Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- خوشنویسان تهرانی با حضور در کارگاه خوشنویسی با عنوان قلمهای آسمانی آیات الهی را با محوریت سوره قدر با خطی زیبا بازنویسی کردند.

هنرمندان شاخص خوشنویس شب چهارشنبه با حضور در مجتمع فرهنگی هنری نور با بهره گیری از خطوط نستعلیق، نستعلیق شکسته، ثلث، نسخ و نقاشی خط با محوریت سوره با فضیلت قدر اسامی خداوند و آیات قرآن را با محوریت سوره قدر بازنویسی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر کل‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در جمع هنرمندان خوشنویس کیفیت آثار هنرمندان حاضر در این نشست را از لحاظ زیبایی شناسی بسیار بالا توصیف کرد.
بهزاد مریدی ابراز امیدواری کرد که با همکاری انجمن ها و موسسات فرهنگی هنری اساتید سایر رشته های هنری و فرهنگی کارگاههای هنری افزایش یابد.
وی بر حضور هنرمندان و گرد هم آیی آنان برای تولید آثار شاخص دینی و ملی تاکید کرد.
همچنین استاد امیر خانی یکی از اساتید برتر خوشنویسی کشور با تقدیر از برگزار کنندگان این کارگاه گفت: پرداختن به نفس هنر متعالی،باعث طراوت جان می شود.
وی افزود: هرچه در این زمینه گام برداریم معنویت هنر را در وجودمان رشد داده ایم.
استاد سپهری رئیس انجمن خوشنویسان شعبه تهران بزرگ نیز با اشاره به استقبال خوب هنرمندان این رشته در کارگاه خوشنویسی عنوان کرد: در این کارگاه بیش از هفتاد نفر از اساتید و افراد با درجه فوق ممتاز از بین تعداد زیادی هنرمند انتخاب شده است که در بخش های نستعلیق،نستعلیق شکسته،ثلث،نسخ و نقاشی خط به هنرنمایی پرداختند.
جواد مختاری رئیس گروه قرآن و عترت این اداره کل نیز گفت: کارگاه خوشنویسی با عنوان قلمهای آسمانی با هدف ترویج استفاده هنرمندان، نویسندگان و شاعران ازمفاهیم قرآن کریم در تولید آثار آتی خود و تاثیر این تولیدات در جامعه ادامه خواهد داشت.
وی همچنین از برگزاری نمایشگاهی از آثار منتخب این کارگاه در نگارخانه رسول مهر در آینده نزدیک خبر داد.
تهرام/7244/1735 / 1539

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي خوشنويس قدر بازنويسي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۵۱۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نمایشگاه هنر‌های قرآنی در فرهنگسرای نیاوران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، مدیر نگارخانه ترانه باران در نشست رسانه‌ای نخستین نمایشگاه تخصصی هنر‌های قرآنی گفت: بعد از هتک حرمت قرآن کریم که سال گذشته در کشور سوئد رخ داد، نگارخانه ترانه باران به عنوان تنها نگارخانه فعال ایران در حوزه هنر‌های ایرانی اسلامی، وظیفه خود دانست که در پاسخ به این حرکت وقیحانه پاسخ دندان شکن داشته باشد. از این روز برنامه ریزی برای یک نمایشگاه مفصل و بزرگ انجام شد.

محبوبه کاظمی با اشاره به تشکیل شورای هنری برای این نمایشگاه افزود: اساتید برجسته خط و خوشنویسی از جمله استاد غلامحسین امیرخانی، علی اشرف صندوق آبادی، امیراحمد فلسفی، احمد شفیعی ها، مهدی فلاح، سید حیدر موسوی، یداله کابلی و محمدعلی قربانی شورای هنری نخستین نمایشگاه تخصصی هنر‌های قرآنی را تشکیل می‌دهند.

کاظمی توجه به صنایع خلاق قرآنی را یکی از بخش‌های مهم این نمایشگاه برشمرد و گفت: در کنار برگزاری کارگاه‌های تخصصی در حوزه هنر‌های قرآنی، تدارک ویژه‌ای هم برای فروش آثار و همچنین حمایت از هنرمندان کارآفرین در این عرصه انجام شده است.

در ادامه علی اشرف صندوق آبادی هنرمند خوشنویس و عضو شورای هنری نخستین نمایشگاه تخصصی هنر‌های قرآنی گفت: برای اولین بار است که یک مجموعه خصوصی برای هنر‌های قرآنی به ویژه حمایت از هنرمندان کارآفرینان قدم برمی دارد.

او افزود: اگر می‌خواهیم فرهنگ قرآنی رواج یابد، باید کلام قرآن از زبان هنر بیان شود. همواره برنامه‌های فرهنگی عمیق، انگیزه‌ای بزرگ برای هنرمند است تا آثار قرآنی تولید کند.

در ادامه این نشست احمد شفیعی‌ها خوشنویس و البته یکی دیگر از اعضای شورای هنری نخستین نمایشگاه تخصصی هنر‌های قرآنی، با اشاره به فصل مشترک‌های بسیار تاریخ ادیان و هنر گفت: بخش بزرگی از رشد و پویایی هنر در طول تاریخ، مرهون حمایت و انگیزش‌های معنوی بوده است.

وی افزود: دین اسلام و نگارش قرآن کریم، نقش بی بدیل در ارتقای هنر خوشنویسی داشته است. حتی خاستگاه قالب چلیپا به عنوان یکی از قالب‌های مشهور و بسیار مهم در خوشنویسی ایرانی، برآمده از حاشیه نگاری‌های فارسی قرآن است.

به گفته احمد شفیعی ها، در نخستین نمایشگاه تخصصی هنر‌های قرآنی، تنها آیات و متون قرآن کریم به نمایش درمی آید و آثاری که با موضوع روایت و یا احادیث باشند در این نمایشگاه شرکت ندارند.

نخستین نمایشگاه تخصصی هنر‌های قرآنی با ارائه آثار در تمامی شاخه‌های هنر خوشنویسی، جمعه ۳۱ فروردین در فرهنگسرای نیاوران افتتاح می‌شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری کارگاه تجسمی «وعده صادق» در قم
  • هنرهای قرآنی می‌تواند موضوع گردشگری هنری باشد
  • افتتاح نمایشگاه هنر‌های قرآنی در فرهنگسرای نیاوران
  • برگزاری نمایشگاه «روایت باران» خلاقیت است/ نشر قرآن با زبان هنر
  • فرهنگسرای نیاوران میزبان نخستین نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی شد/«خوشنویسی» سردمدار هنرها
  • معرفی چهره شاخص هنر انقلاب اسلامی قم در سال ۱۴۰۲
  • انتخاب ۲ اثر هنری از قزوین به عنوان آثار فاخر صنایع‌دستی کشور
  • فراخوان پیوستن هنرمندان به پویش مردمی وعده صادق به همت حوزه هنری گلستان
  • نمایش آثار هنرمندان ۲۲ کشور جهان در بوشهر
  • آثار هنرمندان ۲۲ کشور جهان در بوشهر به نمایش درآمد