Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران،محمد حسین مقیمی در سومین جلسه کمیسیون برنامه ریزی،هماهنگی و نظارت برمبارزه با قاچاق کالا و ارز ،رشد ۵۰درصدی کشفیات کالاهای قاچاق استان تهران در سال جدید را نشانه ای از ناامنی بازار برای قاچاقچیان دانست و گفت:رویکرد و سیاستگذاری کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در سال جدید معطوف به برخورد و انهدام باندهای بزرگ قاچاق کالا و ارز و به اصطلاح دانه درشت ها خواهد بود و در این راستا کوچکترین مسامحه با متخلفان نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مقیمی با اشاره به نامگذاری امسال و تحقق شعار "حمایت از کالای ایرانی"خواستار تشدید برخورد از سوی اعضای کمیسیون با آن دسته از اجناس قاچاق که مشابه داخلی دارند شد و ادامه داد:مبارزه و امحاء کالاهای قاچاق بخصوص در مورد کالاهایی که مشابه داخلی دارند امسال بیش از گذشته تشدید می شود .

برای عملکرد مطلوبتر نیازمند اشراف اطلاعاتی هستیم

رئیس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران ،عملکرد مطلوب تر در انهدام شبکه ها و باندهای قاچاق کالا را مستلزم اشراف اطلاعاتی دانست و خاطرنشان کرد:اساسا مبارزه با قاچاق کالا و ارز مبتنی برنوعی پیشگیری است ،با این مفهوم که می توان با تسلط و اشراف اطلاعاتی و گستردن چتر امنیتی بر باندهای بزرگ قاچاق کالا ، آنها را از مبادی ورودی کشور تا لحظه عرضه اجناس قاچاق رصد کرده و در زمان مشخص این شبکه ها را منهدم کنیم.
مقیمی اقدام مؤثر در انهدام شبکه های قاچاق کالا و ارز را در گرو داشتن یافته های اطلاعاتی مرتبط با این بخش دانست.

افرادی که منطبق با قانون ثبت سفارش کرده اند مشکلی در ترخیص کالا ندارند

استاندار تهران بررسی دقیق اسناد ثبت سفارش شده را خواستار شد و اظهار کرد:آن دسته از افرادی که طبق قانون وقبل از تاریخ بیستم فروردین سالجاری اقدام به ثبت سفارش کالا از طریق پنجره واحد گمرکی کرده اند نباید با مشکل روبرو شوند چرا که کار آنها قانونی است و در ترخیص کالای خود از گمرک استان نباید با مشکلی روبرو شوند.

اجازه سوء استفاده از نوسانات نرخ ارز به قاچاقچیان نمی دهیم

مقیمی در بخش دیگری از سخنان خود اقدام آمریکا در خروج یکجانبه از برجام را دارای اثرات وضعی در نوسانات نرخ ارز دانست و تأکید کرد:این اقدام البته شاید بتواند تاحدی اثرات وضعی بر روی نرخ ارز داشته باشد اما به هیچ وجه اجازه سوء استفاده از فضای موجود را به قاچاقچیان نخواهیم داد و در این راستا برنامه ریزی کرده ایم.
مقیمی تلاش باندهای قاچاق برای تشدید این پدیده در صادرات و واردات در شرایط موجود کشور را بی نتیجه خواند و ادامه داد:سرکردگان این باندها با این استدلال که در پی خروج آمریکا از برجام شاهد کاهش درآمدهای نفتی در کشور خواهیم بود در صدد تشدید فعالیت های خود در بخش قاچاق کالاها هستند .
استاندار تهران در خاتمه با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی نیروی انتظامی در مبارزه با قاچاق کالا و ارز ،این اقدامات را شایسته تجلیل دانست و گفت:عملکرد نیروی انتظامی علیرغم وظایف متعدد و متنوع در این حوزه مطلوب است.

گزارش سه ماهه نخست سال فرماندهان انتظامی شرق،غرب استان و فاتب از کشفیات کالاهای قاچاق

در پایان این جلسه نمایندگان فرماندهی انتظامی شرق و غرب استان تهران وهمچنین پلیس فاتب شهر تهران اقدام به ارائه گزارشی از کشفیات کالاهای قاچاق در سه ماهه نخست سال جاری کردند.
میزان کشفیات در سه ماهه نخست سال ۹۷در شرق استان تهران ۳۸۷میلیارد ریال بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۶درصد افزایش داشته است.
همچنین به گفته نماینده پلیس فاتب میزان کشفیات در سه ماهه نخست سالجاری ۴۸میلیارد تومان بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشدی ۵۸درصدی داشته است.
بنا بر گزارش ارائه شده از سوی فرماندهی انتظامی غرب استان میزان کشفیات در سه ماهه نخست سالجاری ۲۵۰میلیارد ریال بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ،رشدی ۱۰۵درصدی داشته است.

ا­ستاندار تهران خواستار ایمن سازی ۲۵ هزار انشعاب برق نا ایمن در بازار تهران شد
استاندار تهران گفت: تأمین و حفظ ایمنی مردم به عهده ما است و یکی از اقدامات مهم تأمین امنیت در بازار تهران، ضرورت ایمن سازی شبکه برق آن است.
اسفند سال گذشته نشستی با حضور استاندار تهران به منظور رفع مشکلات بازار بزرگ تهران به ویژه در خصوص رفع مشکلات برق واحد‌ها برگزار شد. در جلسه سال گذشته فرصتی سه ماهه به شرکت توزیع برق تهران داده شد تا از طریق اخطار به مشترکان، مشکلات شبکه برق ۲۵ هزار واحد مرتفع شود.
امروز (سه شنبه) جلسه پیگیری مصوبات اتخاذ شده برای رسیدگی به مشکلات و افزایش ایمنی بازار به ریاست محمدحسین مقیمی استاندار تهران و با حضور جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان، مسئولان شهرداری منطقه و شورای شهر و نماینده اصناف برگزارشد.
استاندار تهران در این جلسه با اشاره به حادثه ساختمان پلاسکو گفت: عدم رعایت نکات ایمنی در ساختمان پلاسکو را شاهد بودیم و با این تجربه باید مقابل تهدیدات ناشی از نا ایمنی در بازار تهران را گرفت.
مقیمی افزود: مسئولیت حفظ ایمنی مردم به عهده ما است و بازار تهران پر از اجناس اشتعال زا است و باید ایمنی کامل در انشعاب برق بازار برقرار شود و یکی از اقدامات مهم در بازار تهران ایمن سازی شبکه برق آن است.
در ادامه این جلسه شرکت توزیع برق تهران در گزارشی اعلام کرد: ۵۱ هزار انشعاب برق در بازار بزرگ تهران وجود دارد که ۲۵ هزار انشعاب فرسوده و نا ایمن است که ۶۷۵۰ انشعاب در شرایط اضطرار فرسودگی قرار دارد.
نماینده شرکت توزیع برق تهران در ادامه این گزارش افزود: هزینه اصلاح شبکه برق هر مشترک در بازار تهران با تجمیع کنتورهای، برق مبلغ ۱.۵ تا دو میلیون تومان است و نیاز به همراهی کسبه بازار برای تأمین ایمنی انشعابات است.
در این جلسه با دستور استاندار تهران مصوب شد؛ در کارگروهی متشکل از نماینده اوقاف وامور خیریه، دادستانی، شهرداری، اتاق اصناف و شرکت برق تهران راهکاری برای ایمن سازی ۶۷۵۰ انشعاب که درشرایط اضطرار و فرسودگی هستند تا پایان سال مشخص شود.
در این جلسه همچنین درخصوص نصب سیستم اعلام و اطفاء حریق در واحد‌های تجاری بازار تصمیم‌هایی گرفته شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: استاندار تهران قاچاق کالا ارز اولویت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۳۹۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۳ میلیارد ریالی برای قاچاق کود شیمیایی

میثم روحی رئیس شعبه ششم بدوی تعزیرات حکومتی ساری گفت: شعبه ششم بدوی ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز شهرستان ساری پرونده قاچاق ۳۹۶ کیسه کود شیمیایی یارانه‌ای به ارزش یک میلیاردو ۲۳۷ میلیون ریال رسیدگی کرد.

او افزود: شعبه پس از بررسی، با توجه به ارائه نکردن مدارک قانونی، اتهام قاچاق را محرز و علاوه بر ضبط کالا‌های کشف شده، متهم را به پرداخت سه میلیاردو ۷۱۲ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

روحی گفت: ماموران پلیس شهرستان میاندورود کود قاچاق را در یک دستگاه کامیون کشف و پرونده تخلف آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • انهدام ۸ باند قاچاق مواد مخدر در کردستان
  • کشف ۴ تن روغن قاچاق
  • ۴ تن روغن نباتی قاچاق در لرستان کشف و ضبط شد
  • قاچاقچیان، پنهان در نقاب کسب و کار‌های اینترنتی/کالای قاچاق چگونه در سایت‌ها فروخته می‌شوند؟
  • کشف دو محموله میلیاردی قاچاق در این استان
  • محکومیت قاچاقچیان کالا در اردبیل
  • ۵۰ میلیارد ریال لوازم خانگی در شمال تهران توقیف شد
  • کشف ۱۰ تن خمیر مایه در بناب
  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان
  • جریمه ۳ میلیارد ریالی برای قاچاق کود شیمیایی