Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@22:05:24 GMT

اون اطلاعات هسته‌ای ایران را به ترامپ می‌دهد؟

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۵۰۰۳۶

همزمان با آغاز مذاکرات میان کره شمالی و ایالات متحده که هنوز نمی‌توان آن را مذاکرات هسته‌ای خواند، رسانه‌هایی چون واشنگتن پست به ابعاد دیگری از گفت‌وگوهای میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ اشاره کرده و نوشته‌اند: شاید برخی در ایران باشند که نگران درز اطلاعات هسته‌ای ایران توسط کره شمالی در جریان مذاکرات واشنگتن – پیونگ‌یانگ باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ واشنگتن‌پست به نقل از یک کارشناس ارشد مسائل بین‌المللی در شورای آتلانتیک نوشت هرچند که ایرانی‌ها لحن انتقادی را نسبت به مذاکرات کره شمالی و ایالات متحده اتخاذ کرده‌اند اما با دقت در حال رصد این مذاکرات هستند که البته یکی از دلایل این موضوع همکاری‌های هسته‌ای ایران و کره شمالی در گذشته است.

وی در ادامه نوشته است: یک سوال اساسی در تهران این است که آیا اگر پیونگ‌یانگ به توافقی با ترامپ دست پیدا کند احتمال افشای اطلاعات در اختیار درباره برنامه هسته‌ای ایران از سوی کیم جونگ اون وجود دارد؟

برخی کارشناسان اعتقاد دارند که کره شمالی اطلاعات بسیاری درباره برنامه و نیت هسته‌ای ایران در اختیار دارد. واشنگتن‌پست در این باره می‌نویسد: اکبر هاشمی‌رفسنجانی که به مدت دو دوره رییس‌جمهور ایران بوده در کتاب خاطرات خود به همکاری‌های هسته‌ای میان ایران و کره شمالی اشاره کرده است. در بخش‌هایی از این کتاب آمده که در جریان جنگ عراق، ایران در حوزه‌های موشکی و تسلیحاتی با کره شمالی تبادل اطلاعات داشته است.

در شرایطی که کره شمالی این اطلاعات را در اختیار امریکا قرار دهد این احتمال وجود دارد که واشنگتن باز هم داستان‌سرایی جدیدی درباره نیت هسته‌ای ایران در گذشته که تحت عنوان ابعاد احتمالا نظامی برنامه هسته‌ای ایران مطرح بود، به راه بیندازد.

منبع: اعتماد

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۵۰۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجوی آمریکایی سارق در فرودگاه مهرآباد به دام افتاد/ عکس

به گزارش خبرآنلاین، یک دانشجوی آمریکایی مقیم ایران به جرم سرقت دستگیر شد.

اطلاعات آنلاین در گزارشی نوشت: مارک پردی دانشجوی آمریکایی که به جرم سرقت انگشتری گران قیمت تحت تعقیب بود در فرودگاه مهرآباد دستگیر شد. روزنامه اطلاعات ۴ اردی‌بهشت ۱۳۵۳ خبر دستگیری پردی را منتشر کرد. خبر را بخوانید و عکسی از پردی و انگشتر ۹۰۰ هزار تومانی که سرقت کرده بود را تماشا کنید.

٢٣٣٢٣٦

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902677

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • آتش‌بس یا تقسیم کار واشنگتن و تل‌آویو برای ادامه جنایت‌گری؟
  • ترامپ سر به سر ایران خواهد گذاشت؟ /هشدار رسانه اصلاح طلب به دولت رئیسی درباره ۲ خطر در کمین ایران
  • اطلاعات تازه رادیو ارتش اسرائیل از شب حمله ایران به اسرائیل
  • تصویر پوشش متفاوت دختران ایران در کنکور ۵۰ سال قبل | چند تست بزنید!
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • دانشجوی آمریکایی سارق در فرودگاه مهرآباد به دام افتاد/ عکس
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس