Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-18@01:19:06 GMT

مواد غذايي که مرد براي پسردار شدن بايد بخورد

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۴۵۳۹۹

مواد غذايي که مرد براي پسردار شدن بايد بخورد

خبرگزاري آريا -
راه هاي پسردار شدن
براي پسردار شدن مرد چه بخورد؟
همانطور که قبلا هم اشاره کرديم روش قطعي تعيين جنسيت استفاده از روش هايي مانند اي وي اف و اي يو اي و ..... است. اما عواملي هم هستند که در صورتيکه اجرا شود ميتواند شانس پسرزايي را در شما افزايش بده اما روش قطعي و تضميني نيست.
يکي از اين عوامل رژيم غذايي زن و مرد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحم خانم ها بايد گرم و واژن آنها بايد قليايي باشه تا اسپرم y مرد را جذب کنه و منجر به پسرزايي شود که رژيم غذايي مادر را در مقاله قبلي توضيح داديم، اما در مورد مردان مسئله قليايي يا اسيدي مطرح نيست اما اسپرم بايد قوي و سالم و پرتحرک و زياد باشه تا قدرت پسرزايي بيشتر باشه. در اين مقاله اشاره به رژيم غذايي مناسب براي تقويت اسپرم ميشود:
براي پسرزايي چه غذاهايي براي مردان مناسب است؟
اين غذاها را به منوي خود اضافه کنيد تا احتمال بارداري افزايش يابد:
- صدف براي توليد اسپرم. ...
- شکلات تلخ براي آنتي اکسيدان ها. ...
- سير براي تحرک اسپرم. ...
- موز براي ميل جنسي. ...
- کلم بروکلي براي تحرک اسپرم. ...
- گردو براي تعداد اسپرم. ...
- جينسنگ براي تستوسترون
- عسل و زنجبيل
- نارگيل و شيره نارگيل
- جوانه گندم
- انجير و کشمش
- بادام زميني
- آب گوشت
- زعفران
- گردو و فندق
- گوشت گاو يا گوسفند و يا شترمرغ
- هل
- زردآلو
- مويز
مواد مغذي براي پسردار شدن مرد:
رژيم غذايي شما بايد متعادل، متنوع و مغذي باشد. به گفته انجمن آمريکايي پزشکي باروري، تحقيقات نشان مي دهد که رژيم سالم شامل ماهي ها، سبزيجات و غلات باعث فعال تر شدن اسپرم مي شود. از سوي ديگر، يک رژيم غذايي با چربي هاي ترانس ممکن است تعداد اسپرم در مايع مني را کاهش دهد.
1- غذاهاي غني از ويتامين C
غذاهاي غني از ويتامين C و ساير آنتي اکسيدان ها بخوريد. اين مواد مغذي باعث جلوگيري از نقص اسپرم و افزايش تحرک مي شود. يک ليوان آب پرتقال حاوي حدود 124 ميلي گرم ويتامين C است. حداقل 90 ميلي گرم در روز ويتامين C درياف کنيد. اگر سيگار مي کشيد حداقل 125 ميلي گرم ويتامين C دريافت کنيد. مصرف روزانه قرص ويتامين سي توصيه ميشود.
2- مصرف روي
روي به اندازه کافي دريافت کنيد. کمبود روي مي تواند سبب درگيري اسپرم ها در يکديگر و باعث ناباروري شود. منابع عالي براي کمک به دريافت 11 ميلي گرم روي در روز شامل صدف (16 ميليگرم در شش صدف متوسط)، فيله گوشت گاو (4.8 ميلي گرم در هر وعده 3 اونسي)، لوبياي پخته شده (3.5 ميلي گرم در هر فنجان خورش) و گوشت مرغ (2.38 ميلي گرم در هر وعده 3 اونسي). دريافت کپسول زينک پلاس توصيه ميشود.
3- مصرف اسيد فوليک
مطالعات نشان مي دهد که مردان با سطوح پايين اين ويتامين کليدي B مشکل توليد اسپرم سالم دارند. ممکن است بتوانيد 400 ميکروگرم اسيد فوليک از غلات صبحانه غني شده، سبزيجات برگ سبز، حبوبات و آب پرتقال دريافت کنيد.
4- مصرف مولتي ويتامين
هر روز يک قرص مولتي ويتامين مصرف کنيد. قرص جايگزين رژيم سالم نيست، اما مولتي ويتامين مي تواند به شما کمک کند که مواد مغذي مورد نياز را دريافت کنيد.
5- صدف ها
روي موجود در صدف به افزايش توليد اسپرم و تستوسترون کمک مي کند. اگر نمي توانيد اين غذاي دريايي را قورت دهيد، مي توانيد روي را در غذاهاي باروري مثل گوشت گاو، مرغ، لبنيات، آجيل، تخم مرغ، غلات کامل و لوبيا پيدا کند. يا مي توانيد روي را به صورت مولتي ويتامين مصرف کنيد.
6- ميوه ها و سبزيجات
آنتي اکسيدان ها در ميوه ها و سبزيجات يافت مي شوند (مانند ميوه هاي خشک، کران بري) که به محافظت از اسپرم از آسيب سلولي و حفظ آنها کمک مي کند.
- ويتامين A : در غذاهاي باروري مانند سبزيجات برگ دار، هويج، فلفل قرمز و زردآلو يافت مي شود.
- ويتامين C: که براي حرکت و زنده ماندن اسپرم ها حياتي است - در آب پرتقال، گوجه فرنگي، گريپ فروت و بروکلي يافت مي شود.
- ويتامين E : که اسپرم را زنده نگه مي دارد- را در روغن هاي گياهي مي توان يافت.
- ميوه ها و سبزيجات مانند سبزيجات برگ دار، لوبيا و بسياري از ميوه ها حاوي اسيد فوليک
- ويتامين B : با خواص آنتي اکسيداني است که براي حفظ اسپرم از اختلالات کروموزومي بسيار مهم است.
7- انار
انار نقش آنتي اکسيداني قوي دارد. با توجه به تحقيقات در موش، انار مي تواند تعداد و کيفيت اسپرم را افزايش دهد.
8- تخمه کدو
اين تخمه ها حاوي روي هستند که تستوسترون و تعداد اسپرم را افزايش مي دهند. تخمه کدو غني از اسيدهاي چرب امگا 3 است که جريان خون را به اندام هاي جنسي مي رساند و عملکرد جنسي را بهبود مي بخشد.
تاثير مواد غذايي نامناسب در ناباروري مردان
غذاهاي نامناسب در پسرزايي مردان
مطمئنا، شريک زندگي شما مي داند که اين چيزها براي قلب يا کمر مناسب نيست، اما اکنون بايد با اين واقعيت روبرو شود که غذاهاي چرب، سرخ شده و شيرين مي توانند باروري مردان را مختل کنند.
1- ماهي با جيوه بالا:
جيوه در زنان و مردان به ناباروري مرتبط است. ماهي هايي که داراي بيشترين مقدار جيوه هستند، ماهي هاي شمشيري، مگس شاه، ماهي تيلفي، استيک توتون و کوسه هستند. بنابراين اگر به دنبال غذاهاي غني از امگا 3 هستيد ماهي قزل آلا مصرف کنيد.
2- نوشيدني هاي کافئين دار و الکل:
تحقيقات نشان مي دهد که قهوه بيش از حد (يا نوشيدني چاي يا انرژي زا) و الکل بيش از حد مي تواند به طور جدي ميزان اسپرم را کاهش دهد. بنابراين حداکثر روزي دو فنجان قهوه بخوريد، و مصرف الکل را نيز تحت کنترل داشته باشيد.
3- سيگار کشيدن و نوشيدني انرژي زا
تحقيقات بيشتر نشان مي دهد پدراني که نوشيدني هاي سنگين مصرف مي کنند و سيگار مي کشند به اسپرم آسيب مي رسانند.
ساير عوامل اثرگذار برکيفيت اسپرم
- استرس شديد
- فعاليت بدني شديد
- برخي آنتي بيوتيک ها
- تماس حشره کش ها و آفت کش ها
- وقفه زياد در فعاليت جنسي
- واريکوسل
- ضربات وارد شده به بيضه
- استفاده از داروي استروئيدي
چه چيزي اسپرم مرد را از بين مي برد؟
- اسپرم سلول توليدي در مايع مني است که به صورت مايع توليد و در طول رابطه جنسي آزاد مي شود. سلولهاي اسپرم در حاملگي نقش مهمي دارند. بعضي از مردان ناباروري را به دليل کم بودن تعداد اسپرم تجربه مي کنند. ... يک ادعا وجود دارد که نوشيدن شربت ليمو مي تواند اسپرم را از بين ببرد.
- اگرچه انتخاب لباس زير مردانه ممکن است بر درجه حرارت بيضه تاثير بگذارد و کيفيت اسپرم را کاهش دهد، اما اغلب مطالعات نشان مي دهد تفاوت معناداري بين شرت پاچه دار و بدون پاچه در تأثير آنها بر باروري مردان وجود ندارد. در مطالعه اي از 500 مرد در خصوص نوع لباس زير در طول روز و شب پرسيده شده است. محققان دريافتند نوع لباس زير مرد تاثير چنداني بر بارداري و کيفيت مايع مني ندارد (4 علت اصلي و 7 درمان ناباروري در مردان و تشخيص آن).
- حمام هاي گرم و سونا مي تواند باعث افزايش دماي بيضه و کاهش تعداد اسپرم و کيفيت اسپرم شود. اما اين گرما تاثير دائمي روي اسپرم ندارد. کاهش تعداد اسپرم ممکن است به صورت موقت باشد و چند ماه پس از توقف مراجعه به حمام گرم و سونا به حالت طبيعي باز مي گردد.
منبع: ooma.org


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۴۵۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه خوراکی‌هایی را باید کمتر خورد؟

محققان می‌گویند آنچه می‌خوریم و حتی جایی که آن‌ها را می‌خوریم می‌تواند بر سطح مواد شیمیایی ماندگار در خون ما تأثیر بگذارد.

پژوهشگران آمریکایی در یک مطالعه تازه از بیش از ۷۰۰ نفر سوالاتی در مورد رژیم غذایی‌شان پرسیدند، از جمله اینکه چه مواد غذایی و نوشیدنی‌های خاصی را مصرف می‌کنند (مانند سبزیجات، نان، نوشابه‌های انرژی‌زا، شیر و چای) و سپس سطح مواد شیمیایی ماندگار در خون آن‌ها را آزمایش کردند.

محققان همچنین از شرکت‌کنندگان در تحقیق پرسیدند که چقدر غذای آماده در خانه، مغازه فست‌فود یا رستوران غیرفست‌فودی می‌خورند. آنها از این اطلاعات برای بررسی این فرضیه استفاده کردند که افراد تا چه میزان با بسته‌‌بندی مواد غذایی حاوی مواد شیمیایی ماندگار در تماس بوده‌اند.

سال‌هاست که دانشمندان درباره «مواد شیمیایی ماندگار» هشدار می‌دهند. این ترکیبات پرمصرف شامل مشتقات پلی‌فلوروالکیل، دسته‌ای از مواد شیمیایی ساخته دست بشر هستند که چندین دهه است در طیف گسترده‌ای از صنایع برای مقاوم‌سازی محصولات در برابر گرما، آب، چربی و لکه‌ها استفاده می‌شوند.

در هشتاد سال گذشته مشتقات بسیاری از این ترکیبات ساخته شده‌اند که در تولید هزاران کالای مصرفی روزمره از ظروف غذای یک‌بار مصرف گرفته تا کف ضد حریق (کپسول‌ آتش‌نشانی) استفاده می‌شوند.

این ترکیبات که امروزه ردپایی از آن‌ها حتی دورافتاده‌ترین مکان‌های کره خاکی از جمله در بدن خرس‌های قطبی در قطب شمال نیز یافت شده است، به دلیل پیوندهای بسیار قوی فلوئور-کربن در بدن ما تجزیه نمی‌شوند و می‌توانند تا ده‌ها هزار سال در محیط زیست باقی بمانند. به همین علت نیز مواد شیمیایی «ماندگار» لقب گرفته‌اند.

مطالعات نشان داده‌اند که آن‌ها می‌توانند هورمون‌ها را مختل کرده، استخوان‌ها را تضعیف کنند یا خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها را افزایش دهند. آن‌ها همچنین با انواع سرطان، نقایص مادرزادی، بیماری‌های کلیوی و سایر مشکلات جدی سلامت مرتبط هستند.

یافته‌های مطالعه تازه نشان داده است که مصرف مقادیر زیاد چای، گوشت‌های فرآوری شده و غذاهای آماده خارج از خانه با افزایش سطح مواد شیمیایی ماندگار در بدن در طول زمان مرتبط است.

در واقع شرکت‌کنندگانی که بیشتر چای، هات‌داگ و گوشت‌های فرآوری‌شده مصرف می‌کردند، سطح مواد شیمیایی ماندگار بالاتری در خون خود داشتند.

با این حال، برخی از غذاها تنها زمانی با سطوح بالاتر این ماده شیمیایی مرتبط بودند که خارج از خانه تهیه می شدند. افرادی که غذاهایی مانند سیب‌زمینی سرخ‌کرده یا پیتزای تهیه‌شده در رستوران‌ها را می‌خوردند، سطوح بیشتری از مواد شیمیایی ماندگار را در خون خود نشان دادند. محققان می‌گویند دریافته‌اند که این مشکل عمدتا در فرآیند بسته‌بندی محصولات غذایی ایجاد می‌شود.

به عنوان مثال، آنها تصور می‌کنند که ارتباط بین چای و سطوح بالای مواد شیمیایی ماندگار به خاطر کیسه‌‌ای است که چای در آن قرار داده می‌شود. گوشت‌های فرآوری‌شده نیز با بسیاری از راه‌های احتمالی برای آلودگی در فرآیند تولید، چندان تعجب‌برانگیز نیست.

هیلی همپسون، محقق مقطع دکترا در دانشکده پزشکی کک کالیفرنیای جنوبی و نویسنده اصلی این مطالعه، در این باره می‌گوید: «حتی غذاهایی که از نظر متابولیک کاملاً سالم هستند نیز می‌توانند به مواد شیمیایی ماندگار آلوده شوند.»

نویسندگان این مطالعه می‌گویند هدف آزمایش آنها لزوماً تعیین این نیست که کدام غذاها «سالم» هستند و کدام‌ها نیستند، بلکه هدف این است که بفهمند کدام غذاها ممکن است به آزمایش بیشتری نیاز داشته باشند تا نظارت شود که آلودگی‌شان از کجا آمده است.

بسیاری از تحقیقات قبلی بر حضور آنها در آب متمرکز شده بودند، اما دانشمندان اکنون می‌گویند غذای آلوده احتمالاً تهدید بزرگتری برای سلامت انسان است.

برخی از بدترین منابع آلودگی در مواد غذایی عبارتند از برخی‌ از کاغذها و پلاستیک‌های بسته‌بندی، آفت‌کش‌ها و همچنین کودهای آلوده به مواد شیمیایی ماندگار که برای تقویت رشد محصولات غذایی استفاده می‌شوند.

نتایج مطالعات تازه در نشریه علمی «Environment International» منتشر شده است.

سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • مصرف این صیفی همه کمبودهای بدن و ویتامین ها را جبران می کند/ تنظیم آنی فشار و قند خون
  • مواد غذایی مفید برای تسکین درد مزمن
  • چند ماده غذایی مفید برای تسکین درد مزمن
  • چه خوراکی‌هایی را باید کمتر خورد؟
  • رفع کلسیم از بدن یکی از مضرات مصرف زیاد نمک
  • برای افزایش قد این ویتامین را بخورید
  • کدام مواد غذایی برای سلامت مو مفیدند؟
  • مواد غذایی که برای سلامت مو مفیدند
  • چاشنی پرطرفداری که استخوان‌ها را نابود می‌کند
  • همه چیز درباره کلیه سنگ ساز