Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-24@23:09:27 GMT

قدس را نباید مقطعی و جزئی ببینیم

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۴۰۹۳۵

قدس را نباید مقطعی و جزئی ببینیم

به گزارش پارس نیوز، 

عباس خامه یار معاون امور بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات بعداز ظهر امروز در نشست "قدس، مقاومت، انتفاضه، حق بازگشت" اظهار داشت: این توصیه رهبری انقلاب را مد نظر داشته باشیم که قدس را نباید مقطعی و جزئی ببینیم و باید نگاهی کلان به آن داشته باشیم.

وی گفت: نگاه راهبردی امام خمینی (ره) نسبت به فلسطین و برگزیدن روز قدس بسیار ستودنی است، ایشان در نامه ای ۱۸ مرتبه از اسرائیل نام می برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایشان از واژگانی در این خصوص استفاده میکردند که هر چه بیشتر این حرکت مردمی شود.

خامه یار افزود: مساله فلسطین بنا به گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان مساله اول جهان اسلام به حساب می آیند. سایکس پیکو شوم ترین واژه ای است که در کشورهای جهان عرب وجود دارد چرا که همه مشکلات و بحران های امروز منطقه ناشی از این توافقنامه است. این توافقنامه اولین گام عملیاتی و اجرایی کردن اشغال فلسطین بود و مساله فلسطین در آن توافقنامه به آینده موکول می شود تا بتوانند نسبت به آن تصمیم بگیرند.

معاون امور بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات تصریح کرد: این اولین تجزیه و تقسیم جهان اسلام بود و آغاز ایجاد کمربند امنیتی برای رژیم صهیونیستی بود که قرار بود تاسیس شود. یعنی ابتدا سایکس پیکو و بعد بالفور ایجاد می شود و اقدامات دیگر به همین ترتیب زمانی شکل می پذیرد.

وی ادامه داد: شعار راهبردی از نیل تا فرات قدم به قدم پیش می رود و پس از آن اقدامات دیگری که در راستای آن صورت میدهند.

خامه یار با اشاره به بحث بیداری اسلامی و خطرناک قلمداد کردن آن برای رژیم صهیونیستی، بیان داشت: آمریکایی ها از مدت ها قبل خواهان تغییر منطقه و توازن آن بودند و البته پیش بینی لازم ًهم در این خصوص شده بود.

این کارشناس مسائل منطقه اظهارکرد: آمریکایی ها در آستانه صدمین سال دو قرار داد فوق به دنبال سایکس پیکو ۲ بودند و از آنجا که در سایکس پیکو ۱ آمریکا باخته بود اینجا تمام تلاش خود را می‌کند.

وی گفت: در نقشه های اخیر آمریکا، همه ارتش ها باید درگیر شوند و از بین بروند، نقشه های جغرافیایی باید تغییر کنند و این میسر نیست جز با تجزیه کشورهای منطقه و هدف.

خامه یار افزود: در طرح جدید آمریکا حتی ترکیه که عضو ناتو هم هست از توطئه آنها مصون نیست و علیه آنها کودتا صورت میگرند، در برنامه آنها از ایران به عنوان کشوری با فرهنگ نام برده می شود که اینطور کشورها را نمی توان به راحتی فروپاشید و باید آنها را با برنامه ای طولانی و درگیر کردن آنها در مشکلات فراوان تجزیه و تضعیف کرد.

این‌ کارشناس مسائل منطقه ادامه داد: اینجا گروه های تروریستی نوین همچون داعش، انتقال سفارت آمریکایی ها به قدس و معادله جهان بر سر ایران به‌لحاظ فشار بی سابقه در خصوص برجام علیه ایران اسلامی و مشکلات بسیاری که شاهدیم برای ایران ایجاد کرده اند همگی در قالب این موضوع قابل تحلیل است و در راستای دست یابی به شعار از نیل تا فرات است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از بین بردن آثار فرهنگی و تمدنی سوریه و عراق یکی از اهداف دشمنان بود، تخریب و غارت وسیع آثار باستانی و موزه های دو کشور فوق بسیار نکته حیاتی و مهمی است که به نظرم نتوانستیم روی این بُعد کار مناسبی انجام بدیم.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: معاون امام خمینی فلسطین روز قدس رهبر معظم انقلاب اسلامی جهان اسلام کشورهای جهان مشکلات جهان رژیم صهیونیستی بیداری اسلامی کشورهای منطقه ترکیه ناتو ایران گروه های تروریستی ایران اسلامی سوریه عراق باستانی موزه امور بین الملل انقلاب جهان مد ناتو پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۴۰۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارندگی‌ شدید موجب توقف برداشت مقطعی پیاز شد

به گزارش قدس آنلاین، حسین اصغری درباره چرایی افزایش قیمت پیاز گفت: در حال حاضر برخی از محصولات کشاورزی از مناطق جنوبی کشور از جمله منطقه جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس و ... تامین می شود و بارندگی‌های شدید در دهه سوم فروردین‌ماه موجب توقف برداشت پیاز به صورت مقطعی شده است.

وی با بیان اینکه ایران یکی از معدود کشورهای دنیاست که به دلیل اقلیم خاص امکان تولید سبزی و صیفی در چهار فصل سال را دارد، گفت: البته هزینه تولید در فصول سرد بسیار بالاتر است.

مدیرکل دفتر سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: با توجه به برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی برای ارتقاء بهره‌وری و صرفه‌جویی در مصرف آب، کاهش سطح زیر کشت سبزی و صیفی و افزایش عملکرد در واحد سطح در اولویت اجرا قرار دارد.

وی عنوان کرد: برنامه تولید محصول پیاز با برآورد نیاز کشور با رویکرد رعایت الگوی کشت و تولید متعادل به صورت چهار فصل تهیه و جهت اجرا به سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌های تولید کننده ابلاغ می‌شود. برهمین اساس برنامه ابلاغی تولید استمرار و بهاره سال زراعی جدید (۱۴۰۳ – ۱۴۰۲) محصول فوق ذکر براساس تاریخ کشت به استان‌های تولید کننده ابلاغ شده است و براساس این برنامه در محصول تولید زمستان سطح زیر کشت ۱۳هزارو۴۵۰ هکتار با برآورد تولید ۶۴۴هزارو۳۰۰ تن و تولید بهار نیز سطح زیر کشت ۱۲هزارو۲۰۰ هکتار و تولید ۵۷۱هزار و۲۲۰ تن خواهد بود.

وی همچنین اضافه کرد: تولید محصول در زمستان حدود ۸۰۹ هزار تن بوده و تولید بهار بیش از ۶۱۰ هزار تن پیش‌بینی می‌شود که نسبت به برنامه ابلاغی افزایش تولید مشاهده می‌شود.

مدیرکل دفتر سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی در ادامه گفت: برنامه تولید محصول در فصل تابستان و پاییز سال جاری نیز با هدف‌گذاری یک میلیون و ۶۶۶ هزار و۸۲۰ تن ابلاغ و پس از تولید به بازار عرضه خواهد شد.

به گفته وی میانگین قیمت محصول پیاز در فروردین‌ماه سال جاری در مزرعه حدود ۱۴هزار تومان بوده است.

گفتنی است براساس مشاهدات میدانی از مغازه‌های سطح شهر تهران قیمت هر کیلو پیاز به بیش از ۳۰ هزارتومان رسیده و تا ۳۸ هزار تومان هم بالا رفته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بارندگی‌ شدید موجب توقف برداشت مقطعی پیاز شد
  • چه کشورهایی در گذشته جزئی از خاک ایران بوده‌اند؟
  • جک تی9 جدید؛ همان طراحی آشنا با تفاوت های جزئی (+تصاویر)
  • لغو انسداد مقطعی محور سوادکوه مازندران
  • لغو انسداد مقطعی محور سوادکوه
  • انسداد مقطعی محور سوادکوه مازندران
  • مسدود شدن مقطعی محور سوادکوه مازندران
  • انسداد مقطعی محور سوادکوه در مازندران
  • اجرای مسدودیت مقطعی محور سوادکوه مازندران
  • انسداد مقطعی محور سوادکوه