Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-08@03:47:26 GMT

بازداشت گروگانگیر پاریس؛ گروگان‌ها آزاد شدند

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۵۰۹۲۸

بازداشت گروگانگیر پاریس؛ گروگان‌ها آزاد شدند

به گزارش پارس نیوز، 

 پلیس فرانسه از پایان گروگانگیری در پاریس، پایتخت این کشور خبر داد.

به نقل از یورونیوز، عامل گروگانگیری پاریس که پیش از این خواستار تماس با سفارت ایران شده بود دستگیر شده است. به گفته پلیس فرانسه دو گروگان «صحیح و سالم» آزاد شدند.

فرد گروگان گیر از بعدازظهر روز سه شنبه ادعا می کرد که یک بمب در اختیار دارد و چند نفر را به گروگان گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گروگانگیری در محله دهم پاریس در شمال شهر به وقوع پیوست. یکی از گروگانها یک زن باردار بود. فرد گروگانگیر خواستار تماس با سفارت ایران در پاریس شده بود. وی اعلام کرده بود که می خواهد از طریق مقامات سفارت ایران متنی را به دولت فرانسه برساند.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به تمایل گروگانگیر به تماس با سفارت ایران گفته بود: «با توجه به اهمیت جان انسانها و ابعاد انساندوستانه موضوع و در صورت تشخیص و در خواست دولت و پلیس فرانسه، سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریش آماده کمک و همکاری با دولت فرانسه است.»

پلیس فرانسه احتمال داده است که عامل گروگانگیری تعادل روانی ندارد و انگیزه او از گروگانگیری «مبهم» است.

مذاکره پلیس فرانسه با عامل گروگانگیری پیش از این آغاز شده بود. تاکنون گزارشی رسمی از هویت، سن و ملیت عامل گروگانگیری منتشر نشده است. با این حال برخی گزارشهای غیررسمی در رسانه های فرانسوی عامل گروگانگیری را متولد مراکش و 26 ساله معرفی می کند.

ژرار کلومب، وزیر کشور فرانسه با انتشار بیانیه ای از واکنش ماموران پلیس این کشور و رفتار حرفه ای انها در جریان این گروگانگیری قدردانی کرد.

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: فرانسه پایتخت ایران دولت وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران رسانه مراکش وزیر کشور ماموران پلیس ایران پایتخت جمهوری اسلامی ایران دولت فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۵۰۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروگانگیری ۱۰۰ میلیاردی دختر نوجوان در تهران / متهم دستگیر شد

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سردار علی ولیپور گودرزی اظهار کرد: اواسط فروردین ماه امسال خانواده‌ای در جنوب تهران با مراجعه به اداره ۱۱ پلیس آگاهی اظهار داشتند که دختر ۱۶ ساله‌شان توسط فردی ربوده شده است. آدم ربا با تماس تلفنی و تهدید به قتل ، خواستار دریافت ۱۰۰ میلیارد ریال پول برای آزادی دخترشان شده است.

بیشتر بخوانید: اراذل و اوباش فردیس دستگیر شدند

رئیس پلیس آگاهی پایتخت افزود:پس از ثبت شکایت خیلی زود تیمی از کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تجزیه‌ و تحلیل‌های اطلاعاتی را برای آزادی گروگان آغاز کردند.

این مقام ارشد انتظامی عنوان کرد: تیم جنایی در نخستین گام با اقدامات کارآگاهی اطلاعاتی هویت صاحب خط تلفنی که با تهدید به قتل، درخواست ۱۰۰ میلیارد ریال پول کرده بود را شناسایی کردند و متوجه شدند که او حدوداً ۲۵ ساله است و به تازگی از استان‌های غربی کشور به تهران آمده و در جنوب تهران زندگی می‌کند.

وی متذکر شد: کارآگاهان پلیس آگاهی در ادامه راهی مخفیگاه موردنظر شدند و پس از تعقیب و مراقبت چند دقیقه‌ای آدم‌ربا را طی یک عملیات ضربتی به دام انداختند و دختر نوجوان را آزاد کردند.

سردار گودرزی ابراز داشت: متهم در جریان تحقیقات ابتدایی در اظهارات ضد و نقیضی منکر آدم‌ربایی شد و ادعا کرد که با دختر نوجوان در فضای مجازی آشنا شده و همه این تماس‌ها برای دریافت پول صحنه‌سازی شده بود.

این مقام ارشد انتظامی عنوان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی، متهم برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزگ قرار گرفت و تحقیقات درباره ادعاهای مطرح شده از سوی مرد جوان ادامه دارد.

منبع: رکنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1229555 برچسب‌ها اخبار حوادث

دیگر خبرها

  • گروگان ۶ ساله بندرعباسی آزاد شد
  • عامل قتل در بوستان ولایت بازداشت شد
  • مداخله دوباره مکرون در انتقال امباپه به مادرید
  • بازداشت عامل قتل هولناک در بوستان ولایت
  • تقدیر رئیس‌جمهور چین از روابط پکن و پاریس
  • گروگانگیری ۱۰۰ میلیاردی دختر ۲۴ ساله در تهران
  • ‌گروگانگیری در شیراز
  • گروگانگیری ۱۰۰ میلیاردی دختر نوجوان در تهران / متهم دستگیر شد
  • ‌گروگانگیری فرد ۵۶ ساله در شیراز
  • بیرون کردن دانشجویان فرانسوی توسط پلیس پاریس