Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-09@00:30:38 GMT

به نتایج دیدار ترامپ و اون خوش بین نیستیم

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۴۱۰۸۱

به نتایج دیدار ترامپ و اون خوش بین نیستیم

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ 'جواد انصاری' افزود: کره شمالی با نرمش و کوتاه آمدن از بسیاری اهداف و برنامه های جاه طلبانه خود، در حال ایجاد یک دگرگونی بزرگ بوده و رهبر جوان این کشور درصدد نجات کره از فشار سنگین تحریمها و بهبود وضعیت اسفبار معیشتی ملت فقیر و منزوی آن است.
انصاری تصریح کرد: هر چند در کوتاه مدت نه تحول اقتصادی محقق خواهد شد و نه تغییرات دموکراتیک را می توان شاهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سفیر ایران در سنگاپور افزود: بنابراین هرگونه معامله بین دو رهبر دیکتاتور محتمل است.
انصاری همچنین گفت: سیاست خارجی ساختارشکنانه رئیس جمهوری تاجر مسلک آمریکا تاکنون ایران را هدف امیال خصمانه خود قرار داده بطوریکه حتی به روشنی دوستان و متحدین خود را نیز به واکنش های معترضانه واداشته است.
وی تصریح کرد: آمریکا فشار بر ایران را یکی از الویتها در برنامه های سیاست خارجی زورمدارانه و آشوب طلبانه خود می داند.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی ،روز سه شنبه دیداری تاریخی و نشستی دو جانبه را پس از یکسال لفاظی های خطرناک و شدید در هتل کاپلا جزیره سنتوزا سنگاپور در تدابیر شدید امنیتی برگزار کردند و درانتهای آن یک توافقنامه دو جانبه را امضا کردند.
این دونفر سال گذشته یکدیگر را «مرد موشکی» و «پیر یاوه‌گوی خرفت» خطا کرده بودند.
خبرگزاری دولتی کره شمالی پیشتر درباره این دیدار گزارش داده بود که پیونگ یانگ و واشنگتن برای بازسازی روابط در دوره ای جدید، درباره 'دیدگاه‌های اساسی و پایه‌ای' خود تبادل نظر می‌کنند.
طبق گزارش این خبرگزاری 'در این نشست درباره موضوع مهم به وجود آوردن مکانیزم روند صلح پایدار و خلع سلاح هسته‌ای در شبه جزیره کره و موضوعات دیگر بحث شد.'
ناظران منطقه‌ای معتقدند مذاکرات روز سه شنبه دشوار و بحرانی بود و رسیدن به شرایط عاری سازی شبه جزیره کره از سلاح اتمی روندی است که سال‌ها به طول می انجامد و صرفا با همین یک نشست نمی توان تمامی موارد میان دو کشور را حل کرد.
کرۀ شمالی و آمریکا از جنگ کره در دهه 1950 دو دشمن اصلی یکدیگر محسوب شده و روابط خصمانه‌ای داشتند.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سفیر ایران سنگاپور ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۴۱۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد

لاوروف گفت، احزاب دموکرات و جمهوری‌خواه در ایالات متحده، روسیه را دشمن می‌دانند و بدون توجه به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا تلاش خواهند کرد تا روسیه را شکست دهند.

به گزارش ایسنا، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در مصاحبه‌ای با کانال تلویزیونی بوسنیایی ATV گفت: «به‌زودی انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده برگزار خواهد شد. هیچ تفاوتی میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان بر سر روسیه و چین وجود ندارد. رویکرد گروهی ممکن است سخت و گروه دیگری حتی سخت‌تر باشد، اما در اصل ماجرا تفاوتی ایجاد نمی‌کند.»

لاوروف ادامه داد: «برای هر دو، مهم نیست که چه کسی در انتخابات پیروز می‌شود، ما در کل دشمن هستیم. اینکه ما دشمن باشیم یا نیروی متخاصم فرقی نمی‌کند. اما "شکست استراتژیک" که آنها می‌گویند باید به روسیه تحمیل شود، هدف تشکیلات آمریکایی است.»

وزیر خارجه روسیه همچنین گفت: «همانطور که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در پاسخ به سوال مشابهی گفت، ما آماده خواهیم بود تا با هر کسی که مردم آمریکا انتخاب کنند، کار کنیم، مشروط بر اینکه تمایل متقابل وجود داشته باشد.»

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۵ نوامبر ۲۰۲۴ برگزار می‌شود. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی کاندیداهای اصلی این انتخابات هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیدار «اولیانوف» با مدیرکل آژانس اتمی با موضوع ایران
  • برنی سندرز بار دیگر نامزد سنا می‌شود
  • انتخابات محاکمه ترامپ را به تعویق انداخت!
  • کمالوندی: ما به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نیستیم
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا