Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-23@09:14:53 GMT

سفرهای داخلی و خارجی نمایندگان مجلس +جدول

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۴۱۴۶۳

معاونت نظارت مجلس میزان سفرهای داخلی و خارجی و همچنین بازدیدهای نمایندگان در یکسال اخیر را اعلام کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  گزارش اقدامات نظارتی مجلس شورای اسلامی در سال دوم دوره دهم پارلمان - از تاریخ 7 خرداد 96 تا 15 اردیبهشت 1397- امروز (سه‌شنبه 22 خرداد) منتشر شد.

در بخشی از این گزارش به سفرها و بازدیدهای کمیسیونهای تخصصی پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاونت نظارت در این قسمت از گزارش خود آورده است:

براساس اطلاعات اخذ شده از کمیسیون‌های تخصصی مجلس مندرج در جدول شمار 19 و نمودار شمار 4 پیوست، در مجموع 113 سفر و بازدید برای نظارت بر اجرای قوانین و پیگیری نزدیک امور صورت پذیرفته است.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با 15 سفر و بازدید، بیشترین تعداد را در اجلاسیه دوم دور دهم به خود اختصاص داد است. لازم به ذکر است که در اجلاسیه اول دور دهم در مجموع 97 سفر و بازدید توسط کمیسیونهای تخصصی انجام شده بود.

اگرچه سفرها و بازدیدهای کمیسیونهای تخصصی از مناطق مختلف و بررسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی از نزدیک، از منظر نظارتی مفید و مؤثر است، لیکن با توجه به زحمات اعضای محترم کمیسیونها برای بازدید از مناطق و صرف وقت و هزینه قابل توجه، به نظر میرسد اینگونه سفرها و بازدیدها با رعایت شرایطی میتواند تأثیر بیشتری در ایفای نقش نظارتی کمیسیونهای تخصصی داشته باشد؛ لذا پیشنهاد می‌گردد:

1 -در انجام سفر و بازدیدها، اولویت و اهداف مورد نظر دقیقاً مشخص شود تا سفر و بازدیدها به صورت هدفمند و با رعایت اولویت انجام گیرد.

2 -ساز و کار اثربخش و مناسبتری برای پیگیری نتایج سفرها طراحی شود تا زمینه بهتری برای رفع بخشی از مشکلات مطروحه در قبل از سفر، بیش از پیش فراهم شود.

منبع: تسنیم

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۴۱۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال گردشگران خارجی از سفر به گیلان

مدیرکل میراث فرهنگی استان گیلان گفت: از ابتدای سفرهای نوروزی تاکنون، بالغ بر ۱۰۰۰ هزار گردشگر خارجی به گیلان سفر کردند. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، ولی جهانی اظهار داشت: از ابتدای سفرهای نوروزی تاکنون، بالغ بر 1000 گردشگر خارجی از کشورهای مختلف وارد استان گیلان شدند و شهرهای آستارا، رشت، لاهیجان، فومن و بندرانزلی به ترتیب بیشتر مورد استقبال این گردشگران قرار گرفته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان گیلان با اشاره به افزایش 30 درصدی گردشگران خارجی نسبت به تاریخ مشابه سال گذشته افزود: این گردشگران در طول اقامت خود در استان، در اقامتگاه‌های رسمی زیر نظر این اداره‌کل اقامت داشتند.

وی گفت: خوشبختانه سطح اشغال تخت‌های واحدهای اقامتی در طول سفرهای نوروزی به بیش از 100 درصد رسید و این امر نشان دهنده استقبال مسافران داخلی و خارجی از استان است.

جهانی بیان کرد: آنچه مشخص است استان گیلان از حدود دو سال گذشته به عنوان یکی از مقاصد اصلی گردشگری بوده و این امر نشاندهنده تقویت زیرساخت‌های گردشگری استان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان گفت: افزایش موزه‌های تخصصی، مرمت و بازدید از بناهای تاریخی، برگزاری جشنواره‌های مختلف در طول سال و... در افزایش این بازدیدها تاثیر بسزایی داشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مجلس با تحقیق و تفحص از سازمان حفظ نباتات موافقت کرد
  • بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو در دستور کار نمایندگان قرار گرفت
  • بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس/اسامی متاخران جلسه
  • استقبال گردشگران خارجی از سفر به گیلان
  • افت قیمت ۴ تا ۱۰۰ میلیون تومانی برخی خودروها در بازار | جدول قیمت خودروهای داخلی و خارجی را ببینید
  • پذیرایی موزه‌های آستان قدس رضوی از بیش از ۴۳ هزار زائر داخلی و خارجی
  • خانه خوبان ؛ محمد نوری
  • هجوم ایرانیان برای سفرهای خارجی
  • استقبال اژه‌ای از بازدید نمایندگان از زندان‌ها
  • اژه‌ای: نمایندگان مجلس از مراکز و مراجع قضایی بازدید کنند