Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@02:01:33 GMT

بهزیستی اردکان آماده دریافت زکات فطره است

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۴۱۰۱۸

بهزیستی اردکان آماده دریافت زکات فطره است

یزد - ایرنا - رئیس اداره بهزیستی اردکان گفت: همزمان با عید فطر ، تمام مراکز و موسسه های خیریه تحت نظارت این اداره ، آماده دریافت زکات فطره و کمک های اهدایی از سوی نمازگزاران و مومنان روزه دار خواهند بود.

غزوب پنجشنبه در صورت رویت هلال ماه شوال، جمعه این هفته نماز عید فطر اقامه خواهد شد.
امیرولی عضدزاده عصر سه شنبه در گفت و گو با ایرنا ، با دعوت از افراد روزه دار برای پرداخت زکات فطره افزود: براساس فتوای مراجع عظام تقلید ، مومنان می توانند زکات فطریه و زکات اموال خود را به بهزیستی، مراکز و موسسه های خیریه تحت نظارت آن که متولی نگهداری و ارایه خدمت به ایتام ، معلولان ، سالمندان ، خانواده های بی سرپرست و آسیب دیدگان اجتماعی و نیازمندان هستند، پرداخت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در خصوص محورهای هزینه‌کرد وجوه زکات و فطره نیز اظهار کرد: اولویت هزینه‌کرد این وجوه همواره در حوزه‌های مربوط به تامین مواد غذایی و درمان بوده است.
به گفته عضدزاده، وجوهی که از طریق زکات و فطره جمع‌آوری می‌شود با تاکید بر جامعه هدف سازمان در حوزه های اجتماعی و توانبخشی و در جهت حل نیازها و مشکلات آنان هزینه می‌شود.
رئیس بهزیستی اردکان در ارتباط با رقم جمع‌آوری شده از محل وجوه در سال 96 نیز اظهار کرد: سال گذشته 210 میلیون ریال توسط نمازگزاران و روزه‌داران در روز عید فطر تحت عنوان وجوه فطره و زکات به موسسه های خیریه زیر نظر بهزیستی کمک شد .
وی افزود: مومنانی که قصد ادای این فریضه و تکلیف شرعی خود در روز عید فطر دارند می توانند از طریق صندوق های بهزیستی وموسسه های خیریه آن در محل برگزاری آیین الهی نماز عید در محل های اقامه نماز اقدام کنند.
2 هزار معلول و 300 خانوار نیازمند، زیر پوشش اداره بهزیستی شهرستان اردکان هستند و از خدمات این اداره بهره مند می شوند.
مبلغ فطره برای هر نفر 60هزار ریال است.
مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 2047/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بهزيستي زكات فطره شهرستان اردكان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۴۱۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت یک واحد آلاینده لعاب سازی در اردکان متوقف شد

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست یزد، طی پایش‌های شبانه از واحدهای صنعتی شهرستان اردکان که با حضور اعضای تیم پایش آن شهرستان صورت گرفت فعالیت یک واحد آلاینده لعاب سازی در شهرک صنعتی متوقف و مدیر متخلف به مراجع قضائی معرفی شد.

همچنین با صدور اخطاریه نهایی برای یک واحد صنعتی سرامیکی به سبب نداشتن سیستم‌های کنترل آلودگی و عدم مدیریت پسماند، توصیه‌های لازم به مدیر واحد جهت رفع نواقص و رعایت قانون هوای پاک طی مهلت قانونی ابلاغ شد.

حسب ضوابط حاکم، در صورت عدم اجرای اینگونه واحدها به تعهدات خود پس از اتمام مهلت تعیین شده، ضمن توقف فعالیت، پرونده قضائی تشکیل خواهد شد.

گفتنی است؛ در این پایش با توجه به بوی نامطبوع حاصل از تخلیه غیر بهداشتی پساب صنعتی واحدهای فرآوری کنجدی در شهرک صنعتی گزارش تخلف با مشارکت دو دستگاه متولی بهداشت عمومی شامل اداره حفاظت محیط‌زیست و شبکه بهداشت و درمان تهیه و مقرر شد پرونده قضائی تشکیل و افراد خاطی و واحدهای مورد نظر به مراجع قضائی معرفی شوند.

کد خبر 6090821

دیگر خبرها

  • زکات مستحبی گره های اقتصادی جامعه را می گشاید
  • چادرملو- آلومینیوم: فقط در 27 اردیبهشت!
  • فعالیت یک واحد آلاینده لعاب سازی در اردکان متوقف شد
  • مصاف اراکی‌ها در اردکان با حریف لیگ یکی
  • قرعه‌کشی یک‌چهارم نهایی جام حذفی؛ سپاهان به ملوان رسید، تراکتور به مس
  • پرونده کثیرالشاکی موسوم گروه "ش" به دادگاه ارسال شد
  • رسیدگی قضائی به اخلال ۶۰۰۰ میلیارد ریالی در نظام اقتصادی
  • سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی از وجوه مهم سلامت
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها در یزد
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها