Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - رايزني روساي جمهوري اسلامي ايران و فرانسه عصر سه شنبه در تماسي تلفني، درباره روابط دوجانبه، منطقه اي و مسايل مرتبط با برنامه جامع اقدام مشترک (برجام )، گفت وگو و تبادل نظر کردند.

به گزارش ايرنا به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري ، حجت الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني عصر سه شنبه در گفت و گوي تلفني `امانوئل مکرون` رئيس جمهور فرانسه ، از مواضع اروپا و از جمله فرانسه براي حفظ برجام تا‌کنون، ابراز خرسندي کرد اما درعين حال گفت که اين اظهارات و بيانيه ها، بايد با اقدامات و راه حل هاي عملي و ملموس جهت جبران بهره مندي ايران از منافع ماندن در برجام همراه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئيس جمهور بااشاره به محدوديت زماني براي ارائه راه حل هاي عملي و با تاکيد بر اينکه ` نبايد اجازه دهيم اين دستاورد بسيار بزرگ ديپلماسي با اقدامات يک جانبه و پيمان شکني ديگران نابود شود`، گفت: اگر ايران نتواند از امتياز اين توافق استفاده کند، عملا ماندن در آن، امکان پذير نخواهد بود.
دکتر روحاني ابراز اميدواري کرد که تلاش هاي پنج کشور و اتحاديه اروپا به همراه ايران، موفقيت آميز و نتيجه بخش باشد.
رئيس جمهور همچنين در موضوع سوريه نيز بااشاره به اينکه حضور مستشاران ايراني در سوريه برخلاف حضور نامشروع نظاميان برخي کشورها، به درخواست رسمي دولت آن کشور و براي مبارزه با تروريسم است، ابراز اميدواري کرد که با تلاش هاي مشترک نيروهاي حامي دولت و ملت سوريه، هر چه سريعتر تروريسم در آن کشور ريشه کن شده و در نتيجه نيازي به حضور نيروهاي خارجي نباشد.
دکتر روحاني با اشاره به پيشرفت هاي خوبي که در مسير تدوين قانون اساسي جديد سوريه ميان دولت و معارضان آن کشور حاصل شده، از تداوم مشورت و رايزني ايران و فرانسه در ارتباط با برقراري ثبات و آرامش در سوريه استقبال کرد.
رئيس جمهور فرانسه نيز دراين تماس تلفني با تاکيد مجدد بر اينکه پاريس به برجام پايبند است و تمام تلاش خود را براي حفظ آن بکار گرفته است، از يک سلسله اقدامات و راه حل هاي عملي جهت جبران بهره مندي ايران از منافع ماندن در برجام خبر داد.
`امانوئل مکرون` دراين تماس تلفني که حدود يکساعت به طول انجاميد، با بيان اينکه موضع ما و شما درباره برجام موضعي است که در چارچوب قوانين بين المللي کاملا معتبر است، گفت: همه بايد تلاش کنيم تا برجام حفظ شود و نبايد به هيچ وجه با کوچکترين خطا، براي کساني که به دنبال نابودي اين توافق هستند، فرصت طلايي ايجاد کرد.
در اين گفت و گوي تلفني ، روساي جمهوري دو کشور بر تداوم رايزني هاي دو کشور در مسايل دوجانبه و منطقه اي تاکيد کردند.
شبس **1917
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۴۲۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته

وزارت دفاع ترکیه از کشتن ۴۳ تروریست طی هفته جاری در عملیات‌های داخل این کشور، شمال سوریه و شمال عراق خبر داد.

براساس گزارش آناتولی، این در یک نشست خبری توسط زکی آق‌ترک، مشاور روابط عمومی و رسانه‌ای وزارت دفاع، روز پنجشنبه ارائه شد.

آق‌ترک گفت: تعداد تروریست‌هایی که از ابتدای امسال در شمال عراق و سوریه کشته شده‌اند به ۸۴۵ تروریست رسیده است.

وی همچنین از دستگیری ۳۶۴ نفر از جمله ۹ تروریست در تلاش برای نفوذ غیرقانونی به ترکیه خبر داد.

منابعی در این وزارتخانه اعلام کردند که نیرو‌های گارد مرزی عراق پایگاه‌هایی را در نزدیکی مناطق عملیاتی ترکیه برای جلوگیری از فعالیت‌های سازمان تروریستی پ. ک. ک ایجاد کرده‌اند.

این منابع ترکیه‌ای اعلام کردند: این فعالیت‌ها با هماهنگی ما در حال انجام است و تلاش‌ها با هماهنگی عراق و کشورمان برای جلوگیری از فعالیت‌های تروریستی پ. ک. ک، تامین امنیت مرز‌ها و حفاظت از جان غیرنظامیان عراقی ساکن در منطقه ادامه خواهد داشت.

این منابع همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر سفر اسامه عسکر رئیس ستاد ارتش مصر به ترکیه، تأیید کردند که این سفر دوره جدیدی از نظر توسعه روابط نظامی و همکاری در حوزه صنایع دفاعی است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • طعنه سنگین حسن روحانی به شورای نگهبان و دولت رئیسی / باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • در سفر رافائل گروسی به تهران موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • آیا در سفر گروسی موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • تماس تلفنی پوتین و امامعلی رحمان
  • مکرون: اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌دانم
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • روز پر اتفاق اتاق تبریز در نمایشگاه ایران اکسپو