Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@19:14:46 GMT

تردد یک روزه 690 ون ترکیه‌ای در مرز سرو

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۴۹۵۹۱

تردد یک روزه 690 ون ترکیه‌ای در مرز سرو

مدیر گمرک سرو گفت: طی اردیبهشت 690 دستگاه که اکثرا ون‌های یک روزه ترکیه بودند تردد داشتند.

محمدیان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: طی دوماهه نخست سال جاری 59 تن کالا از مرز سرو به ارزش 8 هزار و 781 دلار، معادل 369 میلیون ریال صادر شده است.

وی با اشاره به میزان واردات کالا از این مرز تصریح کرد: طی دوماه نخست سالجاری 13 هزار تن کالابه ارزش بیش از  102 میلیارد ریال از گمرک سرو وارد کشور شده است که عمده کالای وارداتی خاک روی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: امسال در مقایسه با سال گذشته میزان واردات از لحاظ وزنی از مرز سرو 18 درصد و از لحاظ ارزشی نیز 37 درصد کاهش داشته است.

محمدیان با اشاره به اینکه طی دو ماه نخست سال جاری 2798 خودروی خروجی از مرز سرو ثبت شده است، تصریح کرد: 108 هزار دستگاه خودرو از مرز سرو طی فروردین خارج شدند.

مدیر گمرک سرو با اشاره به قاچاق کالا در سال جاری از مرز مذکور تصریح کرد: امسال 8 فقره قاچاق به ارزش 760میلیون ریال کشف شده که بذر چغندر، مغز فندق و زیورالات نقره از جمله عمده کالاهای قاچاق کشف شده است.

وی با بیان اینکه ارزش کالاهای قاچاق کشف شده در دوماهه نخست سال 96 یک میلیارد و 500 میلیون ریال بوده ادامه داد: امسال میزان قاچاق کشف شده در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 50درصد کاهش داشته است.

به گزارش ایسنا، سِرُو یکی از شهرهای استان آذربایجان غربی ایران است که در ۵۵کیلومتری شمال غرب شهر ارومیه قرار گرفته‌است.  سرو شهری مرزی است و حالتی گمرکی و ترانزیتی دارد و مراکز خرید پوشاک ترک باعث شده که هرروزه مسافران زیادی از اقصی نقاط کشور برای خرید کالاهای موردنیاز خود به این شهر مرزی مسافرت کنند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام منطقه آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۴۹۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه قاچاقچی سیگار در اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، علی رحیمی‌آذر گفت: بر اساس گزارش ماموران نیروی انتظامی مبنی بر کشف و ضبط ۵۰۰ بوکس سیگار خارجی قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۱۴۷ میلیون ریال از یک اتوبوس بین شهری، پرونده‌ای در این خصوص در شعبه دوم بدوی تعزیرات حکومتی اردبیل تشکیل شد.
وی افزود: با توجه به محتویات پرونده و انجام تحقیقات لازم توسط شعبه و اخذ آخرین دفاع، اتهام انتسابی محرز و فرد متخلف علاوه بر ضبط کالا به پرداخت چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: خرید و فروش و حمل یا نگهداری کالا خارج از ضوابط تعیینی دولت تخلف محسوب می‌شود و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.
رحیمی آذر افزود: تمامی واحد‌های تولیدی، خدماتی و توزیعی و اصناف در استان زیر ذره‌بین تعزیرات هستند و به صورت مداوم بر نحوه عملکرد آنها نظارت می‌شود.
وی پدیده قاچاق و هرگونه فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی را موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور دانست و ادامه داد: برخورد با قاچاقچیان، فرصت‌طلبان، سوء‌استفاده‌کنندگان و مفسدان اقتصادی از اولویت‌های دستگاه قضایی است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل اضافه کرد: هموطنان می‌توانند گزارش‌های خود در رابطه با احتکار، قاچاق کالا، گرانفروشی و کم‌فروشی و عرضه کالا خارج از شبکه توزیع را از طریق سامانه ارتباطی ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • مجازات قاچاقچی لوازم خانگی در مهاباد
  • ضبط ۴۵ هزار نخ سیگار قاچاق در میاندوآب
  • محکومیت قاچاقچی پوشاک در ماکو
  • ضبط ۱۸۰ راس دام زنده قاچاق در میاندوآب
  • قاچاقچی سوخت در امیدیه محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • توقیف ۱۲ لیفتراک قاچاق به ارزش ۱۸۰ میلیارد ریال
  • توقیف ۱۲ لیفتراک قاچاق به ارزش ۱۸۰ میلیارد
  • وقف یک قطعه زمین به ارزش ده میلیارد ریال در شهر دیر
  • قاچاقچی سیگار در اردبیل جریمه شد
  • جریمه قاچاقچی سیگار در اردبیل