Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-27@16:58:43 GMT

یک نذر برای تربیت کودکی قرآنی

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۴۷۷۹۱

یک نذر برای تربیت کودکی قرآنی

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ ایجاد فرصت برای تربیت دینی کودکان و نوجوانان یکی از مهم‌ترین فرصت‌هایی است که می‌تواند زندگی ده‌ها هزار دختر و پسر در سن کودکی و نوجوانی را در مسیر عزت‌، سلامت و سعادت قرار داده و آینده‌سازانی توانمند، اخلاق‌مدار و متعهد به آرمان‌های دینی و ملی تربیت کند. متقابلاً غفلت در این زمینه آسیب‌های جبران‌ناپذیری به نسل آینده وارد کرده و تهدیدی برای تاریخ، فرهنگ و آینده افتخارآفرین کشورمان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بی‌تردید یکی از راهکارهای مناسب برای ارتقای تربیت دینی و مصون‌سازی کودکان و نوجوانان به خصوص آنانی که در محرومیت هستند، آموزش‌ قرآن است. زیرا انس با آن و عمل به آموزه‌های حیات‌بخشش موجب کسب منزلت و شأن والای دنیوی و اخروی است. نبی مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله) می‌فرمایند: «هرکس ملازم قرآن شود، بلند مرتبه شود و کسی که با آن انس و الفت داشته باشد، خداوند او را به سعادت می‌رساند».
امروزه یکی از عرصه‌های مقدس فرهنگی، ایجاد فرصت برای آموزش و تربیت قرآنی کودکان و نوجوانان از طریق حمایت از قرآن‌آموزان و مؤسسات قرآنی مردمی در مناطق محروم کشور است تا ضمن تبلیغ و ترویج آموزه‌های قرآنی، برای محرومیت‌زدایی از استضعاف فکری و فرهنگی این مناطق اقدامی مناسب صورت گیرد که یقیناً اهمیت آن از رفع محرومیت اقتصادی بیشتر است؛ برای نیل به این مقصود طرح «آیات رویش» آماده شده است.

امینه‌سادات آقامیری، از دست‌اندرکاران بنیاد فرهنگی تربیتی انصارالقرآن در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ بیان کرد: این بنیاد با هدف حمایت از کودکان و نوجوانانی که به‌خاطر مشکلات مالی از فراگیری قرآن محروم هستند، به راه‌اندازی طرحی موسوم به «آیات رویش» اقدام کرده است.

آقامیری تصریح کرد: این طرح برای اولین‌بار در کشور انجام می‌شود و طی آن کودکان 9 تا 11 ساله‌ای که  به حمایت قرآنی نیاز دارند، فقط از سمت بهزیستی و کمیته امداد به ما معرفی می‌شوند و چون هیچ پشتوانه مالی ندارند،  خیرین می‌توانند به عنوان حامی قرآنی در این طرح ثبت‌نام و زمینه قرآن‌آموزی را برای این کودکان که اکثراً نیز ایتام هستند، فراهم کنند. اولویت ما قرآن‌آموز کردن کودکان محروم است که بعد از پوشش کلی، کودکان دیگر هم می‌توانند در این طرح کشوری شرکت کنند.

وی ادامه داد: طرح آیات رویش یک دوره دو ساله است که طی آن قرائت، تفسیر، تدبر و حفظ قرآن کریم، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و معارف اهل بیت(ع) به کودکان هدف، آموزش داده شده و این گروه از فراگیران بعدها می‌توانند به عنوان مربی در روستا و شهرهای خودشان فعالیت‌های قرآنی را پیش ببرند؛ هدف اصلی ما علاوه بر قرآن‌آموزی به این کودکان ترویج و تربیت اخلاق قرآنی برای روابط اجتماعی بهتر و آینده قرآنی کشور است.

این کارشناس طرح قرآنی رویش آیات اظهار کرد: سال گذشته به کمک 2 هزار حامی قرآن این طرح را در هشت استان تهران، کرمان، خوزستان، کردستان، کرمانشاه، هرمزگان، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد و 11 منطقه محروم برای 366 کودک اجرا کردیم و سعی بر این داریم که ان‌شاء‌الله، کشوری شود و در تمام شهرهای ایران این طرح را برگزار کنیم.

وی در پایان با تأکید بر ضرورت عملی‌شدن آموزه‌های قرآنی در سطح زندگی گفت: باید دستورات قرآن را چراغ زندگی قرار دهیم و جواب همه سؤالات را به جای اینکه از گوگل سرچ کنیم از قرآن بخواهیم زیرا که قرآن تنها کتاب هدایت بشر است.

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان جهت مشارکت در این پویش مردمی می‌توانند به این وب‌سایت مراجعه کنند.

حسن کریمیان کاکلکی

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: کریمیان نمایشگاه قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۴۷۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان

 اسماعیل زارعی‌کوشا همراه با فرماندار سنندج و مدیرکل بهزیستی استان با حضور در منزل کیوان جعفری ضمن دیدار با این حافظ توانخواه سنندجی، به گفت‌وگوی صمیمی با وی پرداخت.

در این دیدار استاندار کردستان معرفی حافظان قرآن به عنوان الگو در ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی را اثرگذار دانست و اظهار کرد: اگر در جامعه به قرآن توجه جدی شود، شاهد کمترین مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی خواهیم بود.

زارعی‌کوشا به نقش آموزه‌های قرآنی در کاهش آسیب‌های اجتماعی گریزی زد و افزود: از آن جایی که قرآن در جامعه نقش بازدارندگی ایفا می‌کند با روی آوردن به کلام الهی می‌توان تمام مشکلات جامعه را حل کرد.

وی ضمن تشویق و ترغیب این جوان توانمند در زمینه قرآنی، به کیوان جعفری قول مساعد داد از هیچ حمایت و کوششی جهت هموار کردن مسیر زندگی برای توسعه قرآنی این حافظ توانخواه، از لحاظ مادی و معنوی کوتاهی نخواهد کرد.

کیوان جعفری، ۳۲ ساله ساکن سنندج معلول ذهنی و حرکتی و حافظ قرآن این روز‌ها به واسطه امتیاز منحصربه‌فردی که دارد مورد توجه جامعه قرآنی، استاندار کردستان و دیگر مسئولان قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" آغاز شد
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی
  • قرآن فضای گفتگوی بسیاری درباره هنر دارد
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد
  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد
  • تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان
  • سینمای سیار کودک و کارگاه آموزش رایانه در خاش افتتاح شد