Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-28@19:05:46 GMT

جامعه منافق در همین دنیا عذاب می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۵۱۸۵۲

جامعه منافق در همین دنیا عذاب می‌شود

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی انتشارات انقلاب اسلامی، بخش بیست و هفتم تفسیر آیات ۶۸-۶۹ سوره برائت که به سخنان آیت‌الله العظمی خامنه‌ای اختصاص دارد را به مناسبت ماه مبارک رمضان مرور می‌کنیم.

اگر ما جامعه‌ای را فرض کنیم که تمام افراد آن، روش نفاق‌آمیزی دارند و همه منافق باشند و سایه‌های شوم نفاق بر سر آنها افتاده باشد، چنین جامعه‌ای هم عذاب مقیم دارد و عذابشان این است که در زندگی هرگز روی سعادت و رستگاری را نخواهند دید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«جامعه‌ای که به ‌حسب ظاهر ادعای اسلام دارند، اما در باطن به اسلام گرایش ندارند، یا ایمان درستی به خدا ندارند، یا به خدای واقعی ایمان ندارند، این اجتماع، منافق است؛ چرا‌ که «اَظْهَرَ الایمان و اَبْطَنَ الکفر.» چنین اجتماعی گرچه خود نپذیرند که کافر هستند و در زبان هم مدّعی ایمان باشند، ولی در عمل و زندگی و در نظام‌های اجتماعی از ایمان و اسلام بویی نبرده‌اند. این اجتماع در ادعا مخالف ریا و تظاهر است، اما در عمل، غوطه‌ور در ریا. برای این‌ چنین اجتماع فرضی هم «عَذابٌ مُقیمٌ» تصور می‌شود و به‌ همین‌ سبب روی‌ خوش نخواهند دید.»

 تفسیر سوره برائت، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، صص ۴۴۹ تا ۴۵۸(خلاصه).

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا فرهنگی ادب ایکنا تفسیر برائت سوره رهبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۵۱۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "محرم علیپور" برگزار شد

فرماندار مرند در این مراسم با تاکید بر الگو قرار شهدا در تمامی عرصه‌های زندگی گفت: شهدا با نثار جان خود در راه دفاع از اسلام و مظلومان حق امامت و پیشرو بودن را بر گردن ما دارند.

داود عباسی با بیان اینکه به برکت خون شهدا، تمام دنیا اقتدار و آزادگی ملت ایران را به چشم دید خاطر نشان کرد: تمام دنیا می‌داند که خاک ایران اسلامی پر است از شهیدانی، چون قاسم سلیمانی و محرم علیپور لذا ملت ما هیچ ترسی از هیچ دشمنی ندارد.

وی ادامه داد: در حال نابودی اسرائیل از روی این جهان هستیم که این نابودی در قبال ایستادگی و از جان گذشتگی این شهدا میسر شده است.

شهید مدافع حرم محرم علیپور، در روز ۷ اردیبهشت ۱۳۹۳، در نبرد با پیروان اسلام آمریکایی برای دفاع از حرم حضرت زینب (سلام الله علیها) خلعت شهادت پوشید و در مزار شهدای روستای زادگاه پدری قراجه محمد به خاک سپرده شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • اجتماع همبستگی با دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین +عکس
  • اجتماع دانشجویی در همبستگی با دانشجویان آمریکایی و اروپایی مقابل دانشگاه تهران
  • اجتماع همبستگی با دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • حجاب، مسیر مصلحت جامعه
  • حمله روزنامه جوان به تعطیلی شنبه : کم کم می خواهند شنبه را به روز اصلی تعطیل تبدیل کنند/ اینکه گفته می شود باید با دنیا هماهنگ شویم یک پیام پنهان دارد
  • چرا غرب دنبال ترویج بی‌بند‌وباری در ایران است؟
  • اجتماع ۳هزار نفری دختران در ارومیه
  • لزوم پرهیز از مجادله‌های بیهوده در سطح جامعه
  • بازگشت ۳۰۰۰ واحد تعطیل به تولید/ ۱.۲ میلیون نفر بیمه شدند
  • مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "محرم علیپور" برگزار شد