Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،پرویز امامی مسئول انجمن خوشنویسی کامیاران شامگاه سه شنبه در حاشیه برگزاری این مسابقه در فرهنگسرای این شهر گفت: ۲۰ خوشنویس با کتابت آیات قرآن مجید به صورت حضوری نویسی با قلم خوشنویسی و سبک خط نستعلیق در این مسابقه با هم رقابت کردند.
وی با بیان اینکه مسابقه در ۲ رده ممتاز و زیر ممتاز برگزار شد، گفت: در این مسابقه ۴ خوشنویس زن و ۱۶ خوشنویس مرد حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه در پایان چهار نفر به عنوان نفرات برگزیده شدند، افزود: خوشنویسی کاتبان وحی بستری را فراهم کرد تا همه خوشنویسان در زمینه قرآن، هنر خود را به نمایش بگذارند.
امامی هنر خوشنویسی قرآن را راهی برای توسعه اعتدال روحی و جسمی هنرمند خطاط دانست و تاکید کرد: این هنر به عنوان اصیل‌ترین هنر اسلامی ضرورتی ایجاد کرد تا برای حفظ و اشاعه آن در ماه رمضان این مسابقه برگزار شود.
وی با اشاره به اینکه برنامه‌های این انجمن به صورت شورایی برگزار می‌شود، یادآور شد: امتحانات این انجمن هر سال در سه دوره به صورت سراسری برگزار می‌شود.
امامی با بیان اینکه در سال جاری ۲ نفر از این انجمن در امتحانات سراسری موفق به کسب عنوان خوشنویسان ممتاز شدند، گفت: خوشنویسان ممتاز مجوز نوشتن کتاب، انجام تحقیق، برگزاری نمایشگاه و تدریس دریافت می‌کنند.
انجمن خوشنویسی شهرستان کامیاران از سال ۱۳۷۸ تاسیس و در حال حاضر با ۵۰ عضو مشغول فعالیت است.
انتهای پیام/م

مسابقه خوشنویسی با عنوان «کاتبان وحی» در کامیاران

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۵۱۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین اختتامیه هفته برزگداشت سعدی برگزار شد

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در این مراسم افزود: شعر سعدی با وسعت اطلاعات او در حوزه‌های مختلف شخصیت خاصی از او ساخته بود، شعر سعدی در موضوعات مختلف سروده شده است، کمتر موضوعی می‌توان پیدا کرد که سعدی درباره آن سخن نگفته باشد.
محمود شالویی گفت: آغاز برنامه‌های سعدی در روز جمعه ۳۰ فروردین ‌در آرامگاه سعدی بوده است، تا امروز که اختتامیه آن برگزار می‌شود. به کوشش انجمن آثار و مفاخر فرهنگی از اول اردیبهشت جاری مصادف با روز بزرگداشت سعدی، به مدت یک هفته، رویدادهای مختلف و متنوعی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجموعه سعدیه شیراز، دانشگاه علامه طباطبائی(ره)، موسسه فرهنگی اکو و سفارت هندوستان در ایران، در پاسداشت مقام فرهنگی، ادبی و حکمی این شاعر بلندآوازه ایرانی برگزار شده است.‌
رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی افزود: بهتر است در کتاب های درسی آموزش هایی از بوستان، گلستان و شاهنامه گنجانده شود تا دانش آموزان با این شاعران آشنا شوند. بیان آثار سعدی برای نوجوانان امروز ما کمی سخت است پس اشعار سعدی باید با زبانی ساده بازسازی شوند.
در پایان این مراسم از حسن انوری و همسر غلامحسین یوسفی قدردانی شد.

دیگر خبرها

  • آیین اختتامیه هفته برزگداشت سعدی برگزار شد
  • دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان میزبان دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران در رفسنجان برگزار می‌شود
  • چین و روسیه؛ تنها شرکت‌ کنندگان خارجی نمایشگاه ریلی
  • اختتامیه هفته بزرگداشت «سعدی شیرازی» برگزار می‌شود
  • نشست «ارمغان سعدی» برگزار شد
  • نمایشگاه خوشنویسی هنرمندان در جهان اسلام برگزار می‌شود/ ساخت فیلمی با موضوع رضوی برای جشنواره فجر
  • آمادگی میزبانی برای رویداد خوشنویسی جهان اسلام/ خبر خوب آقای مدیر
  • تشریح جزئیات جشنواره‌های رضوی/ نمایشگاه آثار خوشنویسی جهان اسلام برگزار می‌شود
  • آیین یادبود موسسین انجمن ایرانی مطالعات زنان برگزار می شود