Web Analytics Made Easy - Statcounter

قدس انلاین – سعید کوشافر: درشرایطی که اختلاف قیمت خودرو از کارخانه تا بازار دربرخی خودروها به 90میلیون تومان رسیده است بازار خودروی مشهد قفل شد.

به گزارش خبرنگار ما طی روزهای گذشته اختلاف قیمت خودرو دربازار مشهد رفته رفته زیاد شد , این اختلاف قیمت که به گفته نمایشگاه داران خودروی مشهد درحد چند میلیون انهم درخصوص برخی خودروهای پرمشتری طبیعی بوده واز سال قبل نیز وجود داشته است از اواسط اردیبهشت بیشتر شدودرخردادماه اوج گرفت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته بازاریان خودروی مشهد اکنون این اختلاف قیمت به حدی رسیده است که عملا هیچ معامله ای صورت نمیگیردو فقط این قیمتهاست که افزایش میابد.

از دیگرسونمایندگیهای فروش خودروسازان نیز خودرویی برای عرضه به مشتریان ندارندو به گفته یکی از نمایندگیهای مجاز ایران خودرو حتی فروش فوری به مناسبت عید فطر خودرا لغو کرده است وفقط این سایپا است که دربرخی خودروها که اختلاف قیمتی شدیدی دربازار ندارند اقدام به فروش فوری انهم درتیراژ بسیار محدود کرده است به گونه ای که برای هر نمایندگی سهمیه ای اندک وخاص تعیین شده است .

بنا بر این گزارش قیمت کارخانه مزدا3 تیپ 3 معادل 131 میلیون تومان است اما قیمت آن در بازار به 215 میلیون تومان رسیده است.همچنین قیمت کارخانه پژو 2008 نیز معادل 115 میلیون تومان و قیمت بازار آن 206 میلیون تومان است.قیمت کارخانه‌ای سراتو 113 میلیون تومان و قیمت بازار آن 164 میلیون تومان استقیمت کارخانه هیوندایی اکسنت 115 میلیون تومان و قیمت بازار آن به 153 میلیون تومان رسیده است.

درمورد سایر خودروهای ارزانتر هم دربازار وضع به همین منوال است .گروه خانواده تندر با 15میلیون و ساندرو با 20میلیون اختلاف دربازار قیمت گذاری میشود. خودروهای خانواده پژو 206 هم از 5 تا 10میلیون گرانتر قیمت زده میشود و درمورد شاسی بلندهای ایران خودرواز جمله هایما  این اختلاف قیمتی به 50میلیون هم میرسد.

کمترین اختلاف قیمت به خودروهای سایپا در رده پراید و تیبا و ساینا مربوط میشود که حدود 3 میلیون به چشم میخورد.

این قیمتها که به گفته شهسواری از فعالان بازار خودروی مشهد کاذب است سبب شده تا فروشندگان خودروهای کارکرده هم وسوسه شده وقیمت خودروی خود را به همین نسبت بالا ببرند. شهسواری میگوید : چند عامل دست به دست هم داده وزمینه ساز نرخگذاری کاذب دربازار شود. اول اینکه شایع شده که واردات خودرو به کشور صورت نخواهد گرفت چرا که ارزی برای واردات خودرو اختصاص نخواهد یافت و این مساله به افزایش قیمت خودروهای وارداتی منجر شده است . دوم اینکه اعلام شده است دولت باافزایش قیمت خودروهای ایرانی موافقت کرده است وهمین مساله باعث پیش بینی های دلالان از قیمتهای جدید و به تبع ان بازارسازی با قیمت های جدید شده است و اخر اینکه خودروسازها درمورد خودروهای پرفروش دست نگه داشته و خودرویی به بازار عرضه نمیکنند و این کمبود باعث ایجاد قیمتهای کاذب میشود.

درهمین حال سیاسی یکی از نمایندگیهای خودروسازان درمشهد به خبرنگار ما میگوید که همه این بازارسازیها درنمایشگاههای اتومبیل مشهد رقم میخوردو هیچ  خریدو فروشی دربازار با این قیمتها رقم نمیخورد مگر درروی کاغذ و داخل نمایشگاههای اتومبیل.

وی با بیان اینکه روند پیش خرید ،  فروش و تحویل خودرو در نمایندگی ها مانند همیشه درجریان است اظهار میدارد: البته بخاطر تغییرات قیمتی اندکی شیوه های فروش تغییر کرده وبرخی خودروها با قیمت نهایی نامشخص ثبت نام میشود ولی اینکه گفته میشود هیچ خودرویی به متقاضیان تحویل نمیشود دروغ است .

وی گفت که به دلیل تغییرات قیمتی ثبت نام برخی خودرو ها کمترشده است ولی درمورد برخی خودرهای پرمصرف مانند پرایدو تیبا وحتی برخی تیپ های پژو وسمند درجریان است میگوید: این دلالان هستند که تعداد زیادی خودرو ثبت نام کرده و اکنون منتظر هستند تا انها را باقیمتهای خیلی بالاتر بفروشندو این مردم هستند که بخاطر سودجویی این قشر خاص متضرر میشوند.

وی ضمن ابراز ناراحتی از این وضع بازار میگوید: درچنین شرایطی مراجعه مردم به نمایندگیها بسیار بیشتر میشود و شاید باید ما خوشحال باشیم اما چون مردم به خودرو با قیمت مناسب دسترسی ندارندو بازار خریدو فروش دست دوم دچار مشکل شده عملا نمایندگیها از این وضع خرسند نیستند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بازار خودرو بازار خودروی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۳۸۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت پژو ۴۰۵ در بازار امروز ۲۶ فروردین ۱۴۰۳

قیمت پژو ۴۰۵ GLX دوگانه سوز صفر، ۴۱۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

به گزاترش اقتصاد آنلاین، قیمت پژو ۴۰۵ GLX دوگانه سوز صفر مدل ۱۴۰۰، ۳۴۵ میلیون تومان است. همچنین پژو ۴۰۵ SLX صفر ۵۲۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

قیمت کارکرده خودرو‌های پژو ۴۰۵ نیز از ۳۰۰ میلیون ۴۸۵ میلیون تومان متغیر است. قیمت پژو ۴۰۵ GLX بنزینی مدل ۱۳۹۴ کارکرده هم ۳۰۰ میلیون تومان است.

همچنین قیمت پژو ۴۰۵ GLX دوگانه سوز کارکرده ۳۲۰ میلیون تومان است و قیمت پژو ۴۰۵ SLX مدل ۱۳۹۸ در بازار ۴۸۵ میلیون تومان قیمت خورده است.

شما در جدول زیر می‌توانید قیمت انواع پژو ۴۰۵ در بازار آزاد تهران را مشاهده کنید: 

دیگر خبرها

  • اعلام قیمت خودرو در بازار/ این خودروها ریزش سنگین را تجربه کردند
  • گروه های فشار مانع ابلاغ آیین نامه واردات خودروهای کارکرده
  • قیمت خودرو امروز ۲۷ فروردین +جدول
  • گرانی در بازار خودرو ادامه دارد؛ پژو پارس به ۹۰۵ میلیون تومان رسید | جدول قیمت روز خودروهای داخلی و مونتاژی را ببینید
  • اختلاف فاحش قیمت کارخانه و بازار خودروهای سایپا !
  • ریزش قیمت‌ها دربازار طلا و سکه/ حباب سکه کم شد
  • قیمت پژو ۴۰۵ در بازار امروز ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
  • رشد قیمت خودروهای داخلی و مونتاژی در بازار؛ کوئیک، شاهین و پژو پارس چقدر گران شد؟ | جدول قیمت ها
  • خبر جدید وزارت صنعت برای بازار خودرو/ زمان فروش خودروهای برقی وارداتی اعلام شد
  • اعلام زمان فروش خودروهای برقی وارداتی