Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@16:25:28 GMT

دستگیری مزاحم اينترنتی در کاشان

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۴۷۶۲۹

دستگیری مزاحم اينترنتی در کاشان

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سرهنگ " علي پوركاوه بيان داشت : متأسفانه استفاده بي‌رويه و بدون دانش کاربران از شبکه‌هاي اجتماعي خارجي مانند تلگرام مشکلات زيادي را براي کاربران ايجاد کرده است.

این مقام مسئول بیان داشت : پنهان ماندن هويت و آزادي بي‌قيد و شرط در ارسال مطالب و محتواها بدون رعايت اخلاق و عرف جامعه، افراد ناآگاه را وسوسه مي‌ کند که در انتقام‌جويي و يا اختلافات شخصي خود را به اين بستر وارد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ پوركاوه تصريح کرد: درپي شكايت يكي ازشهروندان مبني براينكه فرد يا افراد ناشناسي اقدام به ايجاد مزاحمت در شبكه هاي اجتماعي براي وي کرده ، بررسی موضوع در دستور كار ماموران پليس فتای شهرستان كاشان قرارگرفت.

وي افزود: ماموران پليس فتا اين شهرستان با انجام يك سري اقدامات تخصصي ،موفق شدند متهم را كه يك جوان 30 ساله بود شناسايي و دستگير كنند .

پورکاوه بیان داشت: متهم با مشاهده مستندات پلیس به بزه انتسابي اقرار و انگيزه خود را وجود اختلافات شخصي و انتقام جويي اعلام کرد.

اين مقام انتظامي در پايان بابيان اينکه فضاي مجازي محيطي است که افراد قادر به پنهان کردن هويت اصلي خود هستند، تأکيد کرد: شايد در ابتدا هويت‌ها در فضاي مجازي پنهان باشد ولي هويت‌ها قابل‌رديابي و شناسايي هست و هرگونه بارگذاري محتويات مجرمانه برابر قانون جرائم رايانه‌اي جرم بوده و تحت تعقيب قضائي قرار مي‌گيرد.

 

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروی انتظامی شبکه های اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۴۷۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگيري عامل کلاهبرداري 200 ميلياردي در گرگان

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان سردار "سعيد دادگر" اظهار داشت: بدنبال شکايت تعدادي از شهروندان مبني بر کلاهبرداري از آنان توسط فردي در گرگان، رسيدگي به موضوع در دستور کار ماموران پليس آگاهي استان قرار گرفت.
وي افزود: در بررسي هاي اوليه مشخص شد متهم با وعده پرداخت سود بالا و پس از جلب اعتماد مالباختگان، مقادير هنگفتي پول از آنان دريافت کرده اما بجاي پرداخت سود، به مکاني نا معلوم متواري شده است.
فرمانده انتظامي استان گلستان گفت: با توجه به اهميت موضوع، اقدامات تخصصي پليس آغاز و ماموران با اشراف اطلاعاتي موفق به شناسايي محل تردد متهم شدند.
سردار دادگر تصريح کرد: پس از هماهنگي با مرجع قضائي، در عملياتي غافلگيرانه متهم در مخفيگاهش دستگير و به مقر پليس آگاهي منتقل شد.
اين مقام ارشد انتظامي خاطرنشان کرد: متهم در تحقيقات اوليه به کلاهبرداري 200 ميليارد ريالي از شهروندان اقرار و پس از تشکيل پرونده به مراجع قضائي معرفي شد.

دیگر خبرها

  • دستگیری ۵ متهم حفاری غیرمجازو کشف ۲ دستگاه گنج‌یاب در نیشابور
  • دستگیری متهم به قتل در کمتر از ۵ ساعت در نیشابور
  • کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو
  • نالشکینه بخشی از هویت شهر بوکان است
  • شناسایی ۱۶ متهم فراری در خرمشهر
  • دستگیری عامل کلاهبرداری ۲۰۰ میلیاردی در گرگان
  • شناسایی و دستگیری سارق کامپیوتر خودرو‌ها در مشهد
  • هشدار به داوطلبان کنکور؛ شیادان در فضای مجازی در کمین هستند
  • دستگیری سارق، نوجوانان کرمانی را خوشحال کرد
  • دستگيري عامل کلاهبرداري 200 ميلياردي در گرگان