰۳
  • بازیگران «نون خ 5» با مخاطبان گفتگو کردند
  • ۴ کشته در پی تصادف نیسان و پژو ۴۰۵ در جاده پارس‌آباد
  • تصادف وانت نیسان و پژو ۴۰۵، جان چهار نفر را گرفت
  • عوامل «نون خ» با مردم صحبت می‌کنند
  • فعالیت ۱۸ هزار نفر در برگزاری مرحله دوم انتخابات کرج
  • بازیگران و عوامل «گنجشک مفرغی» معرفی شدند
  • اعلام عوامل کاهش سرقت در کرمان