Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز،  محمدرضا تابش عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به جلسه امروز کمیسیون متبوع خود گفت: طرح دو فوریتی تمدید مهلت جذب اعتبارات عمرانی سال 96 کل کشور که اعاده شده از سوی شورای نگهبان بود، در جلسه امروز بررسی شد.

وی افزود: طبق طرح مجلس قرار بود زمان جذب اعتبارات عمرانی سال 96 تا شهریور ماه انجام شود اما شورای نگهبان تاکید دارد که بودجه سالانه باشد و جذب اعتبارات همان تیر ماه صورت گیرد، در نهایت اعضای کمیسیون به نظر خود اصرار کردند و موضوع برای تصویب نهایی به صحن ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم اردکان تصریح کرد: همچنین در این جلسه مسئولان مربوطه در وزارت اقتصاد توضیح دادند که آیین نامه تبصره 5 قانون بودجه که ظرفیت 102 هزار میلیارد تومانی پرداخت بدهی دولت به پیمانکاران را فراهم می‌کند در کمیسیون اقتصادی دولت در حال بررسی است و تا دو هفته آینده به تصویب می‌رسد.

تابش با اشاره به حضور رئیس کل بانک مرکزی در جلسه کمیسیون گفت: در این جلسه آقای سیف رئیس کل بانک مرکزی عمده مشکلات بانکها را تسهیلات تکلیفی و تسهیلات تحمیلی دانست که رقم بدهی دولت به بانکها را به یکصد هزار میلیارد تومان افزایش داده است.

وی افزود: بخش قابل توجهی از دارایی بانکها که از محل سپرده‌های مردم تامین شده در زمره دارایی‌های منجمد و یا دارایی‌های موهوم قرارگرفته که بانکها را از انجام وظایف قانونی باز می‌دارد. آقای سیف اعلام کرد که مجموعه تنگناها، دست بانک مرکزی را برای اعمال سیاستهای مالی و پولی که در زمره مسئولیتهای مهم بانک مرکزی است، بسته و این بانک نیازمند مساعدت مجلس است تا بتواند به وظایف قانونی خویش عمل کند.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: کمیسیون برنامه و بودجه شورای نگهبان اقتصاد آیین نامه قانون دولت کمیسیون اقتصادی بانک مرکزی رئیس کل بانک مرکزی مشکلات آیین نامه اقتصاد بودجه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی رئیس کل بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۴۵۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شما یا نمیدانید یا میخواهید که ندانید!

به گزارش انتخاب، عبدالناصر همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت : خبرگزاری رسمی دولت ⁩، به طور بسیار مبتدی، مدعی شد که تحلیل اینجانب در مورد ‌ نرخ تورم ⁩ اشتباه است! 

‏این خبرگزاری متوجه این موضوع هست که من نیز به مانند رئیس جمهور دولت سیزدهم که در مقام مقایسه عملکرد،به امار تورم بانک مرکزی در شهریور ۱۴۰۰ استناد می کردند،به آمار بانک مرکزی در خصوص نرخ تورم سال ۱۴۰۲ استناد نموده ام، نه به نرخ تورم نقطه به نقطه اعلام شده توسط مرکز آمار!

یک دانشجوی کارشناسی سال اول اقتصاد، تفاوت تورم نقطه به نقطه و تورم سالانه را به خوبی می داند ولی شما یا نمی دانید یا میخواهید که ندانید. 

‏هر توجیهی که بیان کنید، دولت بایستی پاسخگوی کوچک شدن سفره مردم و کاهش ارزش ریال باشد. 

‏این دو مورد را چگونه توجیه می کنید؟!

دیگر خبرها

  • اعتبارات طرح‌های عمرانی استان‌ها در بودجه ۱۴۰۳ سی درصد افزایش یافت
  • بررسی عملکرد سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در کمیسیون اصل نود
  • شما یا نمیدانید یا میخواهید که ندانید!
  • جلسه کمیسیون دائمی هیأت امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد
  • نرخ تورم در دولت رئیسی چند؛ ۳۰، ۴۰، ۵۰، ۶۰ یا بیشتر؟
  • چگونه می‌توان با بیماری هلندی مقابله کرد؟
  • پیشنهاد انتقال اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی به جهاد دانشگاهی
  • وضعیت لایحه بودجه حوزه آموزش عالی، تحقیقات و فناوری
  • پاسخ همتی به انتقاد خبرگزاری دولت
  • تسهیلات تکلیفی ۲۰۰ همتی بانکها در ۱۴۰۳ ثابت ماند