Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما،  به نقل از شبکه تلویزیونی رای نیوز، وزیر دادگستری اسپانیا در خصوص ­سرگردانی کشتی حامل بیش از ششصد مهاجر در آب های مدیترانه و خودداری ایتالیا و مالت از پذیرش آنها اعلام کرد: ایتالیا به علت بی توجهی حقوق بشر، با خطر محاکمه در دادگاه کیفری بین المللی رو به رو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
حدود پانصد نفر از 629 مهاجر که در داخل کشتی "آکواریوس" بودند و با خودداری دولت های ایتالیا و مالت از پذیرش آنها، در دریا سرگردان بودند با چند شناور ایتالیایی به بندر والنسیا در اسپانیا منتقل خواهند شد. افراد باقیمانده نیز با کشتی آکواریوس به اسپانیا انتقال داده خواهند شد. اما برخی از افراد آسیب پذیر (زنان باردار و کودکان بدون همراه ) به بندر " پوتسالو" در ایتالیا منتقل خواهند شد.
 
یک کشتی دیگر ایتالیایی حامل 937 آواره هم در حال حرکت به سمت بندر کاتانیا در این کشور است. بر اساس پیش بینی های به عمل آمده، این کشتی فردا صبح به کاتانیا خواهد رسید. اما به عقیده وزیر دادگستری اسپانیا، ایتالیا به علت بی توجهی به حقوق بشر با خطر دادگاهی شدن در محافل کیفری بین المللی مواجه است.
 
روزنامه ایتالیایی زبان " ایل سوله ونتی کوآترو اوره " در گزارش جداگانه ای در این باره نوشت، موضوع کشتی آکواریوس که به سازمان مردم نهاد " اس او اس مدیترانه " تعلق دارد با مداخله اسپانیا و تصمیم دولت این کشور مبنی بر پذیرش آنها در بندار والنسیا در اسپانیا حل شد.
" دانیلو تونیللی " وزیر زیر ساخت های ایتالیا روز سه شنبه اعلام کرد، قایق ها و کشتی های ایتالیایی تعدادی از مسافران این کشتی را به بندر والنسیا انتقال خواهند داد. اما دولت اسپانیا پس از اعلام پذیرش آوارگان، از ایتالیا به علت بستن بنادر خود به روی مهاجران به شدت انتقاد کرد.
" دولورس دلگادو " وزیر دادگستری اسپانیا در مصاحبه ای رادیویی اعلام کرد این موضوع ربطی به حسن نیت یا سخاوتمندی ندارد بلکه با حقوق بشر مرتبط است. در نتیجه به علت نادیده گرفتن توافقنامه های مرتبط با حقوق بشر می توان محکومیتی کیفری را در دادگاه بین المللی در نظر گرفت. ششصد و بیست و هفت نفری که داخل کشتی بودند شرایط بدی دارند. همه کشورها باید راه حلی در خصوص بحران مهاجرت پیدا کنند چه کشورهایی که هم جوار هستند چه آنهایی که نیستند.
اما برخورد اخیر ایتالیا با واکنش تند سخنگوی حزب " امانوئل مکرون" رئیس جمهور فرانسه رو به رو شد. سخنگوی این حزب روز سه شنبه در مصاحبه ای تلویزیونی، موضع دولت ایتالیا را در خصوص مهاجران، " تهوع آور" توصیف کرد.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص بستن درها به روی کشتی آکواریوس با انتقاد از موضع "متئو سالوینی" وزیر کشور ایتالیا، اطمینان داد فرانسه نیز در تلاش برای یافتن یک راه حل است.
این روزنامه نوشت، سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرده است، این کشتی هنوز در آب های میان مالت و ایتالیا متوقف شده و در حال دریافت اطلاعاتی از مرکز هماهنگی گارد ساحلی ایتالیا است. تازه ترین خبرها حاکی از انتقال پانصد نفر از مهاجران با چند شناور به بندر والنسیا و 129 نفر دیگر از طریق این کشتی به این بندر است. اما مسافران سرگردان در دریا باید چهار روز دیگر تا رسیدن به مقصد صبر کنند.
سازمان پزشکان بدون مرز بر این عقیده است، بهترین گزینه، پیاده کردن مسافران در یکی از بنادر امن نزدیک به ایتالیا یا مالت، سپس انتقال آنها به اسپانیا یا دیگر کشورها است.
این سازمان در یادداشتی اعلام کرد به همین علت از دولت های اروپایی تسهیل پیاده کردن فوری این مهاجران را خواستار شده است.
این روزنامه افزود در هر حال، ورود آوارگان به ایتالیا از راه دریا همچنان ادامه دارد. بر همین اساس، پنجاه و سه آواره با ملیت های پاکستانی و افغانستانی وارد ساحل " کالاموسکه " در منطقه " نوتو " در ایتالیا شده اند. نیروهای امنیتی ایتالیا دوشنبه شب این آوارگان را شناسایی و به بندر آئوگوستا در این کشور انتقال دادند.
بر اساس پیش بینی ها، نهصد و سی و هفت مهاجر نیز با کشتی ایتالیایی "دیچوتی" متعلق به گارد ساحلی این کشور، فردا صبح وارد بندر کاتانیا در ایتالیا خواهند شد.
"پائولو جنتیلونی" نخست وزیر پیشین ایتالیا اعلام کرد این کشور در خصوص موضوع مهاجران در شرایط اضطرار قرار نگرفته است. ما قاچاق انسان را هشتاد درصد کاهش داده ایم. 








 
 

 

 
 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: آوارگان ایتالیا اسپانیا کاتانیا مهاجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۳۹۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | رانندگی با تنها فراری پلاک ملی ایران چه حسی دارد؟

امیرمسعود عابدین: فراری ۴۵۸ ایتالیا، لقب تنها فراری غیرکلاسیک پلاک ملی ایران را یدک می‌کشد. این خودرو طی گذراندن مراحل قانونی و دریافت مجوز خاص، در سال ۲۰۱۲ وارد کشور شد.

فراری ۴۵۸ جانشین فراری F۴۳۰ شد و راه آن را با قدرت ادامه داد. صحبت کردن درباره طراحی ۴۵۸ ایتالیا، تکرار مکررات است؛ چرا که طراحی زیبا و منحصربه‌فرد این خودرو بر همگان ثابت شده است. قلب تپنده این خودرو، پیشرانه ۴.۵ لیتری ۸ سیلندر بوده که ۵۶۲ اسب‌بخار قدرت و ۵۴۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور در زمان خود جزو قوی‌ترین پیشرانه‌های جهان بود. با حضور این فراری قدرتمند در خیابان، هیچ خودرویی جرئت خودنمایی ندارد! رقیب مستقیم این خودرو یعنی مرسدس‌بنز SLS هم در کشور حضور دارد.

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در خبرآنلاین مراجعه کنید.

۵۴۳۲۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902697

دیگر خبرها

  • نشریه تایم: حمله بایدن به ژاپن و هند/ آن‌ها بیگانه هراس هستند!
  • ببینید | رانندگی با تنها فراری پلاک ملی ایران چه حسی دارد؟
  • سبقت تاریخی فوتبال ایتالیا از اسپانیا
  • دیدار دوباره ستاره‌های فوتسال ایران با بارسا
  • حمله بایدن به ژاپن و هند/ آن‌ها بیگانه هراس هستند!
  • سکوت دبیر و ادامه جولان چاقوکش‌ها در کشتی
  • اطمینان دستگاه قضا به مردم برای برخورد با مفسدین گردن کلفت
  • بازداشت ۴۵ نفر به دلیل اعتراض به قانون ضد مهاجرتی سوناک
  • با یک روز استراحت بیشتر فینال را به اسپانیا نمی‌باختیم
  • پیشنهاد‌هایی از انگلیس، اسپانیا و ایتالیا برای سردار آزمون