Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-03-29@05:07:10 GMT

تماس تلفنی ماکرون با ولی‌عهد ابوظبی درباره یمن

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۴۴۵۹۹

تماس تلفنی ماکرون با ولی‌عهد ابوظبی درباره یمن

ساعت 24- رئیس‌جمهور فرانسه در تماس تلنفی با ولی‌عهد ابوظبی درباره یمن گفت‌وگو کرده و در آن از طرف‌های درگیر در یمن خواست که از غیرنظامیان یمنی حمایت کنند.

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه سه شنبه شب با ولی‌عهد ابوظبی تلفنی گفت‌وگو کرده است.

ماکرون از طرف‌های درگیر در یمن خواست تا از هدف قراردادن غیرنظامیان یمنی اجتناب ورزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان ملل نیز سه شنبه شب اعلام کرد که «تلاش خواهیم کرد مانع جنگ خونین در الحدیده که عواقب انسانی مخرب به همراه خواهد داشت، شویم.»

سازمان ملل ابراز امیدواری کرد که همه طرف‌های سیاسی به راه حل سیاسی بحران یمن و توقف درد و رنج یمنی‌ها پایبند باشند.

سازمان ملل دیشب نیز اعلام کرد که اگر کار و فعالیت‌های بندر الحدیده در پی حملات ائتلاف سعودی به غرب یمن و تشدید درگیری‌ها متوقف شود، عواقب انسانی ناشی از آن، «فاجعه بار» خواهد بود.

سازمان ملل متحد پیش از این نیز تحولاتی را که در شهر بندری الحدیده یمن رخ می‌دهد، نگران‎کننده خوانده بود.

ائتلاف سعودی که در نبرد زمینی با نیروهای ارتش یمن و انصارالله در الحدیده متحمل شکست شده‌اند، حملات هوایی خود به این بندر مهم و استراتژیک را از بامداد امروز دوشنبه شدت بخشیدند.

تشدید حملات هوایی عربستان در شرایطی است که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در چند روز اخیر در جبهه‌های نبرد زمینی به پیشروی‌های خوبی در استان الحدیده دست یافته‌اند و برخی از مناطق اشغال شده ماننده الطائف و الجاح را بازپس گرفته‌اند.

منابع یمنی می‌گویند که در جریان عملیات پاکسازی منطقه الجاح بیش از ۵۰ نفر از شبه نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی کشته شده و دهها نفر دیگر به اسارت در آمده‌اند.

به گزارش گروه اخبار جهان ساعت 24 ، نیروهای ائتلاف متجاوز به یمن به رهبری عربستان سعودی از حدود یک ماه پیش حمله به سواحل غربی یمن و «الحدیده» را شدت بخشیده‌اند، اما با مقاومت ارتش و کمیته های مردمی در رسیدن به اهداف خود ناکام مانده‌اند. بندر الحدیده اصلی‌ترین مسیر ارسال کمک‌های بشردوستانه به یمن است.

فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: ماکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۴۴۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترساندن از مبارزه با اسرائیل باعث سکوت مردم نشود

ایسنا/خراسان جنوبی استاد حوزه علمیه قم گفت:  عده‌ای مردم را از نبرد و مبارزه می‌ترسانند که نتیجه آن نباید سکوت مردم شود لذا کم توجهی هیات‌ها، مساجد و آموزش و پرورش نسبت به مبارزه با اسرائیل شور مبارزه با اسرائیل را کم کرده است.

حجت الاسلام ولوی امروز سه‌شنبه ۷  اسفند در مسجد امام حسین(ع) بیرجند در تجمع مردمی محکومیت اقدامات وحشیانه و هتاکانه سربازان رژیم جعلی صهیونیستی در غزه به عوامل اصلی بی تفاوتی امت اسلامی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: امروز برخی قارون‌های امت اسلامی به خاطر دنیای خود در برابر جنایات رژیم صهیونیستی سکوت کرده و با وقاحت تمام روابط خود را با این رژیم کودک کش عادی می‌کنند.

وی با بیان اینکه عربستان سعودی سردمدار عادی سازی با رژیم صهیونیستی است، افزود: چرا کشورهای اسلامی بر سر آنها فریاد نمی‌زنند و از آنها نمی‌خواهند که دست از اقدامات بی شرمانه خود بردارند؟

استاد حوزه علمه قم با اشاره به اینکه علمای اهل سنت باید در مقابل سکوت سعودی ها فریاد بزنند، ادامه داد: این موضوع یک گلایه از سوی ماست که علما و جریان اهل سنت باید به میدان بیایند و در کنار شیعیان بر سر سعودی‌ها فریاد بزنند.

حجت الاسلام ولوی بیان کرد: ترکیه متاسفانه رویکرد نفاق گونه‌ای در پیش گرفته و بسیاری از اقلام رژیم صهیونیستی را تامین می‌کند که قارون‌هایی هستند، به خاطر دنیای خود سکوت کرده و تن به ذلت می‌دهند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه علمای اهل سنت باید در مقابل سکوت سعودی‌ها فریاد بزنند، گفت: این موضوع یک گلایه از سوی ما است که علما و جریان اهل سنت باید به میدان بیایند و در کنار اهل تشیع بر سر سعودی‌ها فریاد بزنند.

وی با بیان اینکه عامل بی دردی امت اسلامی قارون‌هایی مانند جریان‌های برخی از سلبریتی‌ها که برای یک حیوان(سگ) مطلب در فضای مجازی می‌گذارند اما برای مظلومان فلسطین یک پست نمی‌گذارند، افزود: گروه دیگر جریانات سامری هستند که امت اسلامی را در تبلیغات و آموزش خود از نبرد می‌ترسانند.

حجت الاسلام ولوی خاطرنشان کرد: طبق روایات در آخرالزمان ایرانی‌ها مستضعفان جهان را نجات می‌دهند. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عربستان برای اولین بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند
  • بلومبرگ: ماکرون آمریکا را خشمگین کرد
  • رایزنی باقری با نماینده ویژه صدراعظم اتریش  در امور سیاست خارجی
  • عصبانیت آمریکا از دست ماکرون
  • آمریکا از دست ماکرون عصبانی است
  • (عکس) «گوی اژدها»؛ یک شهربازی عجیب در عربستان سعودی!
  • تساوی تاریخی تاجیکستان با عربستان در جشن نوروز
  • ترساندن از مبارزه با اسرائیل باعث سکوت مردم نشود
  • حملات موشکی و پهپادی یمنی‌ها علیه کشتی‌ها وناوهای آمریکا و انگلیس
  • سفر اسماعیل هنیه به ایران/ حمله به پایگاه نیروی دریایی پاکستان/ اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه چین/ جزئیات تماس تلفنی بورل با امیرعبداللهیان