Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه خبری سبزالبرز، «مهرالله رخشانی ‌مهر» رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در گردهمایی خیرین مدرسه‌ساز کشور که در مدرسه دارالفنون تهران برگزار شد، با بیان اینکه سرانه استاندارد فضای آموزشی ۸٫۳۹ متر مربع است، اظهار کرد: سرانه متوسط فضای آموزشی در کشور ۵٫۱۸ مترمربع است که در حال حاضر حدود ۱۱ استان زیر خط میانگین قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، البرز، تهران، قم، گیلان، گلستان، آذربایجان غربی، کرمان، خوزستان و خراسان رضوی زیر خط میانگین فضای آموزشی قرار دارند.

رخشانی مهر با بیان اینکه سرانه فضاهای آموزشی شهری۴٫۹۶ متر مربع است یعنی از سرانه میانگین کمتر است که ۱۵ استان کشور در حوزه‌های شهری زیر خط میانگین قرار دارند، افزود: میانگین سرانه فضای آموزشی در حوزه روستایی ۵٫۸۱ متر مربع است که در حوزه روستایی نیز ۱۰ استان زیر خط میانگین قرار دارند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: ۳۰ درصد مدارس کشور نیازمند تخریب و بازسازی است که ۱۲ درصد مدارس تخریبی و ۱۸ درصد نیازمند مقاوم‌سازی است.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: بیشترین آمار نیاز به تخریب و بازسازی مدارس مربوط به استان تهران و کمترین آن در استان ایلام است و بیشترین آمار مربوط به مقاوم‌‌سازی مدارس مربوط به استان تهران و کمترین استان چهارمحال و بختیاری است.

وی درباره مدارس خشت و گلی اظهار کرد: بیشترین مدارس خشت و گلی مربوط به استان سیستان و بلوچستان و کمترین آمار مربوط به استان خراسان جنوبی است.

رخشانی‌مهر ادامه داد: بیشترین کلاس‌های کانکسی در استان خوزستان قرار دارند و کمترین کلاس‌های کانکسی در استان سمنان هستند.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: بیشترین مدارس خیرساز در استان خراسان رضوی و کمترین مدارس خیری در استان خراسان شمالی قرار دارند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: ۵۰ درصد مدارس تحویلی در مهر ماه توسط خیرین احداث شده است.

منبع: سبز البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sabzalborz.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «سبز البرز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۴۹۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری ۳۲/۱ و ۲۷/۳ سال اعلام شده است

بر اساس آمار‌های موجود میانگین سن پدر در اولین فرزندآوری در کل کشور در سال ۱۴۰۲ برابر با ۳۲/۱ سال بوده است. 

بر اساس این گزارش میانگین سن پدر، برای نقاط شهری برابر با ۳۲/۷ سال و نقاط روستایی برابر با ۲۹/۹ سال است. در سال ۱۴۰۲ در بین استان‌ها بیشترین میانگین سن پدر در اولین فرزندآوری مربوط به استان تهران با رقم ۳۴/۵ سال و کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان با ۲۷/۱ سال است.

همچنین بر اساس گزارش این مرکز میانگین سن مادر نیز در اولین فرزندآوری در کل کشور در این مدت برابر با ۲۷/۳ سال بوده است. 

در این خصوص مقدار شاخص در نقاط شهری ۲۸/۱ سال و در نقاط روستایی ۲۴/۴ سال است. بیشترین میانگین سنی مادران در اولین فرزندآوری، در بین استان‌ها مربوط به استان تهران با ۳۰/۸ سال و کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان با ۲۲/۷ سال است.

منبع: مرکز رصد جمعیت کشور سازمان ثبت احوال

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • کمبود سرانه فضای آموزشی چهارمحال و بختیاری
  • ساخت ۸۲ طرح خیری در چهارمحال و بختیاری
  • ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد
  • تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری با ۹۵ میلیارد تومان اعتبار
  • میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر است
  • شناسایی ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال و بختیاری
  • نیاز چهارمحال و بختیاری به احداث ۱۰۰۰ کلاس درس
  • ۲۷.۳ سالگی میانگین سن مادران ایرانی در تولد اولین فرزند؛ پدر ۳۲.۱ سالگی
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری ۳۲/۱ و ۲۷/۳ سال اعلام شده است