Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-04@16:39:25 GMT

قاتل بنیتای 8ماهه: عذاب وجدان دارم،مرا اعدام کنید

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۴۸۱۸۸

ایران نوشت:صبح 21 خرداد پدر و مادر بنیتا به دادسرای جنایی تهران رفته و در نخستین جلسه ای که برای صلح و سازش در دادسرا برگزار شد، شرکت کردند.

دختر 8 ماهه  این زوج  29 تیر سال گذشته در حالی که داخل خودروی پرایدشان جلوی در خانه تنها رها شده بود از سوی سارقان خودرو ربوده شد اما 6 روز بعد سارق خودرو دستگیر شد و با اعتراف وی جسد بچه در حالی که از فرط گرسنگی  و تشنگی و گرما جان باخته بود داخل خودرو کشف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متهم مدعی شد از وجود بچه داخل خودرو خبر نداشته اما وقتی متوجه حضور او شد خودرو را کنار خیابان رها کرده و گریخته‌ است.
در این پرونده دو مرد جوان دیگر که همدست متهم  ردیف اول بودند  نیز بازداشت شدند. پرونده این جنایت به صورت ویژه مورد رسیدگی قرار گرفت و با تکمیل تحقیقات، سه متهم پای میز محاکمه رفتند. متهم ردیف اول محکوم به قصاص شد و دو نفر دیگر به زندان محکوم شدند.
حالا پدر و مادر بنیتا که خواستار قصاص در ملأ عام  شده بودند در دادسرای جنایی تهران حاضر شدند تا در نخستین جلسه صلح وسازش شرکت کنند. به غیر از پدر و مادر بنیتا، پدر متهم ردیف اول این پرونده نیز حضور داشت. مرد میانسال با ابراز ناراحتی از اتفاقی که برای بنیتا رخ داده است، گفت: حاضرم دیه ای که خانواده بنیتا می خواهند را پرداخت کنم تا آنها رضایت دهند و پسرم از قصاص نجات یابد.
در این جلسه پدر و مادر بنیتا سکوت کرده و هیچ حرفی به زبان نیاوردند. اما پدر مرد اعدامی همچنان خواستار عفو پسرش بود و از خانواده بنیتا خواست تا هر مبلغی که به عنوان دیه می خواهند از وی طلب کنند اما پسرش را اعدام نکنند.
به دنبال این جلسه صلح و سازش، مرد اعدامی نیز به دادسرای جنایی تهران منتقل شد. او گفت: مرا اعدام کنید. من لایق بخشیدن نیستم. من عامل قتل یک کودک بی گناه بودم و نمی توانم با عذاب وجدان کنار بیایم. از شما می خواهم که مرا اعدام کنید و از خانواده اولیای دم هم می خواهم که رضایت ندهند تا شاید از عذاب وجدان رها شوم.
از سوی دیگر  طبق ماده 428 قانون مجازات اسلامی، چنانچه قتل فجیع باشد یا حساسیت عمومی را جریحه دار کند یا اولیای دم توانایی پرداخت تفاضل دیه را نداشته باشند، با تشخیص دادستان و با تأیید رئیس قوه قضائیه تفاضل دیه برای قصاص از بیت المال پرداخت می شود. باتوجه به اینکه پرونده بنیتا نیز چنین شرایطی داشت تفاضل دیه از بیت المال پرداخت شده و پرونده این جنایت برای اجرای حکم در دادسرای امور جنایی است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۴۸۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت 4 متهم اصلی پرونده گم شدن یسنا

به گزارش صدای ایران از ایرنا از دادگستری گلستان، سیدجواد میردوستی روز شنبه اظهار کرد: متهمان چهار مرد هستند که یکی از آنان پس از بازجویی با صدور قرار بازداشت موقت، راهی زندان شد.

وی افزود: سه متهم دیگر این پرونده در پلیس آگاهی برای بازجویی تحت نظر هستند و پس از تکمیل تحقیقات در مورد آنان تصمیم قانونی اتخاذ می‌شود.

دادستان کلاله گفت: بعضی از افراد بازداشتی جزو افرادی هستند که پیش از پیدا شدن «یسنا»، با دستور بازپرس پرونده به عنوان مظنون به پلیس آگاهی احضار شده بودند.

میردوستی تاکید کرد: انگیزه متهمان از ربودن این کودک پس از تکمیل تحقیقات اطلاع‌رسانی خواهد شد.

«یسنا» کودک کلاله‌ای است که یکشنبه هفته گذشته مفقود شد و پس از چند روز جستجو روز پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت در سلامت کامل پیدا شد.

دیگر خبرها

  • بازداشت 4 متهم اصلی پرونده گم شدن یسنا
  • دستگیری قاتل فراری دو میهمان عروسی در مخفیگاهش
  • قاتل فراری دو میهمان عروسی در مخفیگاهش دستگیر شد
  • دستبند پلیس عنبرآباد بر دستان قاتل فراری
  • نمی‌توانیم بگوییم «یسنا » ربوده شده یا نه | آخرین وضعیت پیگیری پرونده گم شدن دختر کلاله‌ای
  • حکم قاتل وکیل شاهرودی در دیوان عالی کشور تایید شد
  • شناسایی و دستگیری قاتل در خرم‌آباد
  • دستگیری ۳ قاتل فراری در ۳ عملیات ضربتی | عامل قتل با وینچستر دستگیر شد
  • دفن جسد زن جوان در باغ شخصی یک مرد | نمی‌خواستم او را بکشم
  • نگاهی به بی‌بدن|متهمان ردیف اول قتل که قاتل نیستند!