Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@19:35:17 GMT

زنان خانه دار بیشتر در معرض همسرآزاری قرار گرفتند

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۵۱۶۹۲

زنان خانه دار بیشتر در معرض همسرآزاری قرار گرفتند

تهران - ایرنا - رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: 81 درصد کل مراجعان به اورژانس اجتماعی در سال 96 را موضوع همسرآزاری زنان خانه دار تشکیل می دهد.

رضا جعفری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین 80 درصد مراجعان به اورژانس اجتماعی در زمینه همسرآزاری را زنان دارای تحصیلات دیپلم و زیردیپلم ، 87 درصد تشکیل می دهند که در گروه سنی 19 تا 49 سال قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

10 درصد این مراجعه کنندگان شاغل و 9 درصد را افراد بیکار یا دانشجو تشکیل می دهند.
وی اضافه کرد: 69 درصد افرادی که با اورژانس اجتماعی در رابطه با همسرآزاری تماس گرفتند از مدت زمان ازدواج آنان پنج سال و سه درصد نیز سه سال از ازدواج آنان گذشته بود.
وی ادامه داد: 49 درصد گزارش های خشونت همسرآزاری مربوط به آزارهای جسمی، 27 درصد آزارهای عاطفی و روانی و 22 درصد نیز مسامحه و غفلت بوده است.
رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: بیشترین علت خشونت با فراوانی 35 درصد مربوط به مصرف مواد مخدر و بعد از آن تندخویی و بهانه گیری های بی مورد بوده است.
جعفری افزود: 13 تا 14 درصد علل همسرآزاری ها مربوط به مشکلات اقتصادی و 15 درصد نیز مربوط به بیماری های روانی و اختلالات دیگر بوده است.
وی یادآور شد: تعداد مراکز اورژانس اجتماعی قبل از سال 96 ، 197 مرکز بود که در سال گذشته به 347 مرکز اورژانس اجتماعی رسید.
وی تاکید کرد: در حال حاضر مراکز اورژانس اجتماعی در همه شهرهای بالای 50 هزار نفر وجود دارد و حتی در برخی از شهرهای کوچک نیز با توجه به رشد جمعیت و وضعیت آسیب ها، این مراکز فعالیت دارند.
رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: اورژانس اجتماعی کشور خدمات خود را از چهار طریق شماره تلفن 123، مراکز مداخله در بحران های اجتماعی ، فردی و خانوادگی ، پایگاه های سیار و پایگاه های خدمات اجتماعی به مردم ارائه می دهد.
جعفری افزود: حدود سه هزار و 500 کارشناس از جمله روانشناس و مددکار اجتماعی در مراکز اورژانس اجتماعی در سراسر کشور فعالیت دارند.
وی تصریح کرد: مداخلات اورژانس اجتماعی کشور در خشونت های خانوادگی، موارد کودک آزاری، همسرآزاری، سالمندآزاری و معلول آزاری را در بر می گیرد.
به گفته جعفری ، دو درصد از کل مراجعان اورژانس اجتماعی در سال 96 مربوط به موارد همسرآزاری بوده است.
اجتمام*9185 *1569

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بهزيستي همسرآزاري آسيب هاي اجتماعي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۵۱۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات رایگان ۳۳۰۰ روانشناس در مراکز جامع سلامت

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد مصلحی، در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به ابتکار وزارت بهداشت برای نامگذاری چهارمین روز از هفته سلامت با عنوان سلامت خانواده و سلامت روانی و اجتماعی برای اولین بار، گفت: وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت، دسترسی مردم به خدمات سلامت روان را افزایش داده است.

وی از راه اندازی مراکز سراج به عنوان یکی از اقدامات ارزشمند و تحولی در دو سال گذشته یاد کرد و افزود: سراج مخفف سلامت روانی اجتماعی است و در طول ۶ ماه گذشته، تعداد این مراکز سه برابر افزایش یافته و برنامه ما این است که تعداد این مراکز به ۱۰۰ مرکز در سراسر کشور برسد.

مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت ادامه داد: در این مراکز، امکان پذیرش مستقیم بیماران وجود ندارد اما بیمارانی که به تشخیص روانشناسان شبکه بهداشت و درمان و یا مراکز روانپزشکی نیاز به خدمات بیشتری دارند به این مراکز ارجاع می‌شوند و خدمات مورد نیاز را به صورت رایگان دریافت می‌کنند.

مصلحی از وجود خانه مشارکت مردم در سلامت در مراکز سراج خبر داد و گفت: مردم محله یا منطقه، عوامل اجتماعی یا آسیب زا مانند محل تجمع معتادان متجاهر را شناسایی و با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی مانند شهرداری‌ها نسبت به تبدیل محل‌های تجمع به پارک‌های سلامت اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه مراکز سراج در ۴۰ دانشگاه علوم پزشکی و ۲۵ استان کشور راه اندازی شده است، افزود: اخیراً چندین مرکز سراج در استان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی سطح کشور ایجاد شده و توسعه این مراکز در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد.

کد خبر 6086956 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • جمع‌آوری و دستگیری ۵۲۸ معتاد و سوداگر مرگ طی ۲ روز در گیلان
  • متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد
  • ۷۰ درصد پروژه‌های سازمان ثبت مربوط به حدنگاری است
  • تاکید بر اولویتی به نام سلامت روان
  • خدمات رایگان ۳۳۰۰ روانشناس در مراکز جامع سلامت
  • وزیر خارجه ایرلند: ۱۰۰ درصد مردم غزه در معرض گرسنگی و قحطی هستند
  • چه مردانی بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پروستات هستند؟
  • در اکثر خانواده‌های ایرانی یک مورد ابتلا به سرطان دیده می‌شود | ابتلای مردان به این سرطان بیشتر شده است
  • خصوصیات کلیدی خانه‌های خلاق کدام است؟