Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکصد نفر از فعالان رسانه‌ای و سیاسی اصلاح طلب در نامه‌ای به رئیس دولت هفتم و هشتم خواستار اصلاح اصلاحات شدند. ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰ رسانه ها خواندنی نظرات

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، احمد جاننثاری در یادداشتی نوشت: یکصد نفر از فعالان رسانه‌ای و سیاسی اصلاح طلب در نامه‌ای به رئیس دولت هفتم و هشتم خواستار اصلاح اصلاحات شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخش‌هایی از این نامه قابل تامل و حامل پیام‌هایی است؛ هرچند که اصل پیام این نامه نگرانی از شکست اصلاحات در انتخابات مجلس در سال 98 و ریاست جمهوری در سال 1400 است اما بیشتر رنگ و بوی تکرار مکرارت با هدف فشار برای باج خواهی جریانی و انحصار طلبی همیشگی اصلاح طلبان است که در چهار بخش به آن می پردازیم.

اول- در بخشی از نامه به ناکارآمدی‌های درونی جریان اصلاحات اشاره و به گونه ای طرح موضوع کرده اند که گویی این ناکارآمدی چیز تازه‌ای است، در حالی که ناکارآمدی اصلاح طلبان بعد از دو دوره پاستور نشینی بارها و بارها تکرار شده است.

شکست‌های پی در پی در انتخابات‌های گوناگون از سال 84 به خوبی گویای این ناکارآمدی بوده و هست، چرا که پیروزی نصف و نیمه در انتخابات مجلس دهم و دو دوره ریاست جمهوری اخیر در واقع نتیجه پناهندگی سیاسی اصلاح طلبان در دامن جریان اعتدال بوده است نه پیروزی!.

کما این که شکست‌های پی در پی در تصویب لوایح و یا در جریان انتخابات هیات رئیسه مجلس دهم تایید این مطلب است.

دوم- فعالان سیاسی اصلاح طلب در بخش دیگری از نامه خود به رئیس دولت اصلاحات از نداشتن سامان سیاسی متناسب و فقدان سازمانی پویا برای هدایت جریان اصلاحات سخن به میان آورد‌ه‌اند، اما این سخن بیش از آن که یک انتقاد باشد فرار رو به جلو و بهانه تراشی برای پذیرش شکست آینده است. چطور وقتی دهان از پیروزی در انتخابات مجلس دهم یا ریاست جمهوری 92 و 96 پر می‌کنند آن را حاصل داشتن سامان و سازمان می‌دانند و حالا یک شبه بی سر و سامان شده‌اند.

سوم- بروز اختلافات و مشکلات جدی در شیوه تهیه فهرست نامزدهای انتخاباتی در انتخابات پنجمین دوره شوراهای شهر، انتقاد دیگری است که در نامه فعالان اصلاح طلب به رئیس دولت اصلاحات مطرح شده است، اما واقعا اختلافات و مشکلات جدی در اصلاح طلبان از کجا سرچشمه می‌گیرد و آیا این اختلافات چیز تازه ای است؟ بدیهی است که اختلافات اصلاح طلبان از سال 84 و انتخابات ریاست جمهوری نهم آشکار شد و حتی بعد از آن در چند انتخابات دیگر هم تکرار شد، اما طرح موضوع در این مقطع بیشتر به سهم خواهی و انحصار طلبی یک جریان خاص در اصلاحات شباهت دارد تا نگرانی از بروز اختلافات، گویا نویسندگان نامه تلاش دارند با فشار به بهانه حل اختلافات، حلقه اصلاح طلبان را برای انتخابات آتی مجلس تنگ تر کنند تا سهم بیشتری در لیست‌های انتخاباتی داشته باشند.


چهارم- یکصد فعال سیاسی اصلاح طلب در بخش دیگری از نامه خود تیر خلاص را زده و از کم رنگ شدن محبوبیت رئیس دولت اصلاحات ابراز نگرانی می‌کنند و راه چاره را در حرکت از «فردمحوری» به سوی «نهادمحوری» می‌دانند، منظور آنها اما نهادی است که نتیجه دلخواه آنان را به دست بدهد و مهر تایید بر انحصار طلبی آنان بزند کما این که تعداد اندک امضاهای پای این نامه نیز مهر تاییدی بر این موضوع است.

منبع:آنا

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌ها

R41383/P41383/S9,1299/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۴۹۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب تشکیل استان تهرانِ شرقی در کمیسیون سیاسی دولت

سید محمدتقی شاهچراغی در جلسه شورای اداری ورامین با اشاره به لزوم پیگیری مطالبات مردم اظهار داشت: تشکیل استان شرقی و استان شدن ورامین فرایندی دارد که آغاز شده و در مسیر اجراست.

وی با بیان اینکه بخشی از کار‌های استان تهران شرقی پیش رفته است افزود: این تقسیمات فرآیندی دارد که در حال پیگیری است و تاکنون در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده و بر اساس قانون باید در دولت و مجلس بررسی شود.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: مطالبات مردم و مشکلات احصا شده، لذا باید ثبت و توسط فرمانداران و معاونان استاندار تهران رسیدگی شود.

 شاهچراغی ابراز داشت: ارتباط با مردم نیاز به برنامه ریزی مستمر دارد و فرمانداران و بخشداران باید به این نکته توجه کنند که دیدار با اقشار مختلف جامعه از جمله دانشجویان، کشاورزان، عشایر و ... منوط به دوره خاصی نباشد و مشکلات احصا شده به‌صورت مستمر پیگیری شود.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات افزود: انتخابات در استان تهران کم‌نظیر و حتی بی‌نظیر بود که با همکاری تمام استانداران و فرمانداران پیگیری شد و در احقاق ۴ راهبرد فرموده مقام معظم رهبری گام‌های ارزشمندی را شاهد بودیم.

معاون وزیر کشور در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان ما از برگزاری انتخابات پرشور در ایران هراس داشتند و پیام‌های رسمی صادر کرده بودند که اختلال و ضربه‌ای به انتخابات وارد می‌کنند، اما انتخابات در تمام کشور و حتی در مرز‌ها به‌خوبی انجام شد و برای اولین بار بیش از ۹۹ درصد آرای مردم به‌صورت آنلاین اتخاذ شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • تصویب تشکیل استان تهرانِ شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • راهبرد اصلاح طلبان برای مدیریت فضای داخلی مجلس دوازدهم/اعتراف تلویحی هم میهن: آشوب‌های ۷۸ کار دوستان ما بود!
  • مقاومت سخت برای عزل وزیر اقتصاد؛ افاضات قبل از تکیه بر صندلی را ببینید | فیلم
  • تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • زن قاتل در کمتر از ۲۴ ساعت دستگیر شد
  • نیازمند تشکیل مجلس قدرتمند و کارآمد هستیم
  • نسخه جدید گروهک نهضت آزادی برای اصلاح طلبان
  • استارت انتخاباتی حجاریان!
  • حضور پُر شور در دور دوم انتخابات سبب تشکیل «مجلس کارآمد» می‌شود