Web Analytics Made Easy - Statcounter

اپل نیز در راستای مقابله با گسترش استفاده و استخراج ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده حرکت کرده و حفظ حریم خصوصی می‌خواهد با ایجاد ممانعت، کاربرانش را از ارزهای مجازی محبوب دور کند.

ایران آنلاین /به گزارش phonearena، اپل  اعلام کرده است که تمامی اپلیکیشن‌های استخراج و نقل و انتقال ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده همچون بیت کوین را در پلت‌فرم سیستم عامل iOS و macOS از فروشگاه اپ استور حذف کرده و جلوی فعالیت آن‌ها را گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدین ترتیب، کاربران گوشی‌های آیفون، تبلت‌های آی‌پد و رایانه‌های مک از استفاده، مبادله و استخراج ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده منع شده‌اند و این ممنوعیت در تمامی پلت‌فرم‌های محصولات اپل اجرا شده است.

به نظر می‌رسد اپل که بر سر مسائل حریم خصوصی و محافظت از اطلاعات شخصی کاربران و دستگاه‌های الکترونیکی‌شان بسیار حساس است، حالا این با این اقدام می‌خواهد در امنیت سایبری محصولاتش بیشتر بکوشد و آن‌ها را از گزند مجرمان سایبری و هکرهای خطرناک فعال در زمینه ارزهای مجازی مصون بدارد.

اواخر سال گذشته 2017 میلادی بود که اپل برنامه تقویم (Calendar 2) را نیز که به کاربران اجازه می‌داد به استخراج ارز دیجیتال بپردازند، از اپ استور حذف کرد.

علاوه بر این، بندی در دستورالعمل‌های اپل وجود دارد که طبق آن، اپلیکیشن‌هایی که به سرعت باتری گوشی کاربران را خالی می‌کند و یا گرمای بیش از اندازه تولید می‌کند، از اپ استور باید حذف شوند. از آنجایی که استخراج ارزهای دیجتالی فشار زیادی به پردازنده گوشی و رایانه می‌آورد، باتری آن به سرعت تخلیه شده و گرمای زیادی نیز به موجب آن تولید می‌شود. علت حذف برنامه calendar 2 هم همین مساله بود.

اپل بدین ترتیب، 5 شرط برای ادامه فعالیت اپلیکیشن‌های فعال در حوزه ارزهای دیجتالی تعیین کرده است .

۱. اپل به برنامه‌های کیف پول ارز دیجیتال اجازه فعالیت می‌دهد، به شرطی که توسعه دهندگان، ‌ آن‌ها را به عنوان یک سازمان مجزا به رسمیت بشناسند.

۲. تنها اپلیکیشن‌هایی می‌توانند به استخراج ارز دیجیتال بپردازند که فرآیند استخراج در محلی خارج از دستگاه مربوطه همچون فضای حافظه ابری (Cloud) انجام بشود.

۳. اپلیکیشن‌های فعال در زمینه‌ معامله‌ ارزهای دیجیتال اجازه فعالیت در اپ استور را دارند.

۴. اپلیکیشن‌هایی که در تجارت بیت کوین فعالیت می‌کنند، باید قانونی باشند و از طرف بانک‌ها، شرکت‌ها یا موسسات بانکی معتبر تایید شوند.

۵. اپلیکیشن‌های مرتبط با رمز پول، اجازه‌ ارائه ارز دیجیتال برای دانلود برنامه‌های دیگر، معرفی دیگر کاربران برای دانلود برنامه یا افزایش فعالیت و تعداد دنبال‌کنندگان در شبکه‌های اجتماعی را نخواهند داشت و در غیر این صورت از اپ استور حذف می‌شوند.

/ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۵۱۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین مزرعه استخراج ارز دیجیتال در خراسان شمالی کشف شد

به گزارش همشهری آنلاین،‌ علیرضا پوربه افزود: در پی گزارش رسیده مبنی بر نصب و استفاده دستگاه‌های ماینر در یک واحد تولیدی پرورش قارچ در یکی از روستاهای شهرستان فاروج، موضوع جهت بررسی بیشتر در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

این مقام انتظامی بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی با همکاری اداره اطلاعات سپاه و اداره برق پس از انجام یکسری اقدامات اطلاعاتی و شناسایی محل نصب دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال به محل اعزام شدند.

فرمانده انتظامی فاروج در ادامه خاطرنشان کرد: در بازرسی ماموران از این واحد تولیدی تعدادی تونل مشاهده که داخل این تونل ها نیز سوله‌هایی وجود داشته که در این رابطه تعداد ۴۷ دستگاه ماینر استخراج ارز دیجیتال فعال به ارزش تقریبی ۱۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال کشف و توقیف شد.

سرهنگ پوربه در پایان با اشاره به دستگیری متهم و تشکیل پرونده قضایی، تصریح کرد: پلیس در برخورد با استخراج غیرقانونی ارزهای دیجیتال در شهرستان جدی بوده و با همکاری مردم نسبت به شناسایی و ضبط ماینرها اقدام کرده است.

کد خبر 849527 منبع: ایسنا برچسب‌ها ماینر- ارز دیجیتال خبر مهم ارز دیجیتال فراجا

دیگر خبرها

  • افزایش تولید نیمه هادی‌ها با استفاده از دوقلو‌های دیجیتال
  • ارز دیجیتال می‌تواند به عنوان مهریه تعیین شود؟
  • کیش دستوری به پیامک بانکی
  • کشف ۴۷ ماینر در یک مزرعه پرورش قارچ!
  • کشف بزرگترین مزرعه استخراج «ارز دیجیتال» در استان خراسان شمالی
  • بزرگترین مزرعه استخراج ارز دیجیتال در خراسان شمالی کشف شد
  • کشف بزرگترین مزرعه استخراج رمز ارز در فاروج
  • زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد | قیمت جدید انواع ارزهای دیجیتال
  • زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • جزئیات هوش مصنوعی آیفون لو رفت!