Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، خبری از آغاز به کار مجدد خط مونتاژ دوچرخه مدل ۲۶ این کارخانه و رفع توقیف و ترخیص قطعات خریداری شده از خارج کشور به گوش می رسد.
 
۱۷ ماه پیش مجتمع آساک دوچرخ قوچان،  به عنوان بزرگترین کارخانه دوچرخه سازی خاورمیانه و شناسنامه اقتصادی این شهرستان در شرایط نابسامانی به سر می‌برد، به طوری که مالک کارخانه قریب به ۷۰۰ میلیارد ریال به سیستم بانکی بدهکار بوده و کارگران این مجتمع ۲۶ ماه حقوق دریافت نکرده بودند و کارخانه نیز تعطیل شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
مجتمع صنعتی دوچرخه سازی قوچان با نام تجاری"آساک دوچرخ"با سرمایه ۲۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال بصورت سهامی عام و با سرمایه گذاری ۵/۹۱ درصدی بانک صنعت و معدن و شرکت سرمایه گذاری صنعت و معدن و ۵/۸ درصدی مردم قوچان، در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار در سال ۱۳۶۲ طرح ریزی و در ۲۲ مهرماه ۱۳۷۷ با ظرفیت تولیدی ۳۰۰ هزار دستگاه دوچرخه در سال به بهره برداری رسیده بود.
 
پیش از واگذاری این کارخانه به بخش خصوصی بیش از ۲۰۰ نفر در این کارخانه مشغول به کار بودند، اما از زمانی که کارخانه آساک دوچرخ به بخش خصوصی واگذار شد مشکلات این خانه غول آسا نیز شروع شد.
 
حالا با گذشت حدود ۱۷ ماه  که از تعطیلی کارخانه دوچرخه سازی قوچان می گذرد،  رییس اداره صنعت، معدن و تجارت قوچان از آغاز بکار مجدد خط مونتاژ دوچرخه مدل ۲۶ این کارخانه و اعطای پنج میلیارد تومان تسهیلات به این واحد صنعتی و رفع توقیف و ترخیص قطعات خریداری شده از خارج کشور خبر داد.
 
حبیبی کیا رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان قوچان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: خوشبختانه با همکاری مسئولان ارشد، دستگاه قضایی وپیگیری نماینده مردم در مجلس، از انبار‌های کارخانه رفع پلمپ شد و فروش مزایده قطعات هم منتفی شد.
 
وی افزود: با توجه به درخواست مدیر عامل کارخانه برای دریافت تسهیلات بانکی بین ۱۵ الی ۲۰ میلیارد تومان برای ترخیص قطعات خریداری شده از خارج کشور و پرداخت بخشی از بدهی‌ها و مطالبات معوق کارگری، اعطای این وام با شرایطی به تصویب رسید به طوری که هم اکنون پنج میلیارد تومان از این تسهیلات اعطا و موجب شد قطعات توقیف شده در گمرک ترخیص شود و به کارخانه انتقال یابد.
 
 رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان قوچان افزود: حدود ۳۰ نفر از کارگران فرا خوانده شدند و زمینه فعالیت یک خط مونتاژ برای تولید دوچرخه مدل ۲۶ فراهم شد.
 
 هادی شوشتری نماینده مردم قوچان در مجلس شورای اسلامی هم در گفتگو با خبرنگار ما  گفت: در جلسه هئیت مدیره بانک رفاه کارگران اعطای ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات در خواستی کارخانه مصوب شد به طوری که در چهار قسط پنج میلیارد تومانی و طی مراحل مختلف تولید به دوچرخه سازی قوچان پرداخت شود.
 
هادی شوشتری تصریح کرد: بر اساس تفاهم نامه مسولان ارشد شهرستان ۳۰ درصد از وام دریافتی به مطالبات کارگری اختصاص یافت و بخشی از آن برای ترخیص قطعات از گمرک و  برخی نیز به بدهی‌های مالی از جمله برق و گاز اختصاص پیدا می‌کند.
 
وی گفت: سرانجام با رفع پلمب از انبار‌های کارخانه و رفع مشکلات گمرک محموله آزاد شده به کارخانه انتقال یافته است.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کارخانه دوچرخه سازی خاورمیانه ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۴۹۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۷ واحد راکد در تربت حیدریه به چرخه تولید

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه تربت حیدریه گفت: هفت شرکت راکد و غیر فعال در این شهرستان پس از توقف ۱۰ ساله، در دولت سیزدهم (۲ سال گذشته) به چرخه فعالیت و تولید بازگشت.

 

علی‌اکبر کی‌ پور امروز در نشست شورای اداری شهرستان تربت حیدریه افزود: بازگشت این شرکت ها به چوخه تولید به صورت مستقیم و غیر مستقیم در ایجاد اشتغال و کاهش معضل بیکاری نقش مهمی دارد.


وی بیان کرد: همچنین مشکل ۸۰ شرکت و مجموعه اقتصادی شهرستان تربت حیدریه در زمینه‌ های مختلف اعم از تسهیلات، انرژی و سایر موضوع‌ ها مورد رسیدگی قرار گرفته است.


 فرماندار ویژه تربت حیدریه خاطر نشان کرد: ۱۲۰ بازدید به همراه مدیران و مسوولان بخش‌ های مختلف از واحدها و مجموعه های تولیدی و اقتصادی این شهرستان انجام گرفت که باید این اقدام‌ ها برای مردم منعکس شود.

پاسخ جمهوری اسلامی ایران به جنایت رژیم صهیونیستی هوشمندانه بود
کی‌پور با اشاره به پاسخ قاطع جمهوری اسلامی ایران به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری کشورمان در دمشق افزود: پاسخ جمهوری اسلامی ایران به جنایت رژیم صهیونیستی در دمشق هوشمندانه، کوبنده و با تدبیر بود.

 
وی ادامه داد: ایران از قبل هم اعلام کرد به جنایت صهیونست ها پاسخ می‌دهد و از عنصر غافلگیری برای پاسخ خود استفاده نکرد.

بستر سازی حضور مردم برای حل مشکلات شعار محوری دولت است
دستیار استاندار خراسان رضوی در امور مردمی سازی هم در این نشست گفت: بستر سازی برای حضور مردم برای حل مسائل شعار محوری این دولت و مورد تاکید مقام معظم رهبری است.


حجت الاسلام محمدهاشم زروندی ادامه داد: مفهوم مردمی سازی سپردن امور به دست مردم بوده و با حضور در بین مردم و مردم نمایی متفاوت است.


وی با اشاره به حضور خود در اداره کل نوسازی مدارس خراسان رضوی گفت: ۵۴ درصد مدارس در ایران را خیران ساخته اند که درصد مدارس مردمی ساز در استان بالای ۷۰ درصد است.


دستیار استاندار خراسان رضوی در امور مردمی سازی با گلایه از برخی مجموعه‌ها بیان کرد: برخی مجموعه ها این ساز و کار را ندارند و حتی مردم را پس می زنند، باید ساز و کار مردمی سازی ایجاد شود تا ظرفیت های مردمی برای عمران و آبادانی کشور به کمک دولت بیاید.

 

حجت الاسلام زروندی اضافه کرد: مدیران باید فکر کنند چگونه می‌توان با کمک مردم یک مسئله را حل کرد که این می تواند به تحقق شعار سال کمک کند.


جذب سرمایه‌ گذار در صدر کارها باشد
نماینده مردم تربت‌ حیدریه، زاوه و مه‌ ولات در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: ۲ مشکل در زمینه جهش تولید در تربت حیدریه وجود دارد که یکی به ما بازمی گردد که آن جذب سرمایه گذاران است اما اکنون ۲ تا سه سرمایه‌ گذار خوب جذب شده‌ اند.

زنگنه اشاره کرد: یک بخش از مشکل هم به دست مدیران حل می‌ شود که آن رفع موانع سرمایه‌ گذاری و تولید است.


وی گفت: اکنون جذب سرمایه گذاران و اشتغال و تولید باید در صدر کارها باشد.


مرکز شهرستان ۲۲۴ هزار نفری تربت‌ حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

دیگر خبرها

  • بازگشت ۷ واحد راکد در تربت حیدریه به چرخه تولید
  • افتتاح یک واحد تولید باطری در گرمسار با حضور وزیر صمت
  • تأکید وزیر صمت بر حمایت از صادرکنندگان
  • انفجار در بزرگترین شرکت جنگ افزار سازی انگلیس
  • نظارت بر بازار شرط تحقق شعار سال است
  • شرط تحقق شعار سال نظارت و بازرسی بر بازار است
  • بازگشت ۳۰ واحد صنعتی هرمزگان به چرخه تولید
  • استخراج بیش از ۲میلیون تن زغال سنگ کک شو از معادن خراسان جنوبی
  • استخراج ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تُن زغال سنگ از معادن خراسان جنوبی
  • بخش تولید در کانون توجه دولت سیزدهم است