Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-26@15:23:43 GMT

اثرگذارترین شهر‌های جهان در سال ۲۰۱۸ کدامند؟

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۳۸۹۰۴

اثرگذارترین شهر‌های جهان در سال ۲۰۱۸ کدامند؟

رویداد۲۴-

شرکت مشاوره مدیریتی «ای‌تی کرنی» رتبه‌بندی اثرگذارترین شهرهای جهان را منتشر کرد. در این رتبه‌بندی که تحت عنوان «گزارش جهانی شهرهای ۲۰۱۸» منتشر شده، ۲۷ معیار در ۵ دسته‌ کلی – فعالیت‌ کسب‌وکارها، سرمایه انسانی، تبادل اطلاعات، تجربه فرهنگی و فعالیت سیاسی – برای ارزیابی اهمیت ۱۳۵ شهر مهم از ۶ منطقه جهان مورد بررسی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله این معیارها می‌توان به تعداد شرکت‌های برتر بین‌المللی، هزینه حمل‌ونقل، تعداد دانشگاه‌های برتر، شمار جمعیت تحصیلکرده، میزان فعالیت یا حضور آنلاین، تعداد گردشگر، رویدادهای ورزشی و نهادهای با اثرگذاری جهانی اشاره کرد.

بر این اساس، نیویورک به‌عنوان اثرگذارترین شهر جهان در رتبه نخست این رتبه‌بندی قرار دارد. البته ارزیابی‌های این شرکت بیانگر آن است که شهر سانفرانسیسکو پتانسیل آن را دارد تا در سال‌های آینده، به مهم‌ترین (اثرگذارترین) شهر جهان تبدیل شود. این شهر در رتبه‌بندی دیگر این گزارش که «چشم‌انداز جهانی شهرها‌» نام دارد و در آنها شهرهای جهان بر اساس پتانسیل رشد و توسعه در آینده رتبه‌بندی شده‌اند، در رده نخست قرار گرفته است.

در رتبه‌بندی اثرگذارترین شهرهای جهان که با عنوان «شاخص جهانی شهرها» ارائه شده است، پس از نیویورک شهرهای لندن، پاریس، توکیو و هنگ‌کنگ به ترتیب در رده‌های دوم تا پنجم قرار دارند.

در این گزارش همچنین رتبه‌ تهران از سال ۲۰۱۵ تا کنون ارائه شده است. بر این اساس تهران با جهشی ۴ پله‌ای نسبت به گزارش سال گذشته در رده ۹۴ اثرگذارترین‌ شهرهای جهان ایستاده است. همچنین در رتبه‌بندی «چشم‌انداز جهانی شهرها» که پتانسیل رشد و توسعه آینده شهرها در آن مدنظر قرار گرفته، رتبه‌ ۱۲۳ برای تهران حاصل شده است.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 شهرهای موثر جهان نیویورک چشم انداز جهانی شهرها پاریس هنگ کنگ رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۳۸۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوندس‌لیگا تحت تاثیر جنگ جهانی دوم قرار گرفت!‏

به گزارش "ورزش سه"، ساکنان اطراف استادیوم مِوا آره‌نا در شهر ‏ماینتس امروز ناگهان با هجوم تعداد زیادی آمبولانس و ماشین ‏پلیس مواجه شدند. ‏

محله اطراف استادیوم تخلیه شد چرا که یک بمب عمل‌نکرده از ‏دوران جنگ جهانی دوم در فاصله کوتاهی از استادیوم ماینتس کشف ‏شده بود. استادیوم خانگی ماینتس در حال بازسازی است و در جریان ‏عملیات ساختمانی کارگران در حال حفاری با این بمب مواجه شده ‏بودند. ‏

رسانه‌های آلمان اعلام کردند بمب پیدا شده یک بمب با سر جنگی ‌‏500 کیلوگرمی است که از هواپیمایی آمریکایی پرتاب شده است. در ‏صورت انفجار ناگهانی این بمب خسارت قابل توجهی ایجاد می‌شد. ‏گفته می‌شود قرار است این بمب عمل نکرده فردا توسط پلیس در ‏شرایط بی‌خطر خنثی شود.

با توجه به اینکه ماینتس یکشنبه باید در این استادیوم به مصاف ‏کلن برود به نظر می‌رسید که این خبر شاید باعث تعویق مسابقه ‏بشود. ولی رسانه‌های آلمان اعلام کردند خطر برطرف شده و بازی ‏ماینتس و کلن در هفته سی و یکم بوندس‌لیگا طبق برنامه انجام ‏خواهد شد. ‏

ماینتس در حال حاضر در رتبه شانزدهم جدول بوندس‌لیگا قرار دارد و ‏تنها به لطف تفاضل گل از منطقه خطر سقوط گریخته است. کلن با ‌‏22 امتیاز و تفاضل گل منفی 30 در رتبه هفدهم جدول و ماینتس با ‌‏27 امتیاز و تفاضل گل منفی 17 در رتبه پانزدهم قرار دارد. ماینتس ‏برای فرار از وضعیت بغرنج خود به پیروزی مقابل کلن نیاز مبرم دارد. ‏

دیگر خبرها

  • اصلاح احکام رتبه بندی ۱۰۰ معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲
  • بوندس‌لیگا تحت تاثیر جنگ جهانی دوم قرار گرفت!‏
  • پلی به گذشته - برتری 2-1 رئال مادرید مقابل بایرن مونیخ در آلیانز آرنا (لیگ قهرمانان اروپا - 2018/4/25) / فیلم
  • واکنش صحرایی به گزارش مهر/ ۱۰ امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان
  • ۱۰ امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی
  • اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان
  • رتبه دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی قابل توجه است
  • حضور دانشگاه بوعلی سینا در رتبه‌بندی نیچر ایندکس ۲۰۲۴
  • بورل: شهرهای غزه بیشتر از شهرهای آلمان در جنگ جهانی دوم ویران شدند
  • پرترددترین فرودگاه‌های جهان در سال ۲۰۲۴ کدامند؟