Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تربت حيدريه - ايرنا - مسير 2 کيلومتري ورودي شهر فيض آباد مرکز شهرستان مه ولات که پرتردد و حادثه خيزترين محور اين شهرستان است، نيازمند اعتبار ويژه و ايمن سازي است تا اين جاده مرگ به مسير زندگي تغيير جهت دهد.

به گزارش ايرنا، در اين مسيرتاريک و پرتردد 2 کيلومتري حد فاصله بهشت حسين تا ميدان هنرستان محل کارگاه هاي صنعتي؛ کشتارگاه؛ کارخانه هاي پسته و ورودي جاده هاي روستايي شمس آباد ،جنت آباد به شهرفيض آباد مي باشد هر سال شاهد تصادفات و حوادث ناگواري است که ضمن وارد کردن خسارات جاني و مالي زيادي خانواده هاي بسياري را دغدار کرده و مي کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فوت 2 دانش آموز 17 ساله سوار بر موتورسيکلت در اثر برخورد با يک دستگاه خودروي وات در اوايل مهرماه پارسال و موارد مشابه ديگر تنها نمونه هاي کوچکي از به کام مرگ رفتن اهالي در اين منطقه است.
با توجه به حجم تردد زياد کشاورزان در اين مسير و عرض کم جاده که زمينه ساز بروز حوادث ناگوار مي باشد، به نظر مي رسد تعريض و تجهيز جاده به آيلندگذاري و جداسازي مسير رفت و برگشت مي تواند کمک شاياني به کاهش و يا حذف تصادفات کند.
رضا ناصح معتمد و شهروند فيض آبادي در اين خصوص به خبرنگار ايرنا گفت: مسير 2 کيلومتري بهشت حسين، بسيار خطرناک و پرحادثه است و با توجه به اينکه محل تردد کشاورزان، دامداران، کشتارگاه، واحدهاي صنعتي، جاده قديم روستاي همت آباد و 2 روستاي شمس آباد و جنت آباد است مي طلبد تا مسوولان شهرستان و اداره کل راهداري استان پيگير توسعه و جداسازي اين مسير باشند.
رييس شوراي اسلامي شهرستان مه ولات نيز در اين باره ضمن گلايه از وضع موجود، در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: متاسفانه اين مسير نقطه بسيار وحشتناک براي مردم شده و شاهد اتفاقات بسيار ناگوار در آن هستيم.
حجت الاسلام سيدجابر هاشمي افزود: از مسوولان تقاضا دارم در امر بهسازي مسير با تعريض و نصب آيلند و جداسازي دو مسير رفت و برگشت، ديگر شاهد نارضايتي مردم و بروز حوادث ناگوار در اين مسير نباشيم.
رييس شوراي اسلامي شهر فيض آباد نيز با اشاره به گلايه شهروندان مبني بر پيگير نبودن شوراي شهر و شهرداري در خصوص ورودي شهر فيض آباد به خبرنگار ايرنا گفت: مسير ورودي از سمت ميدان هنرستان تا ورودي بهشت حسين جزو محدوده ي شهر نيست، بلکه در حوزه استحفاظي اداره راه و حمل و نقل جاده اي است و شهرداري حق دخالت در اين حوزه را ندارد.
غلامرضا عزار گفت: چنانچه مسوولان استان و شهرستان اعتباري براي اين موضوع تخصيص دهند، شهرداري نيز حاضر است به منظور بهينه سازي مسير مذکور با اداره راه و حمل و نقل جاده اي همکاري کند.
600ميليون تومان اعتبار مورد نياز براي ايمن سازي و تجهيز مسير
رييس اداره راهداري و حمل و نقل جاده اي شهرستان مه ولات نيز در گفت وگو باخبرنگار ايرنا گفت: محور بهشت حسين تا ميدان هنرستان تا تير ماه سال 91 در اختيار شهرداري بوده و از آن تاريخ به بعد و با توجه به تصويب طرح جامع شهر و خارج شدن از محدوده قانوني براي نگهداري، در اختيار وزارت راه و شهرسازي قرار گرفت .
عباسعلي بخشي افزود: پارسال با پيگيري هاي فراوان و دريافت قير رايگان، با وجود مشکلات اعتباري و نبود قير کافي، اما همزمان با عمليات روکش، تعريض و ارتقاي محور نيز در دستور کار قرار گرفت و محور را از راه روستايي 6 متري به راه شهري فرعي با عرض 7/30 ارتقاء داديم.
وي گفت: با وجود اقدامات صورت گرفته از آنجا که تعداد زيادي از کارگاه هاي شهري، باغات کشاورزي و چاه موتورها و کارگاه هاي فرآوري پسته در مسير مذکور قرار دارند و اين امر در کنار تردد اهالي روستاهاي جنت آباد، شمس آباد و فتح آباد از اين مسير، باعث افزايش ناگهاني ترافيک بخصوص در ايام برداشت محصول پسته مي شود و بر همين اساس تعريض يا جداسازي مسير رفت و برگشت اين محور به موازات ارتقاي فرهنگ رانندگي تاثير چشمگيري در کاهش تصادفات و تلفات رانندگي خواهد داشت که اين امر نيازمند تخصيص اعتبار مناسب از طرف کميته برنامه ريزي شهرستان است.
رييس اداره راهداري و حمل و نقل جاده اي شهرستان مه ولات ميزان اعتبار لازم براي ايمن سازي و تجهيز اين مسير 2 کيلومتري را 6 ميليارد ريال عنوان کرد.
فيض آباد، مرکز شهرستان 50 هزار نفري مه ولات در 207 کيلومتري مشهد قرار دارد.
9878/1744
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۵۱۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به مسافران شمال؛ این جاده ۳ روز مسدود است

به گزارش خبرآنلاین، رئیس پلیس راه البرز گفت: با توجه به اجرای عملیات عمرانی در جاده کرج ـ چالوس ، این محور به مدت سه روز بسته است .

تسنیم در خبری نوشت: سرهنگ پیمان کرمی اظهار داشت: این ممنوعیت تردد به دلیل اجرای عملیات نصب توری برروی تراشه های ریزشی انجام شده است.

وی اضافه کرد: انسداد مسیر از میدان امیر کبیر کرج تا سه راهی کندر در ۲ مسیر رفت و برگشت از ساعت ۹ الی ۱۵ از امروز به مدت سه روز صورت می گیرد.

سرهنگ کرمی گفت: رانندگان می توانند در طول زمان انسداد مسیر برای سفر به استان مازندران از مسیرهای جایگزین جاده آتشگاه - نوجان و آزادراه تهران شمال استفاده کنند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900571

دیگر خبرها

  • این جاده‌های ایران در بهار هم برفی هستند
  • ۴ کشته و یک مصدوم در سانحه رانندگی پارس آباد
  • اطلاعیه قطعی گاز در برخی از مناطق برخوار و کاشان
  • بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • هشدار به مسافران شمال؛ این جاده ۳ روز مسدود است
  • جاده کرج ـ چالوس بسته شد
  • چالوس سه روز بسته شد؛ مسافران از مسیر جایگزین استفاده کنند
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • وضعیت راه‌های کشور؛ تردد روان در جاده‌های شمالی
  • آغاز نهضت تولید محصول سبز با برق سبز در مه‌ولات