Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک پژوهشگر هلال ماه گفت: لحظه مقارنه ماه شوال در شامگاه چهارشنبه (۲۸ ماه رمضان) در ساعت ۱۹:۴۴ به وقت بین‌المللی و در ایران در ساعت (۱۴ دقیقه بامداد) پنجشنبه به ساعت تابستانی اتفاق می‌افتد که این رویت در شهرهای جنوبی با چشم غیرمسلح امکانپذیر است.

سید محسن قاضی میرسعید پژوهشگر هلال ماه در گفتگو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، در خصوص وضعیت رویت پذیدی هلال ماه شوال گفت: این هلال در تمام مناطق کشور با چشم مسلح قابل رویت است و تنها رویت این هلال در عرض‌های شمالی کشور سخت خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در خصوص وضعیت رویت هلال ماه شوال در جهان نیز خاطرنشان کرد: لحظه مقارنه ماه شوال در شامگاه چهارشنبه (28 ماه رمضان) در ساعت 19:44 به وقت بین‌المللی و در ایران در ساعت (14 دقیقه بامداد) پنجشنبه به ساعت تابستانی اتفاق می‌افتد.

 

این پژوهشگر هلال ماه تاکید کرد: هلال ماه شوال در غروب روز پنجشنبه در قاره آمریکا در کشور ایالات متحده آمریکای - مناطق مرکزی کشور کانادا - آمریکای مرکزی و جنوبی با چشم غیرمسلح قابل رویت خواهد بود، البته این هلال در شمال کشور کانادا با ابزار رویت‌پذیر است.

قاضی میرسعید در مورد رویت ماه در قاره آفریقا نیز یادآور شد: این هلال در تمام قاره آفریقا هم با چشم غیرمسلح رویت خواهد شد.

وی در خصوص رویت ماه در قاره اروپا نیز افزود: هلال ماه در کشور اسپانیا، پرتغال و جنوب ایتالیا، یونان و قبرس با چشم غیرمسلح و در بقیه کشورهای اروپایی با ابزار قابل رویت است، این هلال در شمال انگلیس و کشورهای اسکاندیناوی غیرقابل رویت است.

این پژوهشگر هلال ماه با اشاره به وضعیت استهلال ماه در قاره آسیا خاطرنشان کرد: در قاره آسیا هلال ماه شوال در غروب روز پنجشنبه در منتها الیه جنوب غربی ترکیه - مرکز و جنوب کشور سوریه، مرکز و جنوب کشور عراق، لبنان - فلسطین اشغالی - کشورهای حوزه خلیج همیشه فارس - جنوب ایران - جنوب پاکستان و هندوستان با چشم غیرمسلح قابل رویت است.

قاضی میرسعید ادامه داد: در کشور قزاقستان در جنوب این کشور - ازبکستان - افغانستان - ترکمنستان - ارمنستان و آذربایجان و همچنین درخاور دور در کشورهای چین - مالزی و اندونزی فقط با ابزار اپتیکی ماه رویت خواهد شد.

وی تصریح کرد: این هلال در قاره اقیانوسیه در شرق کشور استرالیا نیز فقط با ابزار اپتیکی رویت می‌شود.

این پژوهشگر هلال ماه در رابطه با وضعیت هلال ماه شوال در ایران نیز ابراز داشت: هلال ماه شوال همانطور که در نقشه پیوست آمده در بالای خط فرضی نیاز داریم به ابزار اپتیکی و در پایین خط با چشم غیرمسلح قابل رویت می‌باشد، بدیهی است مناطق جنوبی کشورمان وضعیت رویت هلال ماه مناسب‌تر خواهد بود.

پایان پیام/523

منبع: شبستان

کلیدواژه: روز قدس راهپیمایی روز قدس مجلس دولت حجت الاسلام ارزانی مساجد ماه رمضان حسن روحانی قدس مسجد رویت ماه استهلال ماه شوال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۳۹۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران به دنبال رابطه برد-برد با آفریقا است/ نگاه برابر داریم

به گزارش قدس آنلاین، بابک احمدی رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در نشست تخصصی دومین اجلاس ایران و آفریقا با اشاره به اینکه توسعه همکاری با کشورهای آفریقایی در اولویت‌های همکاری‌های بین المللی ایران قرار دارد، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد کشورهای آفریقایی در سال‌های اخیر تحرک خوبی در عرصه توسعه صنعتی داشته اند به طوری که بیشتر اقلام ۱۰ گروه اول وارداتی به این قاره، محصولات و ماشین آلات صنعتی است.

وی افزود: آمارها نشان می‌دهد ۸ کشور از ۱۰ کشور اول صادرکننده به آفریقا جزء فهرست ۱۰ کشور اول واردکنندگان از این قاره هستند که این امر نشان می‌دهد راهکار مناسب همکاری با کشورهای آفریقایی در ایجاد یک رابطه دوطرفه است.

معاون وزیر صمت در ادامه با اشاره به ظرفیت‌ها و منابع طبیعی قاره آفریقا در ۳ بخش معادن، نفت و گاز و زمین‌های حاصل‌خیز کشاورزی، هدفگذاری فعالیت ایران در آفریقا را در ایجاد یا تکمیل زنجیره صنایع معدنی، نفت و گاز و صنایع تبدیلی بیان کرد.

احمدی تصریح کرد: ایران نگاه برابر برای همکاری با کشورهای آفریقایی دارد و به دنبال یک رابطه برد- برد و استفاده مکمل از ظرفیت‌های یکدیگر است.

رئیس هیات عامل ایدرو، صدور خدمات فنی و مهندسی و توسعه مدیریت را از دیگر بسترهای همکاری عنوان و ابراز امیدواری کرد: ایران و کشورهای آفریقایی در حوزه همکاری‌های صنعتی با صبر و حوصله و استمرار تعاملات به سطح مناسبی از همکاری‌های دو جانبه برسند.

در ادامه این نشست «انگت روبارد هیپولیت جین پاول» وزیر صنایع کوچک و متوسط کشور آفریقای مرکزی گفت: ما نیاز مبرم به توانمندی‌های صنعتی، دانش فنی و همچنین نیروی انسانی متخصص داریم.

وی با تاکید بر ابنکه سیاست کلی کشورش در گسترش همکاری‌های جنوب-جنوب (کشورهای در حال توسعه) است، تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌های بانکی درصدد این هستیم که بحث صادرات و واردات دو طرفه باشد تا بخشی از این مشکلات حل شود.

نشست تخصصی صنعت دومین اجلاس ایران و آفریقا با حضور معاونان وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیران صنایع و تجارت سه کشور آفریقایی و فعالان بخش خصوصی در محل پژوهشگاه سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • آزادی ۵ صیاد ایرانی از جمهوری سیشل
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای ۵ استان/ تهران آخر هفته بارانی می‌شود
  • دانشجویان معترض ساختمان اداری دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند+ فیلم
  • ایران به دنبال رابطه برد-برد با آفریقا است/ نگاه برابر داریم
  • آمادگی ایران برای همکاری صنعتی با آفریقا/ رابطه برد_برد می‌خواهیم
  • تداوم حمله‌های هوایی و توپخانه رژیم صهیونیستی به غزه
  • شروع باران شدید از فردا در ۷ استان
  • مهمترین اخبار دهم اردیبهشت/علت بارش‌های سنگین جنوب کشور
  • هشدار به کشاورزان ۳۱ استان با ورود سامانه بارشی جدید از سه‌شنبه
  • ورود سامانه بارشی به کشور از سه‌شنبه/ تداوم رگبار بهاری و رعدوبرق در بعضی مناطق