Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-05-08@23:26:34 GMT

بررسی اسناد مناقصه ۲۹ میدان نفتی

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۴۱۹۸۰

بررسی اسناد مناقصه ۲۹ میدان نفتی

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، طرح «نگهداشت و افزایش میزان تولید نفت در چارچوب قراردادی EPD/EPC با تامین مالی» که با نظر وزیر نفت و هماهنگی سایر بخش های وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران توسط مدیریت برنامه ریزی تلفیقی تنظیم شده بود، پس از اخذ مصوبه هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال و به تصویب شورای اقتصاد رسید و خبر آماده سازی بسته پنج میلیارد دلاری  سال گذشته توسط بیژن زنگنه، وزیر نفت اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 قرار است این بسته در طول دو سال برای افزایش تولید در میدان‌های در حال بهره برداری اجرا شود که بخشی از آن شامل تعمیر چاه‌ها و بخشی دیگر شامل حفر چاه‌های جدید در مناطق مختلف نفتی از جمله مناطق نفت خیز جنوب، فلات قاره، مناطق مرزی و غیره می‌شود. زنگنه از شرکت‌های ایرانی برای مشارکت در این پروژه دعوت کرد.

در این راستا اعلام شد بسته مذکور در ابعاد کوچک و تا میزان ۱۰۰ میلیون دلار آماده می‌شود و عمده کار آن حفاری، خط لوله جریانی و تغییرات در نمک‌زدایی است. همچنین تاکید شد اجرای بسته‌های مذکور  در سطح شرکت‌های ایرانی است و همه شرکت‌های ایرانی می‌توانند این بسته‌ها را اجرا کنند. مدل آن ابتدا EPC بود اما بازار به این بسته‌ها علاقه‌مندی نشان داد و شرکت‌های ایرانی ابراز علاقه کردند که تعدادی از آنها می‌توانند تامین مالی کنند به همین دلیل مدل  به ETCF تغییر داده شد.

علی کاردر، مدیرعامل شرکت ملی نفت، کاردر در این مورد گفته بود: هدف این بسته ها میادین کوچک نفتی هستند.

طبق آخرین اخبار، شرکت ملی نفت ایران در این راستا ٣۴ بسته کاری با سرمایه گذاری تقریبی ٦ میلیارد دلار با تکیه بر توان مالی و اجرایی ایرانی با هدف افزایش تولید نفت از چاه های ۲٩ میدان و مخزن نفتی را اجرایی می کند. افزایش تولید نفت به میزان حداکثر ٣٩٠ هزار بشکه در روز از چاه های ۲٩ میدان و مخزن نفتی دریایی و خشکی با سرمایه گذاری معادل تقریبی ٦ میلیارد دلار از اهداف این طرح است.

سرمایه مورد نیاز اجرای ٣۴ بسته سرمایه گذاری این طرح نیز از محل آورده پیمانکار و سایر منابع اعتباری ارزی و ریالی طی ۲ سال اجرا، تامین و بازپرداخت تعهدات آن از محل ۵٠ درصد افزایش تولید نفت میادین در سررسید مقرر انجام می شود. هم اکنون بررسی اسناد مناقصه این ۲۹ میدان توسط مشاور طرح در دست اقدام است و برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکاران اجرایی برای میادینی که اسناد آن تایید شده، به زودی توسط شرکت های بهره بردار آغاز می شود.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۴۱۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوجی: شرکت‌های دانش بنیان به بیش‌از ۶۷۶ شرکت افزایش یافته است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ جواد اوجی، وزیر نفت امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد:  بیش از ۱۲۰۰ شرکت توانمند داخلی و ۲۵۰ شرکت خارجی در نمایشگاه بین‌المللی نفت و گاز حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: از توان صنعت‌گران، پیمانکاران، مشاوران و فعالان صنعت نفت و گاز داخلی‌مان استفاده کرده و به این کار ادامه خواهیم داد. وزارت نفت دولتِ مردمی نشان داد معطل شرکت‌های خارجی یا برجام نمانده است. امروز بیش از ۳۰۰ پروژه جدید و نیمه کاره به ارزش ۱۲۰ میلیارد دلار را به کمک این عزیزان در دست انجام داریم.

وزیر نفت افزایش ۶۰ درصدی تولید نفت، افزایش ۵۰ میلیون مترمکعبی تولید گاز و تولید بیش از ۱۰ میلیون تن محصولات پتروشیمی و فرآینده‌های نفتی را از نشانه‌های موفقیت وزارت نفت دولت رییسی برشمرد.

اوجی ادامه داد: موفقیت وزارت نفت متکی بر ظرفیت و توانمندی‌های داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان بود. این نوید را می‌دهیم که با اتکا به ظرفیت نفت و گاز داخلی رشد ۲۰ درصدی سال ۱۴۰۲ را در سالجاری افزایش دهیم.

وی از افزایش تولید نفت به بیش از ۵.۵ میلیون بشکه در روز خبر داد و افزود: همچنین تولید گاز را به یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون مترمکعب در روز افزایش خواهیم داد.

وزیر نفت یادآور شد: در ابتدای دولت با ۱۵۰ شرکت دانش‌بنیان طرف قرارداد بودیم که این عدد در سالجاری به ۶۷۶ شرکت دانش‌بنیان افزایش یافت و حدود ۱۰۰۰ قرارداد به ارزش یک میلیارد دلار با این شرکت‌ها منعقد کرده‌ایم.

اوجی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وضعیت صدور کارت هوشمند سوخت گفت: طبق قانون بودجه وزارت نفت موظف است عملیات سوخت‌گیری در پمپ‌بنزین‌ها تا سقف ۹۵ درصد را از طریق کارت سوخت خودرو‌های شخصی انجام دهد. ما نیز به تدریج در حال پیاده کردن این وظیفه قانونی هستیم. ۱۹ میلیون کارت سوخت هوشمند شخصی در اختیار مردم است که البته اندکی از مردم کارت‌شان گم شده یا هنوز موفق به دریافت کارت خود نشده‌اند.

وی ادامه داد: تا سال گذشته حدود ۳۰ درصد مردم از کارت سوخت خود برای سوخت‌گیری استفاده می‌کردند که این عدد در سالجاری به ۷۶ درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اوجی: شرکت‌های دانش‌بنیان به بیش‌ از ۶۷۶ شرکت افزایش یافت
  • اوجی: شرکت‌های دانش بنیان به بیش‌از ۶۷۶ شرکت افزایش یافته است
  • تشخیص بیماری‌های خودایمنی با ۴ کیت دانش‌بنیان ایرانی
  • تشخیص بیماری‌های خودایمنی با ۴ کیت ساخته شده در یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی
  • سانحه جنجالی برای X۵۵؛ کاهش کیفیت و گرانی خودروهای تولید داخل‌ + فیلم
  • پژوهشگران مشهدی موفق به تولید ماده اولیه داروها شدند
  • سندهای به روز شده رفسنجان به دست مردم بومی قشم رسید
  • ۳۰۷ کالای راهبردی نفتی شناسایی‌ شد/ ۷ پروژه در محله نهایی سازی
  • اجرای هزار میلیارد تومان پروژه در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت
  • با ۹۵ درصد درخواست‌های انشعابات غیر خانگی آب و فاضلاب موافقت شد