Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویترز اعلام کرد میزان خرید نفت خام هند از ایران در ماه اکتبر به بیشترین میزان از سال ۲۰۱۶ تاکنون رسیده، اما پیش‌بینی می‌شود با کاهش میزان خرید تعدادی از پالایشگاه‌های هندی، میزان خرید این کشور از ایران در ماه جاری کاهش یابد.

خبرگزاری فارس: به نقل از رویترز؛ براساس آمار‌های صنایع صنعتی و کشتیرانی، به‌رغم تهدید‌های آمریکا برای اعمال تحریم‌های جدید، میزان واردات نفت خام هند از ایران در ماه می ۷۰۵ هزار بشکه در روز افزایش یافت و به بیشترین میزان از اکتبر ۲۰۱۶ تاکنون رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این گزارش می‌نویسد: احتمالاً با توجه به اینکه تعدادی از پالایشگاه‌های هند قصد کاهش خرید نفت از ایران را دارند پیش‌بینی می‌شود که در ماه ژوئن یعنی ماه جاری، میزان واردات نفت خام هند از ایران کاهش یابد.

دو پالایشگاه هندی که حدود ۳۵ درصد ظرفیت پالایشگاه‌های هند را تشکیل می‌دهند و در مجموع ۵ میلیون بشکه در روز واردات نفت دارند تحت تهدید‌های آمریکا واردات نفت از ایران را کاهش خواهند داد.

براساس این گزارش، میزان واردات نفت خام هند از ایران در ماه می ۱۰.۲ درصد نسبت به ماه قبل از آن افزایش یافت و نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۴۵ درصدی مواجه شد.

مقامات ایرانی پیش از این گزارش دادند که میزان صادرات نفت خام ایران در ماه می ۲.۷ میلیون بشکه در روز را رکورد زده است.

پالایشگاه‌های دولتی هند واردات نفت خام از ایران را در سال مالی ۲۰۱۷-۲۰۱۸ به دلیل مناقشات بر سر توسعه میدان گازی کاهش داده بودند، اما پس از آنکه ایران توافق کرده است که از ماه آوریل تخفیف‌هایی را برای حمل محموله‌های نفتی اعمال کند آن‌ها تصمیم گرفتند تا واردات از ایران را افزایش دهند.

پیش از این شرکت نفتی نایارا انرژی موسوم به اسار اویل اعلام کرده بود که برای کاهش دادن خرید نفت از ایران خود را آماده می‌کند.

در ماه می‌نایارا «بزرگترین خریدار هندی نفت ایران بود که براساس آمار‌ها ۲۰۰ هزار بشکه در روز از ایران نفت خریداری کرده بود» همچنین صنایع رلیانس هند و مالک بزرگترین پالایشگاه‌های چند منظوره این کشور نیز خود را آماده می‌کند تا خرید نفت از ایران را از اکتبر یا نوامبر قطع کند.

هفته گذشته هم وزیر نفت هند اعلام کرد که این کشور در حال حاضر وضعیت «منتظر باش و تماشا کن» را اعمال می‌کند و در حال حاضر به شدت وضعیت تحریم‌های آمریکا را رصد می‌کند.

تحریم‌های آمریکا علیه صنایع نفت ایران پس از ۶ ماه اعمال می‌شود، اما در حال حاضر بسیاری از پالایشگاه‌های آسیایی و اروپایی خرید خود را از ایران کاهش داده‌اند. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003Tcg

منبع: فردا

کلیدواژه: هند تحریم ها نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۵۱۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید

به گزارش تابناک، آنطور که معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفته، از بین همه اتوبان‌های تهران، ۳ بزرگراه دارای بیشترین تصادفات رانندگی مرگبار هستند. از منحرف‌شدن ماشین‌های سنگین بگیر تا شاخ به شاخ‌شدن سواری‌ها و به ‌هم خوردن تعادل موتوری‌ها.

یکی از این بزرگراه‌ها، بزرگراه آزادگان کمربندی شهر تهران است که از شمال شرق تا شمال غرب تهران را پوشش می‌دهد؛ به همین دلیل هم این مسیر ویژگی‌های خاص خودش را دارد، بیشترین آمار تصادفات فوتی در تهران مربوط به همین مسیر است و ۹درصد از کل فوتی‌های تصادفات رانندگی در پایتخت در این بزرگراه اتفاق می‌افتد.

بعد از آن بزرگراه امام علی(ع) است که ۶درصد از کل فوتی‌های تصادفات را به ‌خود اختصاص داده. بزرگراه امام علی(ع) یک بزرگراه شمالی جنوبی است و به‌خاطر شیبی که دارد باعث تشدید سرعت موتورسواران می‌شود و همین، تصادفات بسیاری را رقم می‌زند.

 
رتبه سوم بیشترین تصادفات نیز به بزرگراه شهید همت اختصاص دارد. در این بزرگراه هم که از شرق به غرب کشیده شده، ۳ درصد از کل تصادفات فوتی شهر تهران رخ می‌دهد. البته همیشه هم عامل تصادفات ماشین‌ها نیستند و موتورسیکلت‌سواران و عابران پیاده که تصمیم می‌گیرند از وسط اتوبان عبور کنند هم سهم قابل توجهی در این زمینه دارند.

خوشبختانه پلیس به‌ دنبال کاهش آمار قربانیان تصادفات رانندگی است و علاوه بر اینکه به مردم توصیه می‌کند به قوانین و مقررات رانندگی احترام بگذارند، با استفاده از تیم‌های کنترل سرعت، تیم‌های نامحسوس و ... مدیریت سرعت و ترافیک و کاهش تخلفات و تصادفات رانندگی را هم در دستور کار دارد.

دیگر خبرها

  • ثبت بیشترین میزان بارندگی در رومشکان
  • عربستان قیمت نفتش را افزایش داد
  • مهم ترین نکات برای خرید قهوه عربیکا و خرید قهوه روبوستا چیست؟
  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • شاملا رکورد فروش را جابجا کرد
  • افزایش ۳۴ درصدی تخلیه و بارگیری کالا‌های غیرنفتی در بنادر استان بوشهر
  • اسفند ماه «مرغ حذفی» بیشترین افزایش قیمت را داشت
  • مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید
  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور