Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: عضو حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه تشکل های صنفی نمی توانند پیگیر مطالبات سیاسی باشند، گفت: قانون جدید احزاب فعالیت تشکل های صنفی را از احزاب سیاسی متفاوت می کند و موجب شفافیت فعالیت های سیاسی در کشور می شود.

حمیدرضا ترقی، عضو حزب موتلفه در مورد تطبیق احزاب و گروه‌های سیاسی با قانون جدید احزاب به خبرنگار احزاب خبرگزاری شبستان گفت: به طور طبیعی احزابی که نمی توانند خود را با این قانون تطبیق دهند، بر اساس همان قانون لغو پروانه می شوند و امکان ادامه فعالیت آنها نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین احزاب کوچک یا چند نفره ای که نمی توانند خود را با قانون جدید تطبیق دهند باید با احزاب همسو ائتلاف کنند و جذب آنها شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی میان احزاب سراسری، شهرستانی، استانی و تشکل های صنفی هیچ تفاوتی وجود ندارد به طور مثال یک انجمن اسلامی در کنار یک حزب سراسری فعالیت می کنند و صاحب یک رأی است در حالی که این امر بی عدالتی در نحوه برخورد با احزاب است و حوزه فعالیت این گروه ها و تشکل ها نیز مشخص نیست.

 

وی اظهار کرد: به طور مثال حزبی که در تهران تشکیل شده است نباید اعلامیه ای که مربوط به سراسر کشور را امضا کند یا حزبی که در یک شهرستان تشکیل شده است نمی تواند از مزایای یک حزب سراسری که در تمام استان ها دارای دفاتر است، استفاده کند به همین جهت این قانون موجب می شود تا احزاب سراسری با مشخصات قانونی مشخص شوند که کدام احزاب دارای این ویژگی هستند و مواضع و کارکرد آنها سراسری و کدام احزاب شهرستانی یا در یک استان تنها می تواند فعالیت کند.

 

ترقی اظهار کرد: قانون جدید احزاب تفاوتی میان تشکل های صنفی که باید پیگیر مطالبات صنفی باشند با سایر گروه ها و تشکل های سیاسی قایل می شود، در حقیقت این تشکل ها نمی توانند پیگیر مطالبات سیاسی باشند بلکه باید مطالبات صنفی را تعقیب کنند. این قانون فعالیت احزاب و تشکل های صنفی را شفاف می کند.

 

ترقی افزود: در حقیقت تشکل صنفی فعالیت و کارکردش در داخل همان صنف است و نمی تواند وارد فعالیت سایر صنوف شود و برای آنها تعیین تکلیف کند. این قانون موجب می شود تا جایگاه واقعی احزاب در کشور مشخص شود و در صورتی که اعتباری هم قرار است به تشکل های سیاسی اختصاص پیدا کند در چهارچوب ضوابط و قوانین و به نسبت فعالیت آنها تعلق خواهد گرفت.

 

وی خاطرنشان کرد: احزابی که می توانند لیست سراسری دهند، احزاب سراسری هستند که باید حداقل در 50 درصد استان های کشور دارای دفاتر باشند. این قانون حوزه کار احزاب را شفاف می کند.  

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: روز قدس مجلس راهپیمایی روز قدس دولت مساجد حجت الاسلام ارزانی ماه رمضان حسن روحانی قدس مسجد قانون جدید احزاب حمیدرضا ترقی تشکل های سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۴۷۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجزا برگزار شدن آزمون دانشگاه فرهنگیان از سال آینده

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌معاون ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه بازدید یکی از حوزه‌های برگزاری آزمون سراسری در مازندران گفت: آزمون دانشگاه فرهنگیان، سال آینده در دفترچه و تاریخی مجزا از سایر آزمون‌های سراسری برگزار می‌شود.

سید جلال موسوی خطیر با بیان اینکه یکی از راهبرد‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی، جذب معلمان با استعداد معلمی است ، افزود: ظرفیت امسال دانشگاه فرهنگیان ۳۰ هزار نفر است.

وی با اشاره به اینکه آزمون دانشگاه فرهنگیان، امسال همزمان با آزمون سراسری و با ارائه دفترچه سوالات مجزا برگزار شد افزود:از پذیرفته شدگان آزمون دانشگاه فرهنگیان، مصاحبه و تست‌های شخصیتی و روان سنجی نیز به عمل می آید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، استقبال داوطلبان از آزمون دانشگاه فرهنگیان را چشمگیر دانست و خاطرنشان کرد: به همین منظور از سال آینده آزمون دانشگاه فرهنگیان مجزا برگزار خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • نشست نماینده ولی فقیه در کردستان با تشکل های کارگری و کارفرمایی
  • زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب اعلام شد
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • افول تشکل‌های دانشجویی، بدنه اجرایی کشور را تضعیف می‌کند
  • پلمب واحد‌های صنفی متخلف در کازرون
  • آزمون دانشگاه فرهنگیان مجزا برگزار می‌شود
  • مجزا برگزار شدن آزمون دانشگاه فرهنگیان از سال آینده