Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس، هاشم کرونی ضمن اعلام این مطلب گفت: قریب 5 سال قبل برای نخستین بار حوزه هنری فارس پیشنهاد برگزاری این دیدار را داد و خوشبختانه این ایده امسال به تکامل رسیده است.
وی افزود: معمولاً مقام معظم رهبری نیمه ماه مبارک رمضان و همزمان با ولادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع) میزبان شاعران است، هدف ما این بود شاعران آیینی در مرکز استان ضمن دیدار با نماینده ایشان تجدید عهدی داشته باشند تا همت خویش را صرف تعالی ادبیات ولایی و انقلابی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس گفت: به تدریج این ایده در قالب شب شعر سبط النبی تکامل یافت و استان‌های دیگر نیز به این کاروان پیوستند و خوشبختانه امسال استان‌های مختلفی در سراسر کشور این طرح را اجرا کردند.
وی ادامه داد: حوزه هنری که تولیت دیدار شعرا با مقام معظم رهبری را در این نشست سالانه بر عهده دارد در استان‌های مختلف این ایده را دنبال کرده و امیدواریم با اجرای همزمان این طرح در تمامی استان‌ها شاهد رزمایش فرهنگی اهالی جامعه ادبی کشور در امتداد آن نشست باشیم.
کرونی اظهار كرد: خاطره همنشینی با مرحوم آیت‌الله ایمانی از خاطر اهل ادب شیراز نخواهد رفت اما خوشحالیم که امروز این سنگر را عالمی وارسته و متقی و اهل خرد و حکمت و آشنا با شعر و ادب راهبری می‌کند و آیت‌الله دژکام برای اهل ادب باعث دلگرمی و قوت قلب است.
وی افزود: سال گذشته به عنوان دبیر کنگره شعر علوی که در جهرم برگزار می‌شد، در معیت رئیس و معاونین حوزه هنری چند نوبت خدمت این عالم وارسته رسیدیم از جمله در طول زمان برگزاری کنگره محفلی شبیه به همین برنامه با حضور مهمانان کنگره در دفتر ایشان برگزار شد.
مدیر مرکز آفرین‌ های ادبی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس گفت: دانش خرد و تسلط چشمگیر معظم‌له به ادبیات و حکمت سبب شگفتی شاعران و اندیشمندان حاضر در آن نشست شد.
وی بیان كرد: برگزاری این نشست سبب شد، عموم شاعران پیشکسوت و جوان حاضر در آن جلسه که از نزدیک با سلوک هنری ایشان آشنایی یافتند حضورشان در جایگاه رفیع نمایندگی مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه شیراز را فرصتی ارجمند بدانند.
کرونی افزود:حق نیز چنین بود که برای شیراز و فارس حرم سوم حضرات اهل بیت(ع) در ایران اسلامی و مهد فرهنگ و تمدن ایران اسلامی فردی با چنین منزلتی انتخاب شود از این رو اهالی شعر و ادب شیراز امیدوارند این نخستین نشست فتح باب ارتباط بیشتر جامعه اهل قلم فارس با ایشان باشد.
یادآور می‌شود، بنا بر برنامه اعلامی شاعران و هنرمندان شیراز پس از شنیدن دلسروده های تنی چند از شعرا واپسین افطار ماه مبارک رمضان را همراه با آیت‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز خواهند گشود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس فرهنگي نماينده ولي فقيه در استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۳۹۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دور دوم انتخابات در حوزه شیراز و زرقان تمام الکترونیک برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،اسماعیل قزل سفلی با بیان اینکه دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان به شکل تمام الکترنیک برگزار می‌شود گفت: آموزش‌های لازم به مردم از طریق رسانه‌ها و در روز برگزاری انتخاباتهم توسط عوامل اجرایی حاضر در پای صندوق‌های رای انجام می‌شود.
قزل سفلی گفت: دور دوم انتخابات در استان فارس برای تعیین سه کرسی باقیمانده شامل ۲ کرسی در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان و یک کرسی در حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد همزمان با دیگر نقاط کشور روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: در حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد نیز انتخابات همانند مرحله نخست به شکل نیمه الکترونیک برگزار می‌شود.
او اظهار کرد: در دور دوم انتخابات کسانی می‌توانند رای بدهند که در دور اول در حوزه انتخابیه (شیراز و زرقان) و (مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد) رای داده‌اند و همچنین افرادی که در دور اول انتخابات در هیچ یک از حوزه‌های انتخابیه کشور رای نداده باشند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: در مرحله دوم انتخابات در ۲ حوزه انتخابات ۸۲۳ شعبه اخذ رای پیش بینی شده که ۵۰۰ شعبه مربوط به حوزه انتخابیه شیراز و زرقان و ۳۲۳ شعبه نیز مربوط به حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد است.
قزل سفلی اظهار کرد: بر اساس ماده ۷۳ قانون انتخابات و در چارچوب هیات بررسی تبلیغات، امکانات، تسهیلات دولتی، اماکن، سالن‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی برای امر تبلیغات پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: علاوه بر ۷۰ سالن، هزار و ۵۰۰ تابلو تبلیغاتی و افزون بر ۳۵ هزار متر مربع مکان نیز برای نصب پوستر‌های تبلیغاتی نامزد‌ها پیش بینی شده است.
او گفت: علاوه بر امکانات پیش بینی شده، هر یک از نامزد‌ها می‌توانند یک فیلم تبلغاتی ۲۰ دقیقه‌ای برای پخش از سیمای مرکز فارس آماده کنند.
رییس ستاد انتخابات فارس افزود: همچنین یک مناظره ۱۲۰ دقیقه‌ای در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان پیش بینی شده که طی سه روز بازپخش می‌شود.
قزل سفلی افزود: سه مناظره ۹۰ دقیقه‌ای نیز در حوزه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: این اقدامات علاوه بر کمک به کاهش هزینه‌های تبلیغاتی نامزدها، کمک می‌کند که مردم شناخت بیشتر و بهتری از نامزد‌ها داشته باشند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس اظهار کرد: در دور دوم انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه مذکور، برابر پیش بینی‌های انجام شده افزون بر ۱۵ هزار نفر در حوزه اجرا، نظارت و حوزه تامین امنیت شعب اخذ رای فعالیت و همکاری خواهند داشت.

دیگر خبرها

  • رشد ۱۰۷ درصدی تناژ بارگیری محمولات در راه آهن فارس
  • اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه شیراز
  • جمهوری اسلامی در بخش‌های مختلف هوایی محتاج هیچ کشوری نیست
  • زمینه توسعه فرهنگ کتابخوانی در کردستان مهیا است
  • رشد ۲ برابری تناژ بارگیری محمولات در راه‌آهن فارس
  • الکترونیکی شدن دور دوم انتخابات در حوزه شیراز و زرقان
  • دور دوم انتخابات در حوزه شیراز و زرقان تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • نقد و بررسی کتاب به من نگو فرمانده برگزار شد
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی-هنری در کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • رونمایی پوستر جایزه داستان و بازآفرینی در حوزه هنری